• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa klocka i ''investeringssyfte'' / arv.

Vilken av de klockorna jag nämnt ovan är era främsta investeringssyften

• Totala väljare
    12
De med graverad rehaut som finns färre av men det är ju bara en gissning. Jag spekulerar inte med klockor, jag njuter av dem på armen.
Gjordes dom 08-10? Då finns det ca 1000000 av dom.

Gällande Kermit så kommer det sluta med fler Kermits än vad rolex har gjort för det är väl endast cert som kan styrka att det är en lv?

Som många sagt; klockor är inget att investera i såvida man inte har väldigt mycket pengar och kunskap i ämnet. Jag kan köpa att man investerar i klockor för att vikta en stor portfölj men då är det verkligen inte på denna nivå man ska köpa. Sedan så vet jag inte om det är rätt tillfälle att köpa nu när klockor ökat mycket i värde i ganska så lång tid. Marknaden är snarare på toppen där många som varit med länge tror att priserna kommer att justeras nedåt eller i bästa fall bara ligga kvar.

Köp en klocka om du vill ha en. Förvänta dig bara inte att värdet i den består eller än bättre ökar.

Som många sagt; klockor är inget att investera i såvida man inte har väldigt mycket pengar och kunskap i ämnet. Jag kan köpa att man investerar i klockor för att vikta en stor portfölj men då är det verkligen inte på denna nivå man ska köpa. Sedan så vet jag inte om det är rätt tillfälle att köpa nu när klockor ökat mycket i värde i ganska så lång tid. Marknaden är snarare på toppen där många som varit med länge tror att priserna kommer att justeras nedåt eller i bästa fall bara ligga kvar.

Köp en klocka om du vill ha en. Förvänta dig bara inte att värdet i den består eller än bättre ökar.
Screenshot_20191028-213534_Chrome-01.jpeg

Fundera också på om du trivs med att bära en klocka för 150 papp. Ärvde jag en bankfacksklocka som bara köpts som en investering skulle jag nog sälja den (och litegrann undra varför min farsa inte köpte värdepapper med bättre värdeökning än den där gamla klockan han aldrig vågade bära).

Om jag däremot ärvde min pappas vardagsbeater som jag sett honom bära i 30 år och den under tiden råkade ha stigit i värde till 150k, så skulle jag lätt behålla den och köra på.

Köp en 18k guldklocka, jag tror på att guldet stiger kraftigt i en snar framtid.
Jag köpte en Certina för några hundralappar över spottpris, med ett års garanti!

Du behöver väl bara ha en lv. Lämna på service och säga byt insert och tavla och att du vill ha dom gamla delarna? Är du även kompis med urmakaren så kan han väl bara låtsas att han servat din klocka och bara ge dig delarna?
Tyvärr det funkar inte så. De kan byta delar och serva din LV eller annat Rolex men du kan inte få någonting tillbaka av dem delar som de har bytt.

Inga större bekymmer att hitta ett vanligt grönt för 3-4k. 11 är aningens optimistiskt men säljer det så antar jag att marknaden är där. :)

Flat four är dyrt meb vanliga går trots allt att lösa från nya med dugliga connections.
Det har du säkert rätt. Men att hitta alla delar är nästan omöjligt.

Tillbaka
Topp