• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kända svenskars klockor

IMG_5211.png IMG_5210.png IMG_5209.png Bakgrundsinformation till klockvalet. Cool historia, ser dock fortfarande rent ut sagt förjävligt ut!

Och det är ju för helvete inte ens rätt tråd!! Fick för mig att det var i internationella kändisar det här låg!! Men det ligger ju för fan i svenska kändisar tråden!! Är danskjäveln svensk nu också eller! Som att det inte räckte med natot, gud förbannat
Jäklar, ser nu att jag lyckades posta i fel tråd. 🙃
Kan bara hålla med i det bedrövliga valet av band/klocka.

IMG_5211.png IMG_5210.png IMG_5209.png Bakgrundsinformation till klockvalet. Cool historia, ser dock fortfarande rent ut sagt förjävligt ut!
Jag är böjd att hålla med. Både vad gäller missmatchningen, bristen på svensklighet hos mannen på bilden och texten i IG-posten om att det inte inte blir bättre än såhär - jag personligen hade exempelvis tyckt att det hade varit avsevärt bättre om han hade kört fullt spett och låtit sig sväras in som kung i full grodmansdräkt. 😙👌

Senast ändrad:
Jag är absolut ingen superpurist eller liknande. Men en viss klass och stil tycker jag verkligen man ska ha i vissa sammanhang, och det här är verkligen ingen bra kombi imho! Bröllop, studenter, nobelmiddagar m.m i all ära! Men om man inte kan ha en regelrätt dressare ens vid sitt allra första framträdande som kung så vet jag inte vad! Nää fy fan! Säger som Ernst Hugo Järegård, -”DANSKJÄVLAR!!!”
Hade det inte varit arton resor bättre att bara köra utan klocka vid detta tillfället???

Och det är ju för helvete inte ens rätt tråd!! Fick för mig att det var i internationella kändisar det här låg!! Men det ligger ju för fan i svenska kändisar tråden!! Är danskjäveln svensk nu också eller! Som att det inte räckte med natot, gud förbannat
Njao, beror på hur du vill vinkla det…
Hans mormor var Kung Gustaf VI Adolf:s enda dotter (Drottning Ingrid)

Kvalificerad gissning utan koll öht, ny omega speedmaster?
bandet ser ut som en Speedy?

bandet ser ut som en Speedy?
Omega X-33 kanske? Tyckte det såg ut som den och deg ser ut som att någon i SpaceX-besättningen kört den förut.

split-template-1-3.jpg

Kikade lite på SVTs fredagsunderhållning igår. Har inga screenshots, men kanske avhandlats här tidigare. Kristian Luuk i på spåret; kan man skymta en Grand Seiko med snowflake-tavla?
Och nästa program, Svenska Nyheter med Messiah Hallberg. Tycker det såg ut att sitta en Omega Aqua Terra Worldtimer på hans högerarm?
Är jag ute och cyklar?

Kikade lite på SVTs fredagsunderhållning igår. Har inga screenshots, men kanske avhandlats här tidigare. Kristian Luuk i på spåret; kan man skymta en Grand Seiko med snowflake-tavla?
Och nästa program, Svenska Nyheter med Messiah Hallberg. Tycker det såg ut att sitta en Omega Aqua Terra Worldtimer på hans högerarm?
Är jag ute och cyklar?
Tror det Luuk kör är en Omega Aqua Terra med tavla åt champagnehållet :)

Tillbaka
Topp