• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

kexet77

Cartier
krister.png

Sitter och ttitar på partiledardebatt i riksdagen - ja så tråkigt har jag.
Men även här finns det ju saker att fokusera på! Ulf Kristersson har ju tidigare haft någon fyrkantig Efwa Attling. Idag har han en stor dykare, som väl inte rikitigt passar i sällskap med den vita skjortan och den blå kostymen. Men klockans tavla kanske matschar slipsen?

Det ser nåästan ut att vara nya 5KX. Klockan har raka ändlänkarvad jag kan se Någon som ser bättre än jag?

Hm, svårt att se. Här är en bild från i höstas, ser ut att vara någon annan dykare.
B89CC8D1-4429-4CB4-B546-C7E4A9A6FB7C.jpeg
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Skärmavbild 2020-01-20 kl. 21.35.04.png

Undrar om inte Martin Åslund (fd fotbollsspelare och numer expertkommentator) har bytt upp sig från sin tidigare vattennöt i stål till en i guld?
 

Bjoerling

Cartier
krister.png

Sitter och ttitar på partiledardebatt i riksdagen - ja så tråkigt har jag.
Men även här finns det ju saker att fokusera på! Ulf Kristersson har ju tidigare haft någon fyrkantig Efwa Attling. Idag har han en stor dykare, som väl inte rikitigt passar i sällskap med den vita skjortan och den blå kostymen. Men klockans tavla kanske matschar slipsen?

Det ser nåästan ut att vara nya 5KX. Klockan har raka ändlänkarvad jag kan se Någon som ser bättre än jag?

Tror det är denna Certinan? :)
Screenshot_2020-01-22-10-46-42-494_com.instagram.android.jpg
Screenshot_2020-01-22-10-47-41-074_com.android.chrome.png
 

Rulle

Audemars
alltid kul att reta upp någon men tyvärr tror jag att många svenska politiker undviker fina klockor pga media och väljare!
svensk media gillar ju att skriva konstiga artiklar om politikers vanor och ägodelar.

reinfeldt fick ju en artikel om hans longines.. och sen blev där ju skriverier om den påstådda pateken som ju ej var en patek utan en gratis klocka..

det är väldigt tragiakt att man ej ska kunna få se en politiker med en riktig klocka på sig!

hade velat se kristersson i en vintage datejust eller kanske en äldre gmt
nån måste ju vara först ut att våga så vf inte han ??
 

kexet77

Cartier
alltid kul att reta upp någon men tyvärr tror jag att många svenska politiker undviker fina klockor pga media och väljare!
svensk media gillar ju att skriva konstiga artiklar om politikers vanor och ägodelar.

reinfeldt fick ju en artikel om hans longines.. och sen blev där ju skriverier om den påstådda pateken som ju ej var en patek utan en gratis klocka..

det är väldigt tragiakt att man ej ska kunna få se en politiker med en riktig klocka på sig!

hade velat se kristersson i en vintage datejust eller kanske en äldre gmt
nån måste ju vara först ut att våga så vf inte han ??

Tror du har helt rätt i detta, politiker går i cirklar kring saker som potentiellt kan resultera i en negativ artikel i aftonblaskan...
Synd att JEJ la ner politikerkarriären.. Han hade ju rört om lite i sosseledet med sin rosé patek :p

upload_2020-1-22_13-43-57.png
 

Rulle

Audemars
Tror du har helt rätt i detta, politiker går i cirklar kring saker som potentiellt kan resultera i en negativ artikel i aftonblaskan...
Synd att JEJ la ner politikerkarriären.. Han hade ju rört om lite i sosseledet med sin rosé patek :p

upload_2020-1-22_13-43-57.png
har man en sån klocka så blir man automatiskt stadsminister


i sverige är det ju mer okej att köpa en extra utrustad audi än en rolex
 

AlexLindh

Cartier
alltid kul att reta upp någon men tyvärr tror jag att många svenska politiker undviker fina klockor pga media och väljare!
svensk media gillar ju att skriva konstiga artiklar om politikers vanor och ägodelar.

reinfeldt fick ju en artikel om hans longines.. och sen blev där ju skriverier om den påstådda pateken som ju ej var en patek utan en gratis klocka..

det är väldigt tragiakt att man ej ska kunna få se en politiker med en riktig klocka på sig!

hade velat se kristersson i en vintage datejust eller kanske en äldre gmt
nån måste ju vara först ut att våga så vf inte han ??
Haha ja fy satan det säger rätt mycket när en Longines på en politikers arm ses som fog för en artikel... :D
 

idagtisdag

Cartier
Haha ja fy satan det säger rätt mycket när en Longines på en politikers arm ses som fog för en artikel... :D
Allt har ett sammanhang. Valår. Socialdemokratisk tidning. Moderat partiledare som hade Longinesen. Socialdemokratiska partiledaren hade precis fått kritik för en dyr handväska.
Fredrik Reinfeldt vill inte diskutera politikers lyxvanor | Aftonbladet
Tråd:
https://klocksnack.se/threads/klockmärke-och-boendeort-vad-hör-hemma-var.126831/
 
Topp