• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kända svenskars klockor

David Lagercrantz i dagens DN. Med IWC.
Skärmavbild 2021-04-30 kl. 06.15.03.png

Edit: såg nu att detta tagits upp i tråden 2017, så en keeeeeeper alltså :cool:
Hahaha, intressant take på att flasha klockan ändå.

20210501_054144.jpg

Sådärja. Vilken klocka är det? Inte en Daytona på jubilee väl?
Nja, jag skulle snarare gissa på något bullheadliknande? Han har ju haft en del asiatiska klockor och på den här bilden tycker jag att den udda boettformen syns lite tydligare.

Edit: Eller är det jag som ser fel? :bag: Ju mer jag tittar desto mer osäker blir jag. Det kanske bara är ljuset som gör att ändlänkarna/boettkanten ser rak ut.

838@40.jpg

Senast ändrad:
Fyrkantigt gör sig bra till kostym annars. Kristerssons Certina ser lite stor ut.

Kunde någon se vad Ebba Busch hade? Den såg också stor ut, men fungerade bättre med bara armar.

Nja, jag skulle snarare gissa på något bullheadliknande? Han har ju haft en del asiatiska klockor och på den här bilden tycker jag att den udda boettformen syns lite tydligare.

Edit: Eller är det jag som ser fel? :bag: Ju mer jag tittar desto mer osäker blir jag. Det kanske bara är ljuset som gör att ändlänkarna/boettkanten ser rak ut.

838@40.jpg
Movado Datron Reverse Panda?
movado.png

1620048266539.png

Vad har Maximilian Artell på sig runt handleden tro?

Bilagor

• E1105E8E-5486-46E3-A9CC-B70F61846C9B.jpeg
    E1105E8E-5486-46E3-A9CC-B70F61846C9B.jpeg
    102.6 KB · Visningar: 200
Guldbratte på Leffe Mannerström. Kanske mest självklara kändis-klockkombon. Photocredit Göteborgs-Posten.

6DEC67CD-DA67-4AE9-BBE2-DA734573BC9C.jpeg
Han framställs ofta som väldigt sur och vresig i diverse TV-sammanhang men verkar vara en rätt hygglig typ i verkligheten. Det var i alla fall någon KSare som fick sig en trevlig pratstund och till och med fick prova någon av hans klockor vid en boksignering eller liknande tillställning. :)

Vad har svenska, nu tyvärr skadade, superstjärnan Elias Petterson på sig. Ser ju onekligen ut som någon form av Royal Oak men tycker inte att boettformen stämmer men det kanske bara är en lustig vinkel.

1E34E420-DDC2-478B-8EE1-E7C192732FD5.jpeg

B441F3A9-FE0D-4ECF-9EE8-836D25AEC2CF.jpeg

Hur många klockor har Jan-Emanuel tror jag? Tror inte han har någon vidare smak dock, han gillar nog mörkt och guldigt.
Känns som han säljer sina klockor rätt ofta ändå. Han brukar alltid säga i poddar att han alltid köper klockor som en investering. Så det är väl därför det blir mycket Patek och Rolex.

Eller så är det för att han får gratis kaffe på Luxury Watches... :D

Tjeckiens förbundskapten med en oklar klocka! Det jag försökte hinna ta kort på var Garpens helguldsrolex?!😂 grym grabb i så fall!
F23F3064-46C6-479F-9BC9-31B95DBF5E4F.jpeg

Tillbaka
Topp