Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har för mig att han säljer deras andrahandssortering, självklart lite rabatterat ca 11£ Istället för 15£.
Lånar tråden lite. Någon som vet vart man kan få tag på Blått nato band med guldiga spännen?
Grymt tack för infon!Jag köpte mitt från natoband.nu. Kostade 200kr, kanske inte så billigt, vad vet jag men funkar gör det iaf. Slänger med en bild också.
Jag kör en liknande kombination som @Degnell , en mörkblå AT 8500G på NATO i Bond-stil fast med blå fält - finns på Gnomon, är tillverkade av Dievas och håller hög kvalitet
Vänligen
Forumets undersköterska
Phoenix! Lätt bäst av dom jag testat, slits dock rätt fortJag misstänker att du vid något tillfälle testat Omegas natorem. Finns det någon annan eftermarknadsrem som har samma(eller liknande iaf) tunna och "säkerhetsbältes"-liknande struktur?
Phoenix! Lätt bäst av dom jag testat, slits dock rätt fort
Zuludiver för bövelen!Seriöst asså? de flesta mer "premium" natoband jag testat har varit obekvämare än de billigare varianterna (ex josef b's standard och premium), dvs tjockare och styvare. Det jag letar efter är mjukt, följsamt och tunt med en silkeslen yta.
Stämmer detta in på phoenix tycker du?
Ja exakt det jag söker efter i ett natoband också! Jag är iallafall jättenöjd med phoenix, furutom att dom slits rätt fort, speciellt kan dom fransa upp sig runt hålenSeriöst asså? de flesta mer "premium" natoband jag testat har varit obekvämare än de billigare varianterna (ex josef b's standard och premium), dvs tjockare och styvare. Det jag letar efter är mjukt, följsamt och tunt med en silkeslen yta.
Det där ser intressant ut! Måste försöka testa ett snart!
Kul inlägg och skön timing i och med att jag själv jagat och testat rätt många samt precis tror jag landat i Zuludiver. De är tunna, endast 1,14mm tjocka men ändå stabila, mjuka utan att bli för slappa. De finns dessutom i 23mm vilket är ovanligt. Sydda istället för limmade vilket jag tror att jag föredrar, skit samma egentligen för mig så länge hålen är värmebehandlade.
Jepp. Älskar det! Väldigt bekvämt o sitter bra. Bra kvalité.Jag är riktigt sugen på att testa bonettos nya också! Någon här som har testat det?
Håller med om att Phoenix slits snabbt, funkar inte så bra som träningsband när man vill kunna dra åt runt handleden ordentligt. Det är åtminstone min erfarenhet.Ja exakt det jag söker efter i ett natoband också! Jag är iallafall jättenöjd med phoenix, furutom att dom slits rätt fort, speciellt kan dom fransa upp sig runt hålen
Tack för tipset! Slog till på det sista svarta 22mm direkt.Det överlägset bekvämaste natobandet jag har provat (och jag har provat många) är det i bomull från Rhein Fils. Lagom tjocklek så att det inte blir för sladdrigt eller för styvt. Dessutom tycker jag det är viktigt att bandet har en bra textur vilket detta band har. Äger ett i mörkblått och beställde precis ett till i beige. Finns i fyra olika färger här: https://stylechrono.se/butik/nato/ Skynda fynda då de verkar ha få kvar i lagret!
Jag gillar också XII NATO Strap från natostrapco.com. Ordentlig textur på banden och lite extra tjocka (bygger lite för mycket på höjden under klockan så jag har kapat av det). Tyvärr verkar det mörkblåa vara slutsålt.
Tyvärr är de flesta billiga (och vissa dyrare) natoband väldigt plastiga och blanka. Jag önskar att fler tillverkare kunde erbuda oss band i bättre material.
Avslutar med en gruppbild på (nästan) alla mina NATO/Zulu/Perlon...
Zuludiver för bövelen!
Det är de som @Royal Straps säljer.
Seriöst asså? de flesta mer "premium" natoband jag testat har varit obekvämare än de billigare varianterna (ex josef b's standard och premium), dvs tjockare och styvare. Det jag letar efter är mjukt, följsamt och tunt med en silkeslen yta.
Finns gumminatoHar provat lite olika nato armband och gilla att kunna byta utsende på min skx007,men jag letar efter om det finns något nato som inte blir längre när det blir blött.
@Singular's nya supernaton. De är helt vansinnigt bra. 300kr styck.
Känns som exakt samma glansighet, tjocklek och textil som Omegas original (Ser identiskt ut också) - men inte lika långa (tycker Omegas original är för långa så flärpen går inte att vika in helt).
Ja det är väl enda nackdelen. Att de inte finns i så många färger.Verkar lovande, så fort han får in olive/khaki blir det beställning.