• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa min första Rolex!

Vilken skulle du valt?

• Explorer 1

Röster: 79 29.9%
  • Sub no-date

Röster: 83 31.4%
  • Sub date

Röster: 102 38.6%

• Totala väljare
    264
Jag har provat alla varianter av suben (äldre och nya), och ingen passar bra till kostym egentligen.. Däremot skulle en datejust passa mycket bättre. Jag har 18,5 cm omkrets på handleden, och klockan ser inte liten ut. Kolla hur bra den gör sig till kostym :)
IMG_1136 2.JPG

IMG_1129.JPG

IMG_1108.JPG

Jämfört med

IMG_0887 2.JPG

IMG_1290.JPG

IMG_0589.JPG

IMG_1289.JPG

Senast ändrad:
Jag har provat alla varianter av suben (äldre och nya), och ingen passar bra till kostym egentligen.. Däremot skulle en datejust passa mycket bättre. Jag har 18,5 cm omkrets på handleden, och klockan ser inte liten ut. Kolla hur bra den gör sig till kostym :)
IMG_1136 2.JPG

IMG_1129.JPG

IMG_1108.JPG

Jämfört med

IMG_0887 2.JPG

IMG_1290.JPG

IMG_0589.JPG

IMG_1289.JPG

Datejust är en grym allround-klocka! Passar verkligen till allt. Just den du äger med romerska index och vit tavla är min favorit. Riktigt bra :)

Senast ändrad:
3. Rolex Submariner date ref (116610LN), tänker jag. Bra start.
Börja där, tror jag. Längre fram så kanske du skaffar en Jaeger lecoultre? Man vet verkligen inte.

Grattis i förskott och grattis till möjligheten att köpa en rolex som 18-årsklocka!
Jag tror att du blir nöjd oavsett vilken av modellerna du väljer eftersom att de är fina allihopa, men röstar ändå på 114060 eftersom att det var den klockan jag köpte när jag fyllde 18. Är otroligt nöjd 4 år senare.

Hur ofta går du i kostym? Är det varje dag på jobbet så kanske man kan luta åt en DJ. Är det några gånger per år så funkar en sub alldeles utmärkt till kostym. Alternativt att komplettera med en SARB033/065 för inga pengar alls.
Är det sub du vill ha så kör!

Hur ofta går du i kostym? Är det varje dag på jobbet så kanske man kan luta åt en DJ. Är det några gånger per år så funkar en sub alldeles utmärkt till kostym. Alternativt att komplettera med en SARB033/065 för inga pengar alls.
Är det sub du vill ha så kör!
Ne det är inte särskilt ofta. Ofta är det casual business eller t-shirt

Grattis i förskott och grattis till möjligheten att köpa en rolex som 18-årsklocka!
Jag tror att du blir nöjd oavsett vilken av modellerna du väljer eftersom att de är fina allihopa, men röstar ändå på 114060 eftersom att det var den klockan jag köpte när jag fyllde 18. Är otroligt nöjd 4 år senare.
Tack! Förstår det, 114060 är en magisk klocka! På sistone har jag dock snöat in mig på bubblan.

Mer eller mindre. Tror inte oddsen är jätte stora att jag hittar någon Med en klocka som följer mina krav.. men skulle jag hitta en vore det helt fantastiskt.
Men ser jag en 116610 i NYC i december finns det en risk att det blir en sån istället. Låter ödet bestämma :)
Vet inte hur höga krav du har men tycker K&S översvämmar med dem. Alt gråhandlare?

20171103_223944.jpg
20171103_203352.jpg
20171103_203547.jpg
Kolla även in Rolex Oyster Perpetual ref:114300. Finns i grymma priser beggade. Passar till allt och sticker inte ut så mkt..Finns även i olika storlekar och färger. 34,36 och 39mm. Samt Gråa, blåa och Grape urtavlor. Här är min blåa...

20171103_223944.jpg
20171103_203352.jpg
20171103_203547.jpg
Kolla även in Rolex Oyster Perpetual ref:114300. Finns i grymma priser beggade. Passar till allt och sticker inte ut så mkt..Finns även i olika storlekar och färger. 34,36 och 39mm. Samt Gråa, blåa och Grape urtavlor. Här är min blåa...
Ägde en sådan fram tills för nån månad sedan och överlag var jag väl nöjd (blå 39mm). Sitter skönt på armen, dock ser den ut som två helt olika klockor beroende på ljus. Ibland framgår alla sticks och detaljer och den ser hur snygg ut som helst, i annat ljus framgår typ bara visarna och 3 6 9 markeringarna. Sticksen och Rolexkronan försvinner liksom in i bakgrunden (som man kan se att några gör på din första bild). Störde mig konstant på det men det är ju högst personligt :D

Edit: "Dåligt ljus" https://www.bobswatches.com/images/z5D3-5524.jpg
"Bra ljus" http://timeandtidewatches.com/wp-content/uploads/2015/12/Rolex-oyster-perpetual-39-JR-3.jpg

För att ge ett mer visuellt exempel

Ägde en sådan fram tills för nån månad sedan och överlag var jag väl nöjd (blå 39mm). Sitter skönt på armen, dock ser den ut som två helt olika klockor beroende på ljus. Ibland framgår alla sticks och detaljer och den ser hur snygg ut som helst, i annat ljus framgår typ bara visarna och 3 6 9 markeringarna. Sticksen och Rolexkronan försvinner liksom in i bakgrunden (som man kan se att några gör på din första bild). Störde mig konstant på det men det är ju högst personligt :D

Edit: "Dåligt ljus" https://www.bobswatches.com/images/z5D3-5524.jpg
"Bra ljus" http://timeandtidewatches.com/wp-content/uploads/2015/12/Rolex-oyster-perpetual-39-JR-3.jpg

För att ge ett mer visuellt exempel
Tycker det är coolt. Ingen vet riktigt vad man bär. Men som vissa säger, "Rolex är alltid Rolex"...tycker tavkan är RIKTIGT BRUTAL under solljus..

20171103_223944.jpg
20171103_203352.jpg
20171103_203547.jpg
OP är en fin klocka. Men själv hatar jag de nya modellerna. Den enda jag tycker är lite snygg är OP grape dial men den matchar inte lika bra som en klassisk svart.

Tillbaka
Topp