Varmt välkommen på GTG hos oss i Göteborg i sommar @Affe, om du har vägarna förbi
TACKAR! Jag hoppas att jag har det, gäller bara att få ihop allt....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varmt välkommen på GTG hos oss i Göteborg i sommar @Affe, om du har vägarna förbi
Tack för ett fantastiskt inlägg.
Håller med dig på flera punkter:
- Klockorna skall användas.
- Nej till maxi case.
- Ja, luggarna ska vara borstade och inte polerade (Rolex ”sportklockor”, Day Date inkluderad).
Kung-gubbe!
Underbar klockresa du har gjort! Gillar att du har 2 guld/stål klockor på topp 3 och gillade speciellt din Rolex GMT 16753. Själv faller jag hela tiden tillbaka till min Daytona i guld/stål (116503), den ligger i topp i min lilla samling. Jag tycker också att datum är den viktigaste/bästa komplikationen och lite synd att Daytonan inte har det. Men det hade kanske förstört utseendet ngt misstänker jag.
Detta inlägg har fått ligga i en egen flik på luren under dagen. Läst en liten bit då och då ungefär som när man drar ut på en påse godis
Kan konstatera att jag önskar mig själv en mer avslappnad förhållning till märken på mina klockor. Och har med detta inlägg nog förstått varför jag är som jag är. Det är endast de klockor jag verkligen känner är keepers som jag kan bära avslappnat.
Men ska göra mitt bästa för att njuta av alla lika mkt framöver
Stort tack för tiden du lägger ner @Affe och ditt glada humör! Bugar och bockar
Edit: önskar mig även bättre minne. Fan att du lyckas komma ihåg allt!
Vid vilken ålder drog intresset igång ungefär?
Kul inlägg!
Lite kuriosa: Din grymma 16760 lämnades till Kaplans av min kollega som köpte den från AD. Den har bl.a. Liftat genom Saharaöknen i början av 90-talet
Haha, jadå, han är inte speciellt rädd om sina klockor Den är ju väldigt snygg. Vi hade precis börjat jobba ihop när den såldes, så han hann inte få reda på mitt klockintresse innan. Annars hade jag nog köpt den självTackar!
Hehe...är det sant ! Vilken HISTORA, kul att veta lite om klockan, känns som din kollega har använt klockan som man ska, tack för att du delade med dig med denna information, lite av premium nästan!
Hälsa din kollega att den har kommit i rätta händer då den används som den ska, och kommer att stanna !
Tackar Affe, ett kanoninlägg som vanligt.
Kul att få se och läsa om din samling, men jag saknar miljon-Breitling från Tradera. Såldes den på riktigt sedan? Den var riktigt fin också! Rolex är alltid Rolex, så jag förstår att du håller dem högt.
Rolex sticker ut lite om man vill vara diskret, ungefär som en begagnad Bentley för 400.000 kr mot en Volvo XC90 för dryga miljonen som inte alls syns.
Själv tycker jag att din Mats Wilander-klocka är en av de ballaste, men det är nog för att jag är så fattig.
Tack ännu en gång!
Haha, jadå, han är inte speciellt rädd om sina klockor Den är ju väldigt snygg. Vi hade precis börjat jobba ihop när den såldes, så han hann inte få reda på mitt klockintresse innan. Annars hade jag nog köpt den själv
Han berättade att klockan skulle fungera som säkerhet under resan om pengarna tagit slut, så det var nog inte allt för långt bort att den byttes mot en flygbiljett! Tur att så inte blev fallet. Visase honom ditt inlägg innan, han tyckte det var kul att den hamnade hos någon som uppskattade den så mycket
@Affe bara för ditt inlägg idag så svidar jag på min PO XL. En total drömklocka från första gången jag såg den till att den har blivit en hyllvärmare. Fast många minnen med denna klocka genom åren har det blivit. Tack för en grym trådstart!
Vilket underbart inlägg! Som relativt ny i klockintresset är det kul att se folk som använder och uppskattar sina klockor under en längre tid. En kontrast till den stora mängden flippare.
Intressant inlägg från första ord till sista, tack!
Härlig läsning @Affe !
Gillar speciellt historien om GUL klockan, då minns jag min egen GUL på gult kardborrband. Tillslut sa bezelen upp sig på grund av för mycket snurrade från den unge ägaren.
Fantastiskt klocksamling som används helt rätt får bli slutord!