• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Japansk Duo

Quaker

Panerai
2-Faktor
Seiko Viggen 7123-823B
Seiko hkp4 7t27-7a20
IMG_7709.JPG
 
J

Jackson

Guest
Jag älskar verkligen SRP779. Köpte en igår, absolut bästa klockan jag har hittills! :D
 
J

Jackson

Guest
Var tror ni man kan serva en Seiko, jag tror det är en skx007 men är inte säker... Min far köpte den i Japan på 80- talet och jag skulle vilja ta den av honom och fixa den åt honom :)
 

leiden

Rolex
Var tror ni man kan serva en Seiko, jag tror det är en skx007 men är inte säker... Min far köpte den i Japan på 80- talet och jag skulle vilja ta den av honom och fixa den åt honom :)
Lämna in den till en AD, ex Klockmaster.
Ta en bild på baklocket och lägg upp så kommer du säkert få svar på vad det är för modell :)
 

leiden

Rolex
Det skall jag göra! Måste bara få tag på klockan, jag vill överraska min käre far :)
Är den köpt på 80-talet så är det förmodligen en 6309-72xx. Är det sent 80-tal så kan det även vara en 7002. 1988 ersattes 6309 av 7002. Skx med urverket 7s26 kom först 1996.
Hoppas att jag fick alla årtal rätt där annars kommer det snart någon och smäller mig på fingrarna :D
 
J

Jackson

Guest
Är den köpt på 80-talet så är det förmodligen en 6309-72xx. Är det sent 80-tal så kan det även vara en 7002. 1988 ersattes 6309 av 7002. Skx med urverket 7s26 kom först 1996.
Hoppas att jag fick alla årtal rätt där annars kommer det snart någon och smäller mig på fingrarna :D
Awesome! Jag tror mig veta att han köpte den på sin militärbas på Okinawa runt 1980ish.. inte mycket senare än så.. :)
 
Topp