• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kändisar som bär Panerai

Randel

Cartier
Det här kanske inte är helt klockrent för den här tråden, men det är good enough tycker jag. :)

Jag läste lite nyheter i IT-branschen och fick upp en om att Anna Kleine, tidigare HiQ-chef, nu blivit chef för Orango. Never mind. Vad som var intressant var att hon tycktes ha en cool klocka på armen...

tbaq2j8zbzuxojpo0xnx.jpg


... så jag bildgooglade henne. Det är en Panerai! Ser ut att vara en 051. Coolt.
84d2926cd07ce33f_org.jpg
14270994707_19c13d833c_o.jpg

Jag grävde vidare, haha, in på ett Flickr-konto för HiQ ... Jackpot.
14270960347_5a94cd88a2_o.jpg
14270838440_d4b6174b04_o.jpg


Haha, så himla roligt (och ledsen att jag väcker en gammal post här inne) men det är min chef och vi pratade senast igår om hennes intresse för klockor och den Panerai hon brukar bära (den på fotona här) och att hon sett att någon klocktidning hade haft med bilder på henne p.g.a. klockan 😂 Så, roligt att ni grävt fram foton på henne och klockan här också 😊
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Haha, så himla roligt (och ledsen att jag väcker en gammal post här inne) men det är min chef och vi pratade senast igår om hennes intresse för klockor och den Panerai hon brukar bära (den på fotona här) och att hon sett att någon klocktidning hade haft med bilder på henne p.g.a. klockan 😂 Så, roligt att ni grävt fram foton på henne och klockan här också 😊
Det är din chef och Phil Collins som fattar 🤗
Phil_Collins_Panerai_Photo_by_Neale_Haynes.jpg
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
För oss som inte läser Hänt Extra, varför var de ovänner?
I grunden handlade det väl om att Stallone och Panerai muntligt kom överens om att tillverka en serie som drog nytta av Stallones medverkan i Daylight-filmen där han bar en Panna. De kallade den för Slytech.

En massa jox kring avtal gjorde att Panerai släppte modellen på marknaden utan att det det fanns någon skriftligt. De använde också hans namn flitigt marknadsföringen. Något som inte uppskattades av Sly som sedan klippte banden till dem.
Panerai på denna tiden var ju inte direkt framgångsrika utan för allmänheten ett litet företag och de hade inte mycket kosing så de var väl ivriga att vände på skutan genom att satsa vad de hade på samarbetet.

Panerai skulle sedan komma att säljas till förmånligt pris till Vendome (numera Richemot) ett par år senare och är det märke som vi har idag. På gott och ont.
 

azcii

Patek
2-Faktor
För oss som inte läser Hänt Extra, varför var de ovänner?
I grunden handlade det väl om att Stallone och Panerai muntligt kom överens om att tillverka en serie som drog nytta av Stallones medverkan i Daylight-filmen där han bar en Panna. De kallade den för Slytech.

En massa jox kring avtal gjorde att Panerai släppte modellen på marknaden utan att det det fanns någon skriftligt. De använde också hans namn flitigt marknadsföringen. Något som inte uppskattades av Sly som sedan klippte banden till dem.
Panerai på denna tiden var ju inte direkt framgångsrika utan för allmänheten ett litet företag och de hade inte mycket kosing så de var väl ivriga att vände på skutan genom att satsa vad de hade på samarbetet.

Panerai skulle sedan komma att säljas till förmånligt pris till Vendome (numera Richemot) ett par år senare och är det märke som vi har idag. På gott och ont.
Nja, Stallone hade en bra relation med Panerai från ~1992 när Monty Shadow introducerade klockorna för honom (eller 1993 om man vill tro på storyn om hur han "råkade" se en Panerai skyltfönstret när han vandrade omkring i Florens :)) fram tills 2016.

2016 släppte Panerai för andra gången ett par re-issues av "hans" modeller från Pre-V eran - PAM786 (första settet var PAM785 som släpptes något år tidigare), men plockade bort "Sly-Tech" texten från tavlan utan att han gav sitt medgivande. Han tyckte väl det var lite smaklöst och ville väl förmodligen ha sin del av kakan och slutade bära Panerai.

