Vad sitter på Herr Eklunds arm?
AP 26331OR
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker att det ser ut som en 5711P. Inte anniversary utan den riktiga.
Håller helt med @hampuseriksson . Det är en mycket ovanlig 5711P (originalet) som Stefan Persson har på bilden. Har läst någon stans att endast ett fåtal gjordes (20 st) helt i platina (där av P i beteckningen) och med den speciella klarblå tavlan som även finns i 5980 two-tone guld/stål.
Läste/hörde för någon vecka sen att den tillverkas varje år, men går bara ut till Pateks bättre kunder.
Lite synd om man vill ha en(1) Patek. De flesta jag känner har 0-1 armbandsur, såklart mycket Apple Watch och FitBit nuförtiden. Men – även om man är mångmiljonär kanske man bara vill ha en klocka och vara den trogen. Och fastnar man då för en Patek så måste man köpa flera stycken? Bisarrt!
När ens slogan är att man inte ens äger klockan, utan bara förvaltar den åt nästa generation (man betalar såklart fullpris ändå), varför skulle man då köpa 5-10 stycken? Ja – det finns såklart samlare och de premieras med att få ynnesten att köpa en specialutgåva. Men ändå. Jag säger då det.
End of rant. Jag är inte bitter.
Dagens...Helt enkelt en klocka för den vanlige arbetaren där urtavlan matchar jeansen!
Det kan vara så att han helt enkelt slantade upp vad den kostar utan att gå via PP. Med tanke på hur exklusivt varumärket är/vill framstå som kan jag tänka mig att man säkert har en gräddfil till vilken modell man vill om man tillhör världens topp 100 rikaste individer oavsett tidigare köphistorik.Nu blev det intressant! Jag är ingen superkännare vad gäller Patek (ni som är det får gärna svara på frågan längst ner), men som jag dokumenterat tidigare så verkar Persson ha en rejäl klocksamling, inklusive Patek, så det är ju inte alls omöjligt att han fått chansen att köpa en 5711P av sin handlare.
Det handlar alltså om en:
Patek Philippe
NAUTILUS, REFERENCE 5711P A FINE AND RARE PLATINUM BRACELET WATCH WITH DATE AND BLUE JEANS DIAL
Calibre: cal. 324 SC automatic, 29 jewels
Case: platinum, sapphire crystal display back
Closure: platinum Patek Philippe bracelet and double folding clasp
Size: 43 mm diameter, bracelet circumference approximately 190 mm
"Made for Patek Philippe's elite clients, we believe between 30 to 50 examples were manufactured. At a simple glance, this 5711 may appear to be the regular steel example, however the dial is finished with a wonderful blue jeans tone, the case is fitted with a diamond at 6 o'clock like all modern platinum Patek watches and the sheer weight is incredibly impressive."
http://www.sothebys.com/en/auctions/ecatalogue/2019/important-watches-hk0862/lot.2272.html
Såldes för 3 250 000 Hong Kong Dollar equals 4 030 097,50 Swedish Krona den 03 APRIL 2019.
Helt enkelt en klocka för den vanlige arbetaren där urtavlan matchar jeansen!
Men går vi över till Chrono24 blir det ännu mer intressant
https://www.chrono24.com/search/index.htm?query="5711p"&dosearch=true&searchexplain=true&watchTypes=U&accessoryTypes=
Väldigt många exemplar verkar ha just ädelstenar i boettringen! 6 av 8. Oavsett om Persson har en sådan eller inte, är dessa exemplar till salu original, eller modifierade? Om det handlar om specialbeställda klockor, vem vet vad Patek har erbjudit? Även detta?
Japp, perfekt för sköna pappor som vill vara sådär lite lagom lediga under pappamånaderna.Dagens...
väggklockor ska man inte ha på armenJoe Labero med diskret timepiece
Det blir värre, jag tror att det är en Diesel...väggklockor ska man inte ha på armen
ja han behöver ju inte gå på gym med den "klockan" på armenDet blir värre, jag tror att det är en Diesel...
Klart Bengt Roland ska ha en Big Mr. Daddy, eller vad de heter!Det blir värre, jag tror att det är en Diesel...
Vad har Luuk för klocka i dagens avsnitt av På Spåret?
Stämmer nog. Bra val får man nog sägaSpeedmaster?
Kanske. Tog en bättre bild
Tycker att han bör trolla bort den där...Det blir värre, jag tror att det är en Diesel...
Ja kan han trolla bort flygplan så ska det väl inte va så svårt att bli av med den skitenTycker att han bör trolla bort den där...
Inte allt för långt ifrån storleksmässigt...Ja kan han trolla bort flygplan så ska det väl inte va så svårt att bli av med den skiten
Duplantis?Den där grabben är helt otrolig! Bär Omega Seamaster gör han också.
Duplantis?
Lättare att trolla bort en elefantTycker att han bör trolla bort den där...
Riktigt snyggt gjort av honom idag, han har förhoppningsvis många fina år framöver!Den där grabben är helt otrolig! Bär Omega Seamaster gör han också.
Riktigt snyggt gjort av honom idag, han har förhoppningsvis många fina år framöver!
Lägger han kanske några av slantarna på nån trevlig dinka?, trevlig smak verkar han ha iaf
Verkligen! Det är han och Daniel Ståhl. Ser fram emot OS i sommar!Otroligt!
Vet inte hur intresserad han är men tycker han det är kul är han värd något fint helt klart
Lite för tung klocka dock, med en RM flyger han lättare över ribban i framtiden.Den där grabben är helt otrolig! Bär Omega Seamaster gör han också.
Riktigt snyggt gjort av honom idag, han har förhoppningsvis många fina år framöver!
Lägger han kanske några av slantarna på nån trevlig dinka?, trevlig smak verkar han ha iaf
Kul! Det är han värd!Drömspons ändå! Kan inte tänka mig annat att Red Bull pyntar ovanligt bra och lär kunna plocka i katalogen hos Omega.