Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man löptränar inte med en iPhone 11 PRO MaxJo om man tex behöver få iväg ett mail medans man löptränar...men annars sköter man ju typ allt hundra gånger snabbare o enklare direkt på telefonen. Dessutom.. ytterligare en grej att hålla laddad. Men visst klart man skall ha smart watch om man har nytta av det. Min poäng var snarare att jag inte tror riktigt på dom på sikt. Jobbar själv i IT branschen o alla jag känner har provat och 95% av dom har lagt bort den.
Skärmfrihet! Att kunna ta emot samtal och meddelanden vid behov, lyssna på podcasts och musik och i övrigt vara bortkopplad och inte ens ha med sig telefonen låter bara som en fördel, tycker jag.Fattar inte vad man ska ha en smartklocka till överhuvudtaget. Så pyttig skärm ju. Mvh Gubbe
Just det Apple Pay också, tyvärr stöder inte min bank det (Ica Banken)![]()
Jag körde pebble några månader, men blev tokig på alla notiser hela tiden. Stängde av det mesta och sedan var i princip bara tiden kvar. Så då köpte jag mekaniska istället. Är egentligen fortfarande bara intresserad av tiden. Så datum komplikationer och annat går bort direkt, även om jag äger endel sådana klockor så är datumet bara där utan att jag sätter rätt datum exempelvis.
Du kommer använda den i max ett år ... Sedan kommer du vara tillbaka i Orient träsket.I tisdags kväll la jag ordern på en titan AW6, eftersom detta ändå är ett klockforum kommer jag lägga upp lite bilder här när den anländer. Det är ju ändå en klocka från världens största klocktillverkare.
Spännande, gör det! Jag funderar på att skaffa en pga den nya pulsoxymetern och se vad den går för. Jobbar med en del forskningsprojekt där vi monitorerar allt från EKG till syresättning och kan väl sägas ha ett större intresse än genomsnittsanvändaren för stora mängder hälsodata. Tanken på vad apple teoretiskt kan göra med big data och AI är svindlande, så köpet går att motivera med att man måste vara proaktiv och lära känna sin motståndare...I tisdags kväll la jag ordern på en titan AW6, eftersom detta ändå är ett klockforum kommer jag lägga upp lite bilder här när den anländer. Det är ju ändå en klocka från världens största klocktillverkare.
Spännande, gör det! Jag funderar på att skaffa en pga den nya pulsoxymetern och se vad den går för. Jobbar med en del forskningsprojekt där vi monitorerar allt från EKG till syresättning och kan väl sägas ha ett större intresse än genomsnittsanvändaren för stora mängder hälsodata. Tanken på vad apple teoretiskt kan göra med big data och AI är svindlande, så köpet går att motivera med att man måste vara proaktiv och lära känna sin motståndare...
Jag har bil med bensinmotor, kan ladda via denProblemet är att alla modern elektronik är så dåligt stryktålig. Försvinner strömmen en vecka får väldigt många problem. Efter ett par timmar går masternas batteribackuper ner. Sedan blir det tyst....
smarta klockor kanske går några dagar. Sedan är de också rökta. Och får du laddat den från ett bilbatteri etc - så har du inget när ändå eftersom 4G masterna är nere.
Då kan man sitta där i eländet med sin analoga klocka, den funkar iaf.
Vad man nu skall med den till när allt runtikring ändå gått omkull.....![]()
När man själv är den enda som har koll på tiden är den kunskapen trots allt rätt värdelös.Problemet är att alla modern elektronik är så dåligt stryktålig. Försvinner strömmen en vecka får väldigt många problem. Efter ett par timmar går masternas batteribackuper ner. Sedan blir det tyst....
smarta klockor kanske går några dagar. Sedan är de också rökta. Och får du laddat den från ett bilbatteri etc - så har du inget när ändå eftersom 4G masterna är nere.
Då kan man sitta där i eländet med sin analoga klocka, den funkar iaf.
Vad man nu skall med den till när allt runtikring ändå gått omkull.....![]()
Jag älskar klockor men använder dem nästan aldrig för att kolla tiden. Då tar jag fram mobilen. En klocka är nuförtiden mest ett smycke/statusmarkör som berättar något om personen som bär det - aningen vem han är eller vill vara. En Apple Watch är nått helt annat. Det har mer gemensamt med mikrovågsugnar och hårtorkar än en mekanisk klocka. Dessutom är lyx för mig att vara offline. Att leva genom nån digital skärm är som att äta på donken varje dag.
Till skillnad mot Rolex?De komiska är väl att en Apple Watch är mer utav en statusikon en någon lyxklocka.
Haha...det var det roligaste jag sett på länge. Det är väl praktiskt antar jag.Har kört dubbelt i en vecka nu och tycker att det funkar utmärkt. Andra försöket med Apple Watch, första gången var med Series 0 som var ganska kass (precis som första iPhone och första iPaden). Går ej att komma ifrån att AW har blivit ett väldigt användbart verktyg. Tycker å andra sidan inte att den på något sätt kan ersätta mekaniska armbandsur oavsett hur många designer-urtavlor de lägger in.
![]()
Håller med dig helt. Blev väldigt trött på att behöva ladda den, och de eviga notiserna. använder min aw till träning från gång till gång men i övrigt är det inget som passar mig. sen är det synd att smartklockor åldras så fort som så mycket annan teknik.Efter att ha använt smarta klockor i 6 år så har jag helt övergett konceptet. De är JÄTTEKUL att leka med i ett år eller två medans man testar alla användningsområden. Men när man testat att starta musiken i sovrummet från handleden, tillkallat en uber, forcerat ett boardingcard i gaten... Så landar man i att det bara är ytterligare en pryl som jagar dig med elaka pip och skakningar. Värst av allt är fantomvibrationerna... Jag slutade bära smartklockor för ett drygt halvår sedan. Och saknar det inte ett enda dugg.
Köp en aw6, men behåll era riktiga klockor. Chansen är att ni kommer sakna dem inom kort.