Men nu har han börjat bära Panerai igen för första gången på 5-6 år, så förhoppningsvis har de löst det. :) Ser mycket hellre en 76-årig actionhjälte som ambassadör än de där fashion-modellerna vi ser på IG.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Nja, Stallone hade en bra relation med Panerai från ~1992 när Monty Shadow introducerade klockorna för honom (eller 1993 om man vill tro på storyn om hur han "råkade" se en Panerai skyltfönstret när han vandrade omkring i Florens :)) fram tills 2016.

2016 släppte Panerai för andra gången ett par re-issues av "hans" modeller från Pre-V eran - PAM786 (första settet var PAM785 som släpptes något år tidigare), men plockade bort "Sly-Tech" texten från tavlan utan att han gav sitt medgivande. Han tyckte väl det var lite smaklöst och ville väl förmodligen ha sin del av kakan och slutade bära Panerai.

Men nu har han börjat bära Panerai igen för första gången på 5-6 år, så förhoppningsvis har de löst det. :) Ser mycket hellre en 76-årig actionhjälte som ambassadör än de där fashion-modellerna vi ser på IG.

Oj, var det så sent som det skar sig 😮
Då tackar vi för historielektionen.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Oj, var det så sent som det skar sig 😮
Då tackar vi för historielektionen.
Nja, Stallone hade en bra relation med Panerai från ~1992 när Monty Shadow introducerade klockorna för honom (eller 1993 om man vill tro på storyn om hur han "råkade" se en Panerai skyltfönstret när han vandrade omkring i Florens :)) fram tills 2016.

2016 släppte Panerai för andra gången ett par re-issues av "hans" modeller från Pre-V eran - PAM786 (första settet var PAM785 som släpptes något år tidigare), men plockade bort "Sly-Tech" texten från tavlan utan att han gav sitt medgivande. Han tyckte väl det var lite smaklöst och ville väl förmodligen ha sin del av kakan och slutade bära Panerai.

Men nu har han börjat bära Panerai igen för första gången på 5-6 år, så förhoppningsvis har de löst det. :) Ser mycket hellre en 76-årig actionhjälte som ambassadör än de där fashion-modellerna vi ser på IG.

Rekommenderar följande läsning om ämnet: https://perezcope.com/2020/12/23/the-stallone-panerai-logo-story-debunked/

Vet att @azcii har läst den och postat om den för nån månad sen
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Nja, Stallone hade en bra relation med Panerai från ~1992 när Monty Shadow introducerade klockorna för honom (eller 1993 om man vill tro på storyn om hur han "råkade" se en Panerai skyltfönstret när han vandrade omkring i Florens :)) fram tills 2016.

2016 släppte Panerai för andra gången ett par re-issues av "hans" modeller från Pre-V eran - PAM786 (första settet var PAM785 som släpptes något år tidigare), men plockade bort "Sly-Tech" texten från tavlan utan att han gav sitt medgivande. Han tyckte väl det var lite smaklöst och ville väl förmodligen ha sin del av kakan och slutade bära Panerai.

Men nu har han börjat bära Panerai igen för första gången på 5-6 år, så förhoppningsvis har de löst det. :) Ser mycket hellre en 76-årig actionhjälte som ambassadör än de där fashion-modellerna vi ser på IG.
Kanske kommer ett nytt material nu då. Jag menar vad är carbotech och goldtech i förhållande till Sly-tech(R)?
 

Snokas

Omega
2-Faktor
Enligt den här hemsidan är det en 210 som användes av ryssen i rymden.

 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Enligt den här hemsidan är det en 210 som användes av ryssen i rymden.

Enligt Panerais instagramkonto som den där hemsidan refererar till så är det så ja. Yes, har avhandlats i någon annan tråd nånstans tror jag, men det skadar inte att berätta om folk missat. :)
 
Topp