Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej nej nej i min bokKan detta funka eller är det helt haram? Cartier-länk på p Reverso.
![]()
Kör! Kul med färg. Dessutom en klassisk sådan.Sugen på denna, men behöver få höra var juryn säger om färgvalet. Kan den funka på en medelålders man eller krävs det att man är Lars Heikensten för att bära den med konfidens?
![]()
Det ser ut som att du bär upp den bra. Risken är att bandhornen sticker ut men det ser inte så ut. Snygg och vacker klocka! Jag hade något liknande med svart tavla som jag tyckte om i många år. Urverket är fantastiskt!Sugen på denna, men behöver få höra var juryn säger om färgvalet. Kan den funka på en medelålders man eller krävs det att man är Lars Heikensten för att bära den med konfidens?
![]()
För stor. Färgmässigt beror det på om det är klocka nr två eller tio.Sugen på denna, men behöver få höra var juryn säger om färgvalet. Kan den funka på en medelålders man eller krävs det att man är Lars Heikensten för att bära den med konfidens?
![]()
Sugen på denna, men behöver få höra var juryn säger om färgvalet. Kan den funka på en medelålders man eller krävs det att man är Lars Heikensten för att bära den med konfidens?
![]()
Lyssna inte på @Aurum när det gäller storlek. Han har så spinkiga handleder att allt är för stort på honom. På dig ser det bra ut. Däremot har han rätt när det gäller färgen. Inget man bär dagligen utan den kräver rätt tillfälle.
Kan detta funka eller är det helt haram? Cartier-länk på p Reverso.
![]()
Ha ha, är det inte mer vi som likt HC Andersens Kejsarens nya kläder, inte ser att klockbranschen tappat sinnet för estetik? Vi har vant oss vid att klockorna är större men har vårt sinne för estetik ändrats?Lyssna inte på @Aurum när det gäller storlek. Han har så spinkiga handleder att allt är för stort på honom. På dig ser det bra ut. Däremot har han rätt när det gäller färgen. Inget man bär dagligen utan den kräver rätt tillfälle.
@Ernesto hade väl en (eller liknande röd) som han tjatade till sig. Han kanske kan råda.
Om vi ska diskutera tavlor och tavelfärg så tycker jag om färger som sticker av, men de kräver rätt tillfälle och klädsel. Jag har ju själv två rödtavlade klockor, men de är mörkare och kräver rätt ljus för att framträda som röda.Ha ha, är det inte mer vi som likt HC Andersens Kejsarens nya kläder, inte ser att klockbranschen tappat sinnet för estetik? Vi har vant oss vid att klockorna är större men har vårt sinne för estetik ändrats?
Har ju ganska lite med handledsstorlek att göra och mer vad en rimlig storlek på designspråket är. Den är ju oversized?Lyssna inte på @Aurum när det gäller storlek. Han har så spinkiga handleder att allt är för stort på honom. På dig ser det bra ut. Däremot har han rätt när det gäller färgen. Inget man bär dagligen utan den kräver rätt tillfälle.
@Ernesto hade väl en (eller liknande röd) som han tjatade till sig. Han kanske kan råda.
Jag håller med, men du har många att välja på. Har man färre tror jag svart funkar bättre. När jag hade min tribute 1931 ansågs den röda ”finare” men min svarta var ett klocka för varje dag.Om vi ska diskutera tavlor och tavelfärg så tycker jag om färger som sticker av, men de kräver rätt tillfälle och klädsel. Jag har ju själv två rödtavlade klockor, men de är mörkare och kräver rätt ljus för att framträda som röda.
Inte speciellt hög nivå och irrelevant. Gillar däremot tidlöst mode.Lyssna inte på @Aurum när det gäller storlek. Han har så spinkiga handleder att allt är för stort på honom. På dig ser det bra ut. Däremot har han rätt när det gäller färgen. Inget man bär dagligen utan den kräver rätt tillfälle.
Inte speciellt hög nivå och irrelevant. Gillar däremot tidlöst mode.
Stämmer dock att jag inte har fläskiga handleder.
Reverso! Fortfarande lika bra.
![]()
Grattis! Den där är riktigt fin!!Håller med, nybliven med JLC och Reverso.
![]()
Gillar World Timers men har lite svårt för skruvarna i tavlan.