• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Har själv börjat titta allt mer på DJ. Framförallt den klassiska storleken 36mm, med jubilee, räfflad ring och blå, silver eller vit tavla. Verkar som att detta val är ganska vanligt även bland kvinnor. Anses 36mm vara unisex-storlek? I dessa fotbollstider har säkert flera noterat TV4-studions Anna Brolins klocka. Vad tycks?
C4FB4B45-9DE4-4EB7-9642-50E509FE86B3.png
7B503783-81CC-46C6-9E01-2931B1E9AC65.png

36mm sitter kanon på män också.. Haft en Daydate 36mm på mina tjocka handleder på 19,5cm. Tyckte den satte perfekt på handleden. Varken för stor eller liten

89775AC0-8F4A-4F23-A951-63B8C179B108.jpeg

Han ser verkligen ut att trivas...
Asså, Chris O’Neill ser ju konstant bakis ut. Och föga förvånande är det! Han är en bizniz-nisse från Nova Yorka helt ointresserad av skidskytte och handboll, hur kul kan det vara för honom att umgås med svärpäronen egentligen? Likt jag på julafton (som spenderas med golffrälst svärfar) tror jag han nog sänker både en och sjutton rejäla för att bevara husfriden.

Asså, Chris O’Neill ser ju konstant bakis ut. Och föga förvånande är det! Han är en bizniz-nisse från Nova Yorka helt ointresserad av skidskytte och handboll, hur kul kan det vara för honom att umgås med svärpäronen egentligen? Likt jag på julafton (som spenderas med golffrälst svärfar) tror jag han nog sänker både en och sjutton rejäla för att bevara husfriden.
Han dyker iaf upp, även om det ser tveksamt ut - trevlig dinka oavsett.

Han dyker iaf upp, även om det ser tveksamt ut - trevlig dinka oavsett.
Folk slänger dynga på Don Cristobal men inte jag. Jag respekterar hans hustle och är även imponerad att han valt bort prinstitel för att få fortsätta vara sig själv.

Att han sedan ser bakis ut hela tiden är bara en bonus. Skulle jag också göra om jag kom undan med det.

Folk slänger dynga på Don Cristobal men inte jag. Jag respekterar hans hustle och är även imponerad att han valt bort prinstitel för att få fortsätta vara sig själv.

Att han sedan ser bakis ut hela tiden är bara en bonus. Skulle jag också göra om jag kom undan med det.
Chris är kung (på sitt eget lilla vis) men att han "valt bort prinstitel för att få fortsätta vara sig själv" är väl en sanning med modifikation. Om han tagit prinstiteln hade han fått ge upp karriären och alla de pengar det innebär. Så det är knappast "för att vara sig själv" eller av idealistiska skäl han gjort det.

Chris är kung (på sitt eget lilla vis) men att han "valt bort prinstitel för att få fortsätta vara sig själv" är väl en sanning med modifikation. Om han tagit prinstiteln hade han fått ge upp karriären och alla de pengar det innebär. Så det är knappast "för att vara sig själv" eller av idealistiska skäl han gjort det.
Det finns inga idealistiska skäl bortom näsan. Karln ville inte vara uppstoppad apa med en derivativ titel från ett litet land långt bort som ”jobbar” i någon trött välgörenhetsorganisation. Han har ett liv som han trivdes med innan Frau Chris kom in i hans liv, det vill han gärna fortsätta med. Jag kallar det för att vara sig själv. Bra smak i dinkor har han också.

Det finns inga idealistiska skäl bortom näsan. Karln ville inte vara uppstoppad apa med en derivativ titel från ett litet land långt bort som ”jobbar” i någon trött välgörenhetsorganisation. Han har ett liv som han trivdes med innan Frau Chris kom in i hans liv, det vill han gärna fortsätta med. Jag kallar det för att vara sig själv. Bra smak i dinkor har han också.
Har han egentligen inte bara köpt såna som "alla" vet vad det är och vet den saftiga kostnaden på?

Att vara typ mijardär och glida omkring med Rolex som väl allmänt är bland de mest kända klockorna är inte särskilt uppserndeväckande för mig om än vintage så klart är coolt och lite mer stylish/low key än en helguldsub. Att svinrika personer har en typ standard Rolle är ganska ointressant numera (tänk Madde). För 5-10 år sedan var det kul då klockor inte var "högsta mode" som det typ är idag. När man börjar se lite mer diskreta/mikromärken kan det ju dock börja bli kul igen :)

Vet inte om han räknas som kändis...? Men är det en äldre DJ jag ser? Ser inte cyklopen så kanske OP?

Screen Shot 2018-07-09 at 13.39.28.png

Screen Shot 2018-07-09 at 13.40.08.png

Tillbaka
Topp