• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

jeans och T-shirt??

JayJay

Rolex
Att välja jeans och t-shirt som klädet är ju lite som att inte välja kläder. Därför fungerar det att göra damma sak med klockan... inget klockval kommer bli konstigt i kombination.
 

Simpatico

Rolex
Mitt svar blir har du självförtroende att bära vilken klocka du vill och gillar så kommer alla att se bra ut.
Å andra sidan tvekar du så kommer det lysa igenom.
Så plocka en klocka du gillar släng på en länk eller läder och äg stället.
 

ScubaKing

Audemars
Till jeans och tisha så är Breitling Superocean (den äldre modellen) det perfekta valet enligt mig.

201003_76e4a69ea187a8295f63ab5c8____supero_pro_blk_wrist_shot.jpg


Eller denna kanske...

breitling_wrist_so1-jpg.31323


201003_aaf33933cfab93054407cf8b0____double_black_superos.jpg
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Rolex Gmt master på oyster/jubilee eller Daytona i stål är alltid snyggt (bilder från semestern) Annars tycker jag cartier tank/santos, JLC reverso, PP Aquanaut. I en perfekt värld, en panerai 42 mm radiomir. (Panerai & PP är skamlöst snodda från internet)
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 

Edin

Panerai
Svårare att misslyckas med nämnda klädsel än att lyckas.
Panna, Rolle, DD, helguldare, Reverso, AP RO, ROO, Landsort, Emergency.. Listan kan nog göras närmast oändligt lång.
 

Capo

Omega
2-Faktor
Helst vanlig DJ med vitguldsbezel, sen DD, sen typ rolle sportklocka (sub/gmt/daytona). En tischa för någon är inte tischa för mig...
Så summa summarum: bär det du känner dig bekväm i (men kom ihåg att det finns någon form av rätt eller fel).
 
Topp