• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Alarik

Audemars
2-Faktor
Taskigt ljus nu, men här ser man länken lite bättre i alla fall

CE5BA9F7-FC14-448D-BA1D-B1BED9B7C8A8.jpg

Hör av dig om du någon gång i framtiden upplever att du verkligen hatar den där och bara vill sälja av den till ett underpris som får Invicta att framstå som premium.
 

mermaid

Breitling
Tack!
Den känns lite ovanlig, är det så? Kan det finnas någon marknad? Den är ju lite "vräkig" med sitt guldarmband.
Har legat oanvänd i 20 år och fungerar fortfarande, innan det användes den dagligen i många år så kvaliteten verkar ju riktigt bra.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Tack!
Den känns lite ovanlig, är det så? Kan det finnas någon marknad? Den är ju lite "vräkig" med sitt guldarmband.
Har legat oanvänd i 20 år och fungerar fortfarande, innan det användes den dagligen i många år så kvaliteten verkar ju riktigt bra.

Absolut, men jag jag tror inte att den är helt lättsåld. Nu chansar jag bara men hade den varit på band hade du säkert fått ut 15 utan vidare men med länken behöver du ju addera värdet för materialet men jag är inte övertygad om att marknaden är superstor med tanke på priset den skulle ligga på då. Både Vacheron och Buceron har Carrée-modeller och jag gissar att många heller köper en sådan på läder än ovan för med länk för liknande summor.
Men visst är den läcker som fan!
Finns det några stämplar på länken?
 

mermaid

Breitling
Läcker - ja kanske det. Har alltid sett den på min pappa så det blir en annan känsla. Inga stämplar på länken som dessutom är lagad, typ svetsad, på några ställe. Ser ut som om man skulle kunna ta av guldlänken så det kanske är ett alternativ om den skulle säljas. Lite tråkigt att den ligger oanvänd affektionsvärde till trots.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Den känns lite manlig men kanske är det en idé ...
Äsch. Skit i vad som är manligt eller inte. Det är ju du som bärare som avgör hur andra uppfattar den. Sätt standarden själv.
Vill du göra den lite mer feminin så köp ett klassiskt tunt band av ödla eller dylikt så kommer du att kunna bära upp den där hur enkelt som helst.
Varför vara som andra när du kan vara dig själv och samtidigt ha ett homage till din far på armen?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Njuter av vårsolen på Aker Brygga
IMG_3328.JPG
Jag hoppas du har landat nu efter införskaffandet. Det är en otroligt vacker klocka btw och jag vill gratulera till det. Sen kan jag förstå om det finns tillfällen då man önskar något mer diskret eller att omgivningen såg allt gult som kattguld. :)
 

Lund

Cartier
Jag hoppas du har landat nu efter införskaffandet. Det är en otroligt vacker klocka btw och jag vill gratulera till det. Sen kan jag förstå om det finns tillfällen då man önskar något mer diskret eller att omgivningen såg allt gult som kattguld. :)
Tack, och ja nog har jag landat och är super nöjd med. Men precis som du säger den kanske inte är den diskretaste men änsålänge ingen som reagerat på vad jag burit. Hade nog varit annorlunda om det var en sportklocka denna är ju ändå ganska så nätt
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tack, och ja nog har jag landat och är super nöjd med. Men precis som du säger den kanske inte är den diskretaste men änsålänge ingen som reagerat på vad jag burit. Hade nog varit annorlunda om det var en sportklocka denna är ju ändå ganska så nätt
När man inte tänker på den i vardagen, har man landat. Det är en snygg sportklocka btw.
 
Topp