Re: Jag måste lära mig vänta
Rber skrev:
Grattis! Riktigt fin.
Är detta första gången du får klämma på en MM300 på riktigt? Uppfylldes dina förväntningar?
Tackar! Jepp, det var första gången. Har inte ens sett den IRL innan, så det var lite av en chansning.
För att svara på din fråga, vilket är svårt att göra med under 1000 ord, så både ja och nej.
Själva klockan har en väldigt fin metall, som nästan ser ut som titan i färgen. Helt olik alla andra klockor jag haft. Ska försöka fota detta i dagsljus. Borstningen är extremt fin både på länken och själva klockan. Den ser inte ens borstad ut, jämfört med exempelvis sumon, utan ser snarare matt ut, men utan några som helst linjer åt något håll. Vridringen är riktigt fin, både utseendemässigt och i funktionen.
Urtavlan och alla detaljer på den är riktigt fin, med ett djup som jag inte sett på bilder. Glaset har en svagt blå AR-coating, så den försvinner bra när man tittar på den. Sekundvisaren flyter fint! Kronan känns bra i alla funktioner, men kräver att man är försiktig när man snurrar in den. Formen på klockan är helt underbar och den sitter verkligen klockrent på handleden. Lika bra som sumon, vilket jag inte trodde i förväg, då många sagt att den är väldigt hög. Här visar dock Seiko att deras casedesign som är "UFO-formad" är perfekt på handleden, då klockan följer handleden skönt när man rör handen upp, eller ner.
Själva länken är bra, men inte jättetung eller tjock. Detta är självklart för att länken inte ska göra klockan ännu tyngre och länken gör faktiskt inte heller klockan topp-tung, vilket vissa sagt. Därmed inte sagt att den är perfekt. Fin? Absolut! -Och inte alls så blingig i verkligheten som på bilder, men perfekt är den inte. Claspen är sjukt smart funktionsmässig och sitter bra på handleden, men både länken och claspen känns lite för lätta när man inte har på sig klockan. Jag kommer nog testa att sätta på Sumo-claspen och se hur det känns, även om denna känns väldigt bra på. En sak som stör mig lite är att ändlänkarna inte sitter helt perfekt på klockan, utan går att skjuta pyttelite i sidled.
Gummibandet gillar jag skarpt utseendemässigt, men det är lite stelt. Har hört att andra har kokat sina för att få det lite mjukare. Jag kommer testa klockan på ett retrobubber, men den får nog vara kvar på länken denna vecka.
Summa summarum: Ja, den är en riktigt fin klocka, men det är fortfarande bara en klocka och jag kan ganska fort upptäcka saker som kan bli ännu bättre. Har ställt den efter fröken ur, så det blir spännande att se imorgon kväll hur den håller tiden.
Edit: Första bilden representerar bezeln bra. Bezeln är INTE grå som den kan framstå på vissa bilder på internet, utan svart.
80talisten skrev:
Vilken dinka....och vilka bilder! Det är fanken nästan så jag vill köpa om den på nytt nu efter dessa p*rr-bilder :lol: stort grattis än en gång!
Har du sålt din?