• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag och min relation till mina klockor, nu uppdaterad med några nyinkomna klockor sedan tråden skapades!

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Underbar klockresa du har gjort! Gillar att du har 2 guld/stål klockor på topp 3 och gillade speciellt din Rolex GMT 16753. Själv faller jag hela tiden tillbaka till min Daytona i guld/stål (116503), den ligger i topp i min lilla samling. Jag tycker också att datum är den viktigaste/bästa komplikationen och lite synd att Daytonan inte har det. Men det hade kanske förstört utseendet ngt misstänker jag.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Detta inlägg har fått ligga i en egen flik på luren under dagen. Läst en liten bit då och då ungefär som när man drar ut på en påse godis :)

Kan konstatera att jag önskar mig själv en mer avslappnad förhållning till märken på mina klockor. Och har med detta inlägg nog förstått varför jag är som jag är. Det är endast de klockor jag verkligen känner är keepers som jag kan bära avslappnat.

Men ska göra mitt bästa för att njuta av alla lika mkt framöver :)

Stort tack för tiden du lägger ner @Affe och ditt glada humör! Bugar och bockar

Edit: önskar mig även bättre minne. Fan att du lyckas komma ihåg allt!

Vid vilken ålder drog intresset igång ungefär?
 

Geneva

Omega
Fantastiskt inlägg Affe!
Mycket rolig och personlig läsning och jag måste säga att det är fantastiska klockor du har med en historia bakom alla.
Tack för trevlig läsning :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Underbar klockresa du har gjort! Gillar att du har 2 guld/stål klockor på topp 3 och gillade speciellt din Rolex GMT 16753. Själv faller jag hela tiden tillbaka till min Daytona i guld/stål (116503), den ligger i topp i min lilla samling. Jag tycker också att datum är den viktigaste/bästa komplikationen och lite synd att Daytonan inte har det. Men det hade kanske förstört utseendet ngt misstänker jag.


Tackar!

TT är underskattat, gillar som sagt kombon guld vs stål. Daytona TT har legat bra i pris länge, men ser att dom även gått upp där, håller med dig angående datumet. Hm...det hade nog gjort det med tanke på hur subdailsen är placerade, datumet hade behövt vara kl 5, och det är mindre snyggt tycker jag personligen.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Detta inlägg har fått ligga i en egen flik på luren under dagen. Läst en liten bit då och då ungefär som när man drar ut på en påse godis :)

Kan konstatera att jag önskar mig själv en mer avslappnad förhållning till märken på mina klockor. Och har med detta inlägg nog förstått varför jag är som jag är. Det är endast de klockor jag verkligen känner är keepers som jag kan bära avslappnat.

Men ska göra mitt bästa för att njuta av alla lika mkt framöver :)

Stort tack för tiden du lägger ner @Affe och ditt glada humör! Bugar och bockar

Edit: önskar mig även bättre minne. Fan att du lyckas komma ihåg allt!

Vid vilken ålder drog intresset igång ungefär?


Tack själv!

Hehe...försöker att alltid hålla ett glatt humör, blir så mycket trevligare för alla runt omkring sig! Ja minnet kan svikta, mest beroende på vad det gäller, saker som inte tilltalar än, brukar man glömma på stört!

Fick min första klocka som 6 åring av min mor, den andra fick jag några år senare! Blev nog rejält intresserad av klockor i övre tonåren, efter 20 så eskalerade nog intresset.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kul inlägg! :)

Lite kuriosa: Din grymma 16760 lämnades till Kaplans av min kollega som köpte den från AD. Den har bl.a. Liftat genom Saharaöknen i början av 90-talet :)


Tackar!

Hehe...är det sant :wideyed:! Vilken HISTORA, kul att veta lite om klockan, känns som din kollega har använt klockan som man ska, tack för att du delade med dig med denna information, lite av premium nästan!

Hälsa din kollega att den har kommit i rätta händer då den används som den ska, och kommer att stanna ;)!
 
Senast ändrad:

bjrn

Panerai
2-Faktor
Tackar Affe, ett kanoninlägg som vanligt.
Kul att få se och läsa om din samling, men jag saknar miljon-Breitling från Tradera. Såldes den på riktigt sedan? Den var riktigt fin också! Rolex är alltid Rolex, så jag förstår att du håller dem högt.
Rolex sticker ut lite om man vill vara diskret, ungefär som en begagnad Bentley för 400.000 kr mot en Volvo XC90 för dryga miljonen som inte alls syns. :)
Själv tycker jag att din Mats Wilander-klocka är en av de ballaste, men det är nog för att jag är så fattig.:rolleyes:

Tack ännu en gång!
 

EWEA

Cartier
Tackar!

Hehe...är det sant :wideyed:! Vilken HISTORA, kul att veta lite om klockan, känns som din kollega har använt klockan som man ska, tack för att du delade med dig med denna information, lite av premium nästan!

