Japp, samma i NYC. S.k icke-lyxgods (basvaror under 110USD i NYC) är momsfria i vissa städerNär jag var i New Jersey 2014 slapp jag iaf betala skatt på alla kläder och skor jag köpte!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp, samma i NYC. S.k icke-lyxgods (basvaror under 110USD i NYC) är momsfria i vissa städerNär jag var i New Jersey 2014 slapp jag iaf betala skatt på alla kläder och skor jag köpte!
Du är 17, vad ska Du med rolex till om jag får fråga bättre att spendera till bil/fler resor?Sagt det förut och säger det igen (ursäkta min okunskap). Men blir det mycket billigare om jag skulle yrka tillbaka VAT? Eller vad ligger procentsatsen på?
Han kanske är svinrik?Du är 17, vad ska Du med rolex till om jag får fråga bättre att spendera till bil/fler resor?
Sagt det förut och säger det igen (ursäkta min okunskap). Men blir det mycket billigare om jag skulle yrka tillbaka VAT? Eller vad ligger procentsatsen på?
Därav att man åker till Delaware där det inte finns moms...Du kan inte yrka på att få tillbaka moms när du lämnar UsA
Exakt! Alternativt att man handlar på någon europeisk flygplats på vägen dit!Därav att man åker till Delaware där det inte finns moms...
Typ Gassan på Schiphol. Billigt och momsfritt även inom EU (inträdeskrav från deras sida). Bra utbud, kan rekommenderasExakt! Alternativt att man handlar på någon europeisk flygplats på vägen dit!
Var faktiskt där i maj!Typ Gassan på Schiphol. Billigt och momsfritt även inom EU (inträdeskrav från deras sida). Bra utbud, kan rekommenderas
Om vi exkluderar momsbefriade flygplatser hade jag nog gissat Portugal eller Italien. Köpte min Sub av Show Commerce (Italien) ny till lägre pris än här hemma. Då har de ändå 22% moms vilket är nästan vad vi har. Alternativt MaltaVar i Europa är rolex sub billigast? Hört Italien själv
Var hittar man momsbefrieade flygplatser som säljer rolex sub? Aldrig hörtOm vi exkluderar momsbefriade flygplatser hade jag nog gissat Portugal eller Italien. Köpte min Sub av Show Commerce (Italien) ny till lägre pris än här hemma. Då har de ändå 22% moms vilket är nästan vad vi har. Alternativt Malta
Schipol i Amsterdam!Var hittar man momsbefrieade flygplatser som säljer rolex sub? Aldrig hört
Gassan i Schiphol. Nederländerna hade det som krav när de gick med i EUVar hittar man momsbefrieade flygplatser som säljer rolex sub? Aldrig hört
så priset för en sub är 25% mindre i schipol?Gassan i Schiphol. Nederländerna hade det som krav när de gick med i EU
NJ är en taxfree zone.....gäller kläder och mat........När jag var i New Jersey 2014 slapp jag iaf betala skatt på alla kläder och skor jag köpte!
Är väl lite från klocka till klocka men 10-30% har jag sett själv och hört från andraså priset för en sub är 25% mindre i schipol?
Det måste ändå vara sällan de har klockorna i lager? I och med att jag antar de säljs fort där?Är väl lite från klocka till klocka men 10-30% har jag sett själv och hört från andra
Edit: Här kan du läsa mer
https://klocksnack.se/threads/köpguide-olika-flygplatser.1333/
Varierar otroligt mycket. De får tydligen en hel del leveranser (mer än svenska AD) men utbudet beror tyvärr helt på vilken dag du kommer. Att bara åka dit för en klocka är en chansning. 50/50Det måste ändå vara sällan de har klockorna i lager? I och med att jag antar de säljs fort där?
Sen vill man heller inte få använda klockor, man vill ju ha de inplastade, har du varit där lr?Varierar otroligt mycket. De får tydligen en hel del leveranser (mer än svenska AD) men utbudet beror tyvärr helt på vilken dag du kommer. Att bara åka dit för en klocka är en chansning. 50/50
De är AD. Nya grejerSen vill man heller inte få använda klockor, man vill ju ha de inplastade, har du varit där lr?
Hur gick det? Hur såg lagern ut samt priserna?Var faktiskt där i maj!
Hur gick det? Hur såg lagern ut samt priserna?
Jag såg inga stål-sub när jag var där, bara TT. Dock var jag vid tillfället mest intresserad av Breitlings Navitimer så jag tittade inte speciellt mycket på Rolex monter!Hur gick det? Hur såg lagern ut samt priserna?
Nej de är ju populära som fan så går fort. Men råkar du komma samma dag de får leverans kan man ju norpa en. Ingen väntlista på flygplatsen mig veterligenJag såg inga stål-sub när jag var där, bara TT. Dock var jag vid tillfället mest intresserad av Breitlings Navitimer så jag tittade inte speciellt mycket på Rolex monter!
Är det särskilt märkligt egentligen?Märkligt att alla som vill köpa just Rolex måste leta efter världens bästa pris.
Komiskt snarare.Är det särskilt märkligt egentligen?
Vad ska man säga, jämfört med majoriteten av folk i min ålder så jobbar jag (för det mesta) på helger, och festar med måtta. På så sätt fylls spargrisen snabbare än vad man kan tro...Du är 17, vad ska Du med rolex till om jag får fråga bättre att spendera till bil/fler resor?
Gör väl de flest med det mesta? Kläder från USA, sprit från Tyskland, elektronik från Kina...Komiskt snarare.
Nej de är ju populära som fan så går fort. Men råkar du komma samma dag de får leverans kan man ju norpa en. Ingen väntlista på flygplatsen mig veterligen