• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpguide olika flygplatser

sme82

Omega
Av de gånger ni varit på Schiphol sista åren, hur ofta upplever ni att de vanligare Rolex Submariner funnits i lager? Jag är ute efter att få en känsla över hur stora oddsen är att t.ex en 114060 eller 116610 finns att köpa när jag passerar Schiphol nästa vecka. 1 på 3? 1 på 10? 1 på 100?
 
Senast ändrad:

Rulle

Audemars
Av de gånger ni varit på Schiphol sista åren, hur ofta upplever ni att de vanligare Rolex Submariner funnits i lager? Jag är ute efter att få en känsla över hur stora oddsen är att t.ex en 114060 eller 116610 finns att köpa när jag passerar Schiphol nästa vecka. 1 på 3? 1 på 10? 1 på 100?

Allt beror på när dom fick in rollar senast i lager !
Just stålsubar brukar det vars svårt med !
Det är ju dom två modellerna dom säljer mest av !

Ska ju inte säga att du är helt chanslös men om jag ska vara ärlig så är chansen rätt liten tyvärr !

Håller dock tummarna för dig !
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Av de gånger ni varit på Schiphol sista åren, hur ofta upplever ni att de vanligare Rolex Submariner funnits i lager? Jag är ute efter att få en känsla över hur stora oddsen är att t.ex en 114060 eller 116610 finns att köpa när jag passerar Schiphol nästa vecka. 1 på 3? 1 på 10? 1 på 100?
Av stålsport är den vanligaste dom brukar ha i lager 116600 följt av 114060 enligt min erfarenhet. Fråga när du är där då dom ofta ej finns framme.
 

Wheelie

Cartier
Ska jag köpa klockan på resan "till annat land" eller när jag reser "hem till Svedala" ?

Det blev en massa frågor....

En sak som jag dock läst mig till är att det inte blir så värst mycket billigare, men lika bra att slå till när man ändå har chansen tänker jag.
 
Senast ändrad:

Chuck

Patek
2-Faktor
En lat fråga nu då jag till&ifrån kommer arbeta i Amsterdam framöver.

Rabbatt index schipol vs AD köp i Sverige:

Speedmaster
submariner
Sd
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Mellanlandar på Heathrow nästa månad. Vilken terminal landar man på när man endast mellanlandar ?
Vilka klockbutiker finns i den terminalen ? (Är väl mest sugen på en Omega De Ville då jag vill ha en tunn "dressare", men vilka olika märken finns där?)
Ska jag köpa klockan på resan "till annat land" eller när jag reser "hem till Svedala" ?

Det blev en massa frågor....

En sak som jag dock läst mig till är att det inte blir så värst mycket billigare, men lika bra att slå till när man ändå har chansen tänker jag.
Terminalen beror helt på vilket flygbolag du reser med. Finns dom flesta större märkena och klockor säljs mig veterligen på samtilga terminaler. På Heathrow får du samma pris ut som hem, rekommenderar dock på vägen hem då det då kommer stå inklusive moms på kvittot. Det är billigare än hemma och på många märken finns prutmån, tex Omega.
 

Wheelie

Cartier
Terminalen beror helt på vilket flygbolag du reser med. Finns dom flesta större märkena och klockor säljs mig veterligen på samtilga terminaler. På Heathrow får du samma pris ut som hem, rekommenderar dock på vägen hem då det då kommer stå inklusive moms på kvittot. Det är billigare än hemma och på många märken finns prutmån, tex Omega.
Tack för svaret !
Reser med British Airways
 

Wheelie

Cartier
Då är det T5 som gäller på Heathrow, enligt mig den bästa terminalen med mycket bra shopping. Rabatten motsvarande momsen gäller för övrigt det mesta tex märkesväskor och kläder så finns fina deals att göra.
Den Omega De Ville Prestige jag fastnat för kostar strax under 30k hos finhandlaren och ca 25k hos fulhandlaren. Ska bli intressant att se vad den betingar på flygplatsen. Tack för infon.
 

Rulle

Audemars
En lat fråga nu då jag till&ifrån kommer arbeta i Amsterdam framöver.

Rabbatt index schipol vs AD köp i Sverige:

Speedmaster
submariner
Sd
Dom tar 6490 euro för en 116610LN
Har för mig att sd'n ligger på ca 7000 euro

Å speedmastern går att få billigare via ACEjewelers i amsterdam som är billigast på omega i europa ! Dom e skit bra att ha och göra med !!!!
 

sme82

Omega
Status på priser Schiphol 2017-02-07:

Model name: Rolex Submariner – no date
Reference number: 114060
Retail price: 6,900 Euro
Tax free price: 5,702 Euro

Model name: Rolex Submariner – Black
Reference number: 116610LN
Retail price: 7,850 Euro
Tax free price: 6,487 Euro

Model name: Rolex Submariner – Green
Reference number: 116610LV
Retail price: 8,350 Euro
Tax free price: 6,900 Euro


Jag fiskade också efter om de kunde berätta när i månaden det skulle kunna tänkas vara störst sannorlikhet att de finns i lager, men som väntat så är svaret följande:

As mentioned in our previous email, we regret to inform you that we need to hold on to our company policy. The policy of Gassan Schiphol B.V. not to reveal the stock availability of Rolex professional steel models, this also means given restock information. Reservations on these models are also not possible (also not possible with deposit or full payment).

