• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Var i Europa är rolex sub billigast? Hört Italien själv
Om vi exkluderar momsbefriade flygplatser hade jag nog gissat Portugal eller Italien. Köpte min Sub av Show Commerce (Italien) ny till lägre pris än här hemma. Då har de ändå 22% moms vilket är nästan vad vi har. Alternativt Malta

Om vi exkluderar momsbefriade flygplatser hade jag nog gissat Portugal eller Italien. Köpte min Sub av Show Commerce (Italien) ny till lägre pris än här hemma. Då har de ändå 22% moms vilket är nästan vad vi har. Alternativt Malta
Var hittar man momsbefrieade flygplatser som säljer rolex sub? Aldrig hört

Det måste ändå vara sällan de har klockorna i lager? I och med att jag antar de säljs fort där?
Varierar otroligt mycket. De får tydligen en hel del leveranser (mer än svenska AD) men utbudet beror tyvärr helt på vilken dag du kommer. Att bara åka dit för en klocka är en chansning. 50/50

Varierar otroligt mycket. De får tydligen en hel del leveranser (mer än svenska AD) men utbudet beror tyvärr helt på vilken dag du kommer. Att bara åka dit för en klocka är en chansning. 50/50
Sen vill man heller inte få använda klockor, man vill ju ha de inplastade, har du varit där lr?

Sen vill man heller inte få använda klockor, man vill ju ha de inplastade, har du varit där lr?
De är AD. Nya grejer ;)
Edit: Ja, ganska många gånger. Bodde i NYC i många år och reste hem till Sverige ett par gånger per år, ofta genom amsterdam. Tog alltid en liten sväng förbi Gassan

Hur gick det? Hur såg lagern ut samt priserna?

Orkade inte skriva nytt inlägg så ändrade mitt tidigare och la till lite...
Gassan finns både i Amsterdam (stan) och i flygplatsen. De är AD för Rolex och säljer riktiga grejer. De kan sälja billigare pga momsavtalet med EU. Därav prisskillnaden. Som jag lade till i mitt andra inlägg flög jag ganska ofta via Schiphol (inga direktflyg NYC-GBG) och brukade alltid titta in. Min upplevelse är väl precis som de flesta andras; det beror helt på vilken dag du kommer. Inventariet varierar från gång till gång, ibland har de i princip allt, ibland nästan inget.
Värt att veta är att de inte har någon väntlista mig veterligen så kommer man helt rätt tid kan du få tag på klockor du hade fått vänta 6mån+ i Sverige med 20% rabatt...

Jag såg inga stål-sub när jag var där, bara TT. Dock var jag vid tillfället mest intresserad av Breitlings Navitimer så jag tittade inte speciellt mycket på Rolex monter!
Nej de är ju populära som fan så går fort. Men råkar du komma samma dag de får leverans kan man ju norpa en. Ingen väntlista på flygplatsen mig veterligen

Du är 17, vad ska Du med rolex till om jag får fråga bättre att spendera till bil/fler resor?
Vad ska man säga, jämfört med majoriteten av folk i min ålder så jobbar jag (för det mesta) på helger, och festar med måtta. På så sätt fylls spargrisen snabbare än vad man kan tro...
Jag ska även självklart fortsätta jobba så pengar över till annat kommer jag ha.

Dessutom skulle jag anse att dagens rolex är en livsinvestering, med det menar jag att det är en klocka som håller livet ut.

Nej de är ju populära som fan så går fort. Men råkar du komma samma dag de får leverans kan man ju norpa en. Ingen väntlista på flygplatsen mig veterligen

Tror chansen är liten. Jag var där då jag var på semester i Amsterdam, men jag hade jag nog aldrig velat åka och ”fynda” en klocka på det sättet. Har man gjort sig förtjänt kan man köpa den här i Sverige.

Tillbaka
Topp