• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag och min nya bästis

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Lite som att skratta åt utveckligsstörda kan jag tycka. :(

Edit: inte pk att säga utvecklingsstörd kom jag på. Sätter mig och skäms medan jag funderar på vad det acceptabla ordvalet är.
I det här fallet är det en person, må så vara uppenbar rättshaverist, som hoppat på Erik och påstår att han kränger piratklockor. Förstår inte riktigt liknelsen.

När jag nu ändå fått upp ångan så passar jag också på att säga att begreppet "pk" är ett riktigt skitbegrepp. Ska jag tolka dig som att det finns en annan form av korrekthet än det politiskt korrekta, och att det egentligen är OK att använda uttryck som inte är PK?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
I det här fallet är det en person, må så vara uppenbar rättshaverist, som hoppat på Erik och påstår att han kränger piratklockor. Förstår inte riktigt liknelsen.

När jag nu ändå fått upp ångan så passar jag också på att säga att begreppet "pk" är ett riktigt skitbegrepp. Ska jag tolka dig som att det finns en annan form av korrekthet än det politiskt korrekta, och att det egentligen är OK att skratta åt utvecklingsstörda?
Precis...

Orkar inte ens svara. Ha kul i er fortsatta mailväxling med Hasse.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Vet inte om man ska skratta eller gråta... Men, skit i honom och jaga inte upp honom mer. En knäppskalle är en knäppskalle, så håll dig på lagom avstånd :wtf:
 

P-A

Sir Spamalot
Åhhh, vilken underbar människa! Jag tror att jag blev lite kär! Det är personer som denna som får min värld att hålla samman! Hahaha
 

Bolio

Panerai
Det är lite pinsamt att jag har så dålig koll på lingot. Vad jag menade var att jag skulle lägga mailet i Spamkorgen (som visst hette Junk) för att få hans mail bortsorterade. Vilket alltså inte funkade och, fattar jag nu, kanske gav extra bränsle till vår vänskap. Jag och nätattack är inte förenliga. Jag upptäckte Twitter sist i Sverige.

Twitter vad är det?
 

jabla

Sarlacc
Tycker mig känna igen sättet att skriva på! Var det inte någon jobbig typ på TTT som höll på att tjafsa om allt och alla som skrev på likadant sätt?
Vet inte om jag minns rätt men på gula forumet härjade någon som utgav sig för att jobba hos kronfogden och vara värdeingsman, har för mig att han kallade sig Kihlström.
 

David

Bödeln
Välj Bilder. Kanske bara jag som var känslig som tyckte det var lite risigt? :)

SafeSearch är avslaget.

130506-Hans_zps549274e6.jpg
 
C

China

Guest
Du förstår att klockan är äkta? Vet inte hur jag ska tolka dig.

Det var väl lite malplacerad China ironi från min sida. ;)


Jag tänkte väl mest på att den här modellen kan skifta i färg ganska ordentligt beroende på ljusförhållanden, ibland så kan dyl räcka för att dra igång någon självutnämnd expert. Annars får man nog som säljare på Blocket/Tradera förr eller senare räkna med att privatspanare och knäppskallar i största allmänhet börjar tjafsa om ditt och datt.
 
Det var väl lite malplacerad China ironi från min sida. ;)


Jag tänkte väl mest på att den här modellen kan skifta i färg ganska ordentligt beroende på ljusförhållanden, ibland så kan dyl räcka för att dra igång någon självutnämnd expert. Annars får man nog som säljare på Blocket/Tradera förr eller senare räkna med att privatspanare och knäppskallar i största allmänhet börjar tjafsa om ditt och datt.

Nej, jag antog att det var då du menade men ville gärna veta. Vill döda alla tvivel direkt ;D
 
Ok, tror vi kan sätta punkt för denna historia. Jag tyckte iaf det var lite roligt. Temperament är alltid välkommet. Kombinationen av grandios självuppfattning och lättstött ego blir ofta kul med lite bränsle. Klassiska "2500 klockor" och sakkunnig åt handelskammaren är svårslagen bluffstopp i min bok.
Summa sumarum så fick jag igår ett skadeglatt mail igår från den lilla arga människan där han konstaterar att alla mina (och Staffans) annonser är borttagna. Följt att ett osunt antal smileys. Idag hör blocket av sig. Annonserna är uppe. Personen är flaggad och ska ha svårare att anmäla annonser. Han kan heller inte kontakta mig via deras plattform. Ett slag i luften iofs.
Jag får dessutom en ursäkt. Inte för att jag tyckte det behövdes. Det går ju som bekant inte bygga ett idotsäkert system. Det kommer alltid en ny och förbättrad idiot. Så pluspoäng till en vettig hantering från Blocket.
Så nu tror jag att underhållningen är över för denna gång. Och glöm inte... Köp en Zodiac! Gärna hoss en fifflare nära dig ;D
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Är vi inte alla Töntar ? Dock inte 2500 klockorstönt. Det måste ju vara mega töntigt. Undra hur många skinnvästar han äger!
 
Topp