Hälsa din kollega att den har kommit i rätta händer då den används som den ska, och kommer att stanna ;)!
Haha, jadå, han är inte speciellt rädd om sina klockor :) Den är ju väldigt snygg. Vi hade precis börjat jobba ihop när den såldes, så han hann inte få reda på mitt klockintresse innan. Annars hade jag nog köpt den själv ;)

Han berättade att klockan skulle fungera som säkerhet under resan om pengarna tagit slut, så det var nog inte allt för långt bort att den byttes mot en flygbiljett! :) Tur att så inte blev fallet. Visase honom ditt inlägg innan, han tyckte det var kul att den hamnade hos någon som uppskattade den så mycket
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
@Affe bara för ditt inlägg idag så svidar jag på min PO XL. En total drömklocka från första gången jag såg den till att den har blivit en hyllvärmare. Fast många minnen med denna klocka genom åren har det blivit. Tack för en grym trådstart!
E569EA41-9AA0-44DD-88B4-82B321FFAD1E.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tackar Affe, ett kanoninlägg som vanligt.
Kul att få se och läsa om din samling, men jag saknar miljon-Breitling från Tradera. Såldes den på riktigt sedan? Den var riktigt fin också! Rolex är alltid Rolex, så jag förstår att du håller dem högt.
Rolex sticker ut lite om man vill vara diskret, ungefär som en begagnad Bentley för 400.000 kr mot en Volvo XC90 för dryga miljonen som inte alls syns. :)
Själv tycker jag att din Mats Wilander-klocka är en av de ballaste, men det är nog för att jag är så fattig.:rolleyes:

Tack ännu en gång!


Tack själv!

Jodå...den såldes till en forummedlem, han lämnade en den på service och nu går den som en klocka verkar det som :D! Håller med dig beträffande Rolex, är ju bara och kolla bakåt i tiden, så lika som dagens, men ändå så olika, detta gäller många modeller!

Hehe...ja Mats Wilanders klocka är stört ball, har samlat på mig två till sedan jag köpte min första. Försöker att hitta den orangea, men den verkar vara en Moby Dick dessvärre.

dsc_5810-jpg.274352
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha, jadå, han är inte speciellt rädd om sina klockor :) Den är ju väldigt snygg. Vi hade precis börjat jobba ihop när den såldes, så han hann inte få reda på mitt klockintresse innan. Annars hade jag nog köpt den själv ;)

Han berättade att klockan skulle fungera som säkerhet under resan om pengarna tagit slut, så det var nog inte allt för långt bort att den byttes mot en flygbiljett! :) Tur att så inte blev fallet. Visase honom ditt inlägg innan, han tyckte det var kul att den hamnade hos någon som uppskattade den så mycket

Haha...tack, storyn blir bara bättre och bättre, va kul att du visade han mitt inlägg, hälsa han så mycket från mig och tacka för klockan och den fantastiska historien han bjöd på!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
@Affe bara för ditt inlägg idag så svidar jag på min PO XL. En total drömklocka från första gången jag såg den till att den har blivit en hyllvärmare. Fast många minnen med denna klocka genom åren har det blivit. Tack för en grym trådstart!
E569EA41-9AA0-44DD-88B4-82B321FFAD1E.jpeg


Tack själv Jokk!

Kul att du håller i den trots att det blivit en hyllvärmare, ja minnen kan vara själ nog för att behålla en klocka!

Mvh // Affe
 

Villeh

Breitling
Vilket underbart inlägg! Som relativt ny i klockintresset är det kul att se folk som använder och uppskattar sina klockor under en längre tid. En kontrast till den stora mängden flippare.

Intressant inlägg från första ord till sista, tack!
 

Erkkn

Cartier
Härlig läsning @Affe !
Gillar speciellt historien om GUL klockan, då minns jag min egen GUL på gult kardborrband. Tillslut sa bezelen upp sig på grund av för mycket snurrade från den unge ägaren.

Fantastiskt klocksamling som används helt rätt får bli slutord!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vilket underbart inlägg! Som relativt ny i klockintresset är det kul att se folk som använder och uppskattar sina klockor under en längre tid. En kontrast till den stora mängden flippare.

Intressant inlägg från första ord till sista, tack!


Tack själv! Kul om man kan inspirera, har förstått att skälet till att man flippar är för att man vill prova på ett x antal klockor!

Själv skulle jag bara bli stressad av att flippa hela tiden! Då jag tycker jakten är ganska så jobbig!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Härlig läsning @Affe !
Gillar speciellt historien om GUL klockan, då minns jag min egen GUL på gult kardborrband. Tillslut sa bezelen upp sig på grund av för mycket snurrade från den unge ägaren.

Fantastiskt klocksamling som används helt rätt får bli slutord!

Tackar!

Hehe...kul att vi är fler här på forumet som gillat detta märke!

Ja fy fan för kardborrebandet, gjorde av med många då dom blev ganska så snabbt sunkiga!
 

Jens

Greedo
Snyggt och ambitiöst inlägg! Är så gammal i gemet att jag tydligt minns när du köpte IWC’n från Tonys polare. Är hyfsad säker på vad du betalade också! Och med det priset så kan du kosta på dig länken också! ;)
Men, vi kan väl säga att det var två år sen så att vi inte känner oss så jävla gamla?


J
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
När man är en färsking på forumet och ja även utanför, börjar att titta på alla trådar som finns. Gamla som nya. För att sedan klicka in på ditt inlägg så stannade tiden lite. Wow.
Vilken härlig läsning och vilka klockor!!!
Lyfter på hatten och tackar för att du tagit dig tid att skriva om dina topp 38 :)
 
Topp