• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Alarik

Audemars
2-Faktor
Duoplan, trettiotal
IMG_9897.JPG
IMG_9895.JPG
IMG_9898.JPG

Den där är verkligen störtskön!
 

Wboy

Panerai

Shadyboy

Cartier
Verkar vara typ 90% reverso i den här tråden. Korspostar min DSC från dagens klocka-tråden för att göra tråden mindre fyrkantig.

Sjuk känsla också att bära denna efter att ha kört Rolex Explorer i en månad. Den känns enorm med sina 42 mm. Men känns också 10 gånger så intressant. :)

IMG_8908.JPG
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Verkar vara typ 90% reverso i den här tråden. Korspostar min DSC från dagens klocka-tråden för att göra tråden mindre fyrkantig.

Sjuk känsla också att bära denna efter att ha kört Rolex Explorer i en månad. Den känns enorm med sina 42 mm. Men känns också 10 gånger så intressant. :)

IMG_8908.JPG

En av de snyggaste klockorna i mina ögon.
Lite sugen på en själv till och från.
 

M.B.

Cartier
Well, that starts to sound interesting. Guess I'll have to send my local friend for an AD tour. Thanks!
To keep you guys posted;
Had my HK friend take a look around. Prices are in fact cheaper, but considering my possibility for a VAT return the gap isn't worth the hustle.
Decided to post my Breitling for sale\swap and take it from there (US Navy limited edition, if any of you is interested in Swap+cash on my part)
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Nu kan jag också stoltsera med att skriva i denna eminenta tråd!
Hon här här nu! Så jäkla grym. Jag har inte riktigt bestämt vilken sida som är bäst, hittills har jag haft verksidan upp mest...
Reverso Grande 976.
IMG_0194.JPG

IMG_0196.JPG

Och storleken? Den är helt perfekt på mina 21 CM handleder...
 
Senast ändrad:

Alarik

Audemars
2-Faktor
Nu kan jag också stoltsera med att skriva i denna eminenta tråd!
Hon här här nu! Så jäkla grym. Jag har inte riktigt bestämt vilken sida som är bäst, hittills har jag haft verksidan upp mest...
Reverso Grande 976.
IMG_0194.JPG

IMG_0196.JPG

Och storleken? Den är helt perfekt på mina 21 CM handleder...
Ja men för satan!
Avundsjukan vet inga gränser just nu. Det är en sanslöst smakfull klocka.
Få klockor är så trixiga att göra rättvisa på bild som Reverson mrn när man väl får bära dem inser man hur delikata alla detaljer är.
Stort grattis till vad som borde kunna anses vara klockvärldens mest tidlösa modell.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Härlig klocka, grattis!
Ja men för satan!
Avundsjukan vet inga gränser just nu. Det är en sanslöst smakfull klocka.
Få klockor är så trixiga att göra rättvisa på bild som Reverson mrn när man väl får bära dem inser man hur delikata alla detaljer är.
Stort grattis till vad som borde kunna anses vara klockvärldens mest tidlösa modell.
Har man 21 cm grenar är det precis den man ska ha. Stort Grattis!
Tack! Det här är en av graalerna för mig!
Jag är säker på att vi ska kommer att trivas tillsammans! Tänkte testa lite Nato och annat kontroversiellt på den här fullstora dressaren!
Trevlig lördag
 
Fan M, saknar min röding efter att ha kört 216570 i en vecka... Springer iväg och hämtar min bakom lås och bom imorn!

Vilken av dina Reverso föredrar du?

Svårt att säga, de är såpass olika ändå. Känns jobbigt att försöka kora en favorit liksom... Grande GMT är ju bisarrt bra då de fått in såpass många komplikationer i en relativt nätt förpackning och den klassiska tavlan med guilloche verkligen sjunger. Den röda vet du ju själv är fantastisk. Squadran är en grym sportklocka och den gummiklädda länken en dröm att bära. Jag har dock haft en dragning till den blå den senaste tiden, så slänger väl in en bild på den...
20916671134_e6a5144451_b.jpg

20823859263_9db2682b0c_b.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Svårt att säga, de är såpass olika ändå. Känns jobbigt att försöka kora en favorit liksom... Grande GMT är ju bisarrt bra då de fått in såpass många komplikationer i en relativt nätt förpackning och den klassiska tavlan med guilloche verkligen sjunger. Den röda vet du ju själv är fantastisk. Squadran är en grym sportklocka och den gummiklädda länken en dröm att bära. Jag har dock haft en dragning till den blå den senaste tiden, så slänger väl in en bild på den...
20916671134_e6a5144451_b.jpg

20823859263_9db2682b0c_b.jpg

Grymma klockor - helt klart. Den blåa nyansen var något jag fastnade för redan när vi var i Schweiz förra året. Tycker att tavlan blir ännu bättre på svart läder!

En Reverso-GTG i Sthlm kanske vore intressant...
 
Topp