Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En klocka ska användas. Att få hairlines på pcl gör ont i början men går över. Jag vetÄr lite rädd att DJ'n blir lite som en OP, dvs. lite tråkig om man gör de?!
Instämmer, äventyrare definitivt. Möjligtvis kan jag tänka att en beggad 114270 skulle sitta som en smäck, med tanke på armledsmått. Oavsett, någon av dessa godingar kommer följa dig länge!Du ska ju ha en äventyrare!
16570 40mm utan krona.
Tuff, klarar hårda tag.
GMT , bra att ha när du fiskar på Kamtjatka eller i Kanada!
Har inte haft min så länge, men det har krupits i grottor och varit rejält kallt ute, takskottning och bilmeckande! Vatten är inga problem, heller inte värme!![]()
![]()
De här med att "ställa sig i kö" för en sportrollex har jag aldrig förstått...Hej på er,
Jag kommer i kombination med min 30-års-present få möjligheten att köpa en Rolex, vilket jag verkligen velat göra länge och är mycket tacksam för.
Dock är det många tankar och beslut som ska tas innan ett köp kan göras. Tanken är att de är en klocka jag ska ha med mig resten av livet, som jag aldrig tröttnar på och som ska "passa till allt" (Man måste väl ställa lite krav?!
). Dock är de inte säkert att de kommer bli min enda Rolex i längden.
Kort beskrivning av mig som person:
Jag är något av vad man skulle kunna närma en hipster med skägg, rutig skjorta som föredrar vinyl framför något annat media. Gillar att fiska, var ute och fotograferasamt har hållit på med musik många år
. Mitt dagliga arbete är inte lämpat för något annat än riktiga tool watches i dagsläget tyvärr. Därför bär jag normalt Seiko-dykare SKX173 och SKX781 mer eller mindre jämt.
![]()
Till saken hör att jag har väldigt tunna handleder (~15-16cm). Trots detta är jag van att bära klockor kring 40-42mm. På helgerna blir de ofta någon av dessa två samt en Seagull 1963.
Archimede 42mm:
![]()
En skamlös Sub-homage på 40mm som jag tycker sitter oförskämt skönt:
![]()
Men nu när jag varit hos AD några gånger börjar jag bli väldigt osäker. Explorer II på sina 42mm verkade bära väldigt stort pga. de långa bandhornen? Sportmodellerna är omöjliga att få tag i men kanske hade suttit bättre?
Jag har fastnat lite för dessa två just nu:
![]()
![]()
Nu tycker jag att DJ 36 sitter skönast och kanske är stiligast. Dock känns de väldigt fel att köpa en klocka som är så pass "dressy", även om jag tycker den är förbannat läcker och den sitter bra på handleden. Är också väldigt rädd att jag kommer tycka den känns liten i längden när jag är van att bära så pass mycket större klockor? Jag älskar vintage, gärna med patina, men eftersom detta är delvis en present vill vi alla att den ska vara ny.
Borde jag ställa mig i kön för en Sportrolex kanske? Eller är Explorer I helt perfekt för mig? Ska jag skita i "sport-grejen" och slita en DJ med tiden?
Tar all input jag kan få!
Tack!
De här med att "ställa sig i kö" för en sportrollex har jag aldrig förstått...
Var i rom i januari och där fanns många 116610 (ln och lv), 114060 tillåmed batman i lager hos återförsäljarna!
Även när jag var i milano i höstas kunde man hitta ställen med mycket sportrolex i lager...
Du råkar inte ha några bilder på hur de kan se ut? Har själv väldigt dåligt med polerade länkar....En klocka ska användas. Att få hairlines på pcl gör ont i början men går över. Jag vet
![]()
![]()
![]()
Nja tyvärr inte. Inte hairlines jag ville ta kort på hahaDu råkar inte ha några bilder på hur de kan se ut? Har själv väldigt dåligt med polerade länkar....
För självklart har du rätt! De behöver inte göra något alls men de är fortfarande något att väga mot explorern t.ex.
En polerad länk repar man inom några dagar tyvärr såvida man inte alltid har långärmat. Främst på claspen.Du råkar inte ha några bilder på hur de kan se ut? Har själv väldigt dåligt med polerade länkar....
För självklart har du rätt! De behöver inte göra något alls men de är fortfarande något att väga mot explorern t.ex.
Haha såklart inte, får man fråga varför den gick vidare? Var de något speciellt?Nja tyvärr inte. Inte hairlines jag ville ta kort på hahaDen är tyvärr inte i min ägo längre.
Den vore kanon verkligen, men finns inte ny längre. Och jag gissar att eventuella NOS kostar multum...En äldre Explorer 2 Polar på 40 mm. Bra pris. Passar din stil. Cool. Köp.
Flippar syndrom. Vill testa det jag vill medans jag kan. Dock tror jag att de kommer bli en likadan igen i framtidenHaha såklart inte, fåpr man fråga varför den gick vidare? Var de något speciellt?
Jag är inte säker på att det var just detta du frågade efter men såhär såg min Breitling ut efter 10-12 års daglig användning, den har polerade mittlänkar.Du råkar inte ha några bilder på hur de kan se ut? Har själv väldigt dåligt med polerade länkar....