• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Fick syn på denna i det vilda. När de flesta ville ha selfie med ägaren ville jag ha en med klockan..
IMG_4293.png

Så äger man en Rolex är man en skitnödig populist….har inte sett någon på Åkessons vrist…ännu….du blandar och ger…..fick för mig att du stod över generaliseringar….
Du går på person framför sakfråga igen. Pennalister brukar göra så men i en upprustad miljö diskuteras sakfrågan bara för att behålla repsekten för individen. Jag har aldrig sett Åkesson som populist. Andra kanske har gjort det? Jag tror du förstår det jag syftar på, att en ny Rolex är det enkla valet om man är rädd för vad andra ska tycka. Jag vet också att det finns entusiaster men många av dem väljer vintage eller så gillar man dem. Det finns flera anledningar till att välja Rolex. Pengar som investering inte minst. Andra gillar bra klockor. Vi kommer aldrig ifrån att Rolex är ett säkert kort om man är osäker. Nu fick du några nyanser. Jag trodde nog redan att du hade sett dem mellan raderna. Jag försöker själv läsa in det jag sett förut innan jag tolkar en enstaka mening då jag tror att jag gör en mer helhetstolkning då. Jag ska försöka skriva så ingen kan missförstå mig, inte ens den som är avigt inställd från början.

Du går på person framför sakfråga igen. Pennalister brukar göra så men i en upprustad miljö diskuteras sakfrågan bara för att behålla repsekten för individen. Jag har aldrig sett Åkesson som populist. Andra kanske har gjort det? Jag tror du förstår det jag syftar på, att en ny Rolex är det enkla valet om man är rädd för vad andra ska tycka. Jag vet också att det finns entusiaster men många av dem väljer vintage eller så gillar man dem. Det finns flera anledningar till att välja Rolex. Pengar som investering inte minst. Andra gillar bra klockor. Vi kommer aldrig ifrån att Rolex är ett säkert kort om man är osäker. Nu fick du några nyanser. Jag trodde nog redan att du hade sett dem mellan raderna. Jag försöker själv läsa in det jag sett förut innan jag tolkar en enstaka mening då jag tror att jag gör en mer helhetstolkning då. Jag ska försöka skriva så ingen kan missförstå mig, inte ens den som är avigt inställd från början.
Nu snyggade du till det lite, det var inte det du skrev ovan. Ovan var en grov generalisering, inte likt dig. Jag är bara på dig när du skriver rappakalja, se mig som din personliga avigt inställda pekpinne……

Rolexrolexrolex. Är inte kända svenskar ganska fantasilösa?
Nja, vi måste nog skilja på den sk kända yrkespersonen och privatpersonen till att börja med. Många sk kända människor har en rätt stram yttre bild, en roll där kläder-skor-klocka är välregisserat. Privat privat kan det emellanåt vara helt annorlunda både uppåt och nedåt inte bara beträffande klockor.
Den ev fantasilösheten kanske kan härledas till deras rådgivare, jag själv tycker att Rolex är fina klockor men jag vet att vissa rådgivare uttryckligen avråder inom vissa branscher.

Tillbaka
Topp