Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
BMW 320i från 2005, E46Vad är det för märke?
Med mrf:s nya regler måste säljaren ange om bilen varit med om en skada som motsvarar mer än 50% (om jag minns rätt) av bilens värde.
Tack för att ni sparade mig 300:-!
BMW 320i från 2005, E46
Allt under 10% är ett misslyckande
Är den orekad döljer sig betydligt mer där under. DU kommer ihåg vad jag skrev om att döljaFick ned den 10%, 5000:-. Är dock osäker. Service typ med en gång. 14700 mil. Skitig, sliten klädsel, hundhår och helt orekondad. Stenskott på huv. Spricka baklykta. Ena framlyktan var "dimmig", ej imma.
Kändes dock bra att köra och allt verkar funka.
Jobbigt beslut...
Den där hade jag hoppat.Fick ned den 10%, 5000:-. Är dock osäker. Service typ med en gång. 14700 mil. Skitig, sliten klädsel, hundhår och helt orekondad. Stenskott på huv. Spricka baklykta. Ena framlyktan var "dimmig", ej imma.
Kändes dock bra att köra och allt verkar funka.
Jobbigt beslut...
Mer bmw åt folket.Aldrig kört BMW tidigare och kan säga att jag är fast. Jag hoppar detta exemplaret iallafall! Tack för input!
Du borde provköra en Audi ocksåAldrig kört BMW tidigare och kan säga att jag är fast. Jag hoppar detta exemplaret iallafall! Tack för input!
Fick ned den 10%, 5000:-. Är dock osäker. Service typ med en gång. 14700 mil. Skitig, sliten klädsel, hundhår och helt orekondad. Stenskott på huv. Spricka baklykta. Ena framlyktan var "dimmig", ej imma.
Kändes dock bra att köra och allt verkar funka.
Jobbigt beslut...
Hey!
Jag arbetar som bilhandlare sedan några år tillbaka. Enligt mig så blir du lurad. 5 lappar är en fis i rymden om du får bilen orekad. Jag hade avstått.
Dimmiga lampor är inte bra heller, kan bli avslag på besiktningen om det är för kraftigt!
Provkör bilen igen, ta den till besiktningen och gör en "förbesiktning" och kolla om den skulle ha gått igenom. Be de vara extra kritisk.
Få bilen rekondad. Om de inte går med på det, begär 10-12 lappar i rabatt för orekad bil samt dimmiga lampor. Om de inte går med på det heller så ska du ha 5+3 i rabatt (rek kostar 2-3 tusen). Som tidigare nämnare, e46 320 finns hur mycket som helst utav, så provkör fler. Sjukt trevlig och pålitlig bil!
Fast det är ju inte säkert. Vi vet ju inte om köparen var särskilt insatt. Många köpare som blir "torsk" (kär) i en bil gör dåliga affärer. Vad som helst kan säljas med överpris bara det finns en enda som betalar.Aj. Den var såld. Förmodligen ett klipp...
Så då är frågan om jag hade nytta av Carfax? Inte på bilen jag köpte. Vad gäller KVD-bilarna kunde jag möjligen konstatera att de aldrig krockats eller annat mystiskt. Men det hade jag kanske kunnat ändå
OK. Tack för informationen. Skulle ha läst ditt inlägg noggrannare. Med andra ord är Carfax bortkastade pengar.Det är det här jag menar med att Carfax marknadsföring är bedräglig. De har INGEN information om krockskador eller försäkringsärenden i hela EU. Det är bara för USA-bilar de har det. Varenda bil du kollat Carfax på kan ha varit toksmälld utan att du får reda på det men du får bilden att den är okrockad eftersom det inte står i rapporten.
På allt annat än USA-importer menar jag att det är det.OK. Tack för informationen. Skulle ha läst ditt inlägg noggrannare. Med andra ord är Carfax bortkastade pengar.