One of reason that we maintain this policy is that we would like to give every passenger at Schiphol Airport a fair chance to purchase these preferred watches. Another reason is that we receive many reservation request on a daily base for these models. If we proceed with all these reservation, we do not have any Rolex Steel Professional watch in our store and that is not preferred by Rolex and our management.
 
Senast ändrad:

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
En fråga från min kollega. Han ska köpa en Breitling seawolf eller en Avenger GMT. Vilken flygplats är bäst när det kommer till priser och taxfree? Jag är helt kass på detta och skulle uppskatta lite visdom från er! :)
 

sme82

Omega
Jag försökte överlista Schiphol Gassan genom att fråga hur många gånger en Sub skulle kunna tänkas finnas i lager om jag varje dag under en månad besökte butiken. De genomskådade mitt försök och jag fick det väntade svaret:

We regret to inform you that we are not able to give you that information as well. Giving you this information, is also indirectly providing the current status availability.
We hope you understand our reasons and motives and we trust we have informed you sufficiently.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
En fråga från min kollega. Han ska köpa en Breitling seawolf eller en Avenger GMT. Vilken flygplats är bäst när det kommer till priser och taxfree? Jag är helt kass på detta och skulle uppskatta lite visdom från er! :)
När det gäller Bretiling skulle jag först prova med ADs här hemma, brukar finnas god prutmån på just Breitling. Kolla hos några olika ADs och jämför.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag försökte överlista Schiphol Gassan genom att fråga hur många gånger en Sub skulle kunna tänkas finnas i lager om jag varje dag under en månad besökte butiken. De genomskådade mitt försök och jag fick det väntade svaret:

We regret to inform you that we are not able to give you that information as well. Giving you this information, is also indirectly providing the current status availability.
We hope you understand our reasons and motives and we trust we have informed you sufficiently.
Hehe, bra försök dock. :D
 

Jetsetet

Omega

Model name: Rolex Submariner – Black
Reference number: 116610LN
Retail price: 7,850 Euro
Tax free price: 6,487 Euro


Intressant! Kom dessa priser från butiken via mail? I så fall antar jag att det så kallade "tax free price" är deras butikspris på flygplatsen och "retail price" betyder listpris från Rolex.

Som jämförelse tar Pluswatch 6.999 euro och Uret motsvarande 8.070 euro för en 116610LN.
 

Jooiie

Omega
Bra info! Ni som pendlar via Schiphol, hur ofta anser ni att det finns lager? Några speciella dagar som verkar vara bäst? Vardagar/helger etc. Planerar köp på en 116610 och det hade ju varit kul att kombinera det med en weekend i Amsterdam.
 

sme82

Omega
Bra info! Ni som pendlar via Schiphol, hur ofta anser ni att det finns lager? Några speciella dagar som verkar vara bäst? Vardagar/helger etc. Planerar köp på en 116610 och det hade ju varit kul att kombinera det med en weekend i Amsterdam.
Schmitza och Porsan svarade sin syn på saken ett par inlägg upp när jag sökte svar på samma fråga.
 

Rulle

Audemars
Bra info! Ni som pendlar via Schiphol, hur ofta anser ni att det finns lager? Några speciella dagar som verkar vara bäst? Vardagar/helger etc. Planerar köp på en 116610 och det hade ju varit kul att kombinera det med en weekend i Amsterdam.

Med tanke på att det är en av europas mest traffikerade flygplatser så går det absolut inte att svara på .. och med tanke på att dom är billigast i europa med rolex så är det svårt !

Sport rolex lägger dom aldrig undan till vem som helst !

Det är en stor chansning !
Dom finns kanske i lager när du åker dit men du måste ha ett utgående boardingcard för att kunna handla.

Har dock hört att folk pratat till sig samma pris hos gassan inne på dam-torget men angående just sportrolex så tvekar jag på att dom lär ge samma pris eftersom en vanlig sub-c är inte direkt svår såld speciellt när där ju tillåmed är väntetid på sådana i sverige haha
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Ska ta en sväng till New York i vår. Kommer att resa till och från Newark, finns det någon horologisk anledning att ha pengar tillgängliga?
 

Jooiie

Omega
Ska ta en sväng till New York i vår. Kommer att resa till och från Newark, finns det någon horologisk anledning att ha pengar tillgängliga?

Jag var på Newark för ca. 2 veckor sedan. Nu hade jag ganska bråttom vid terminalsbytet så kollade inte så värst noga men det jag hann se så var majoriteten parfymmärken.
 

Tärnan

Cartier
Som prisreferens var jag på JFK i går o fick följande pris på Omega;
Aqua Terra blå ref 231.10.42.21.03.003 , 5700 USD, dvs ca 51000 SEK
Seamaster diver 300M ref 212.30.41.20.01.003 4100 USD, dvs ca 37000 SEK.

Detta var oprutat o vet inte om det skulle ha gått att få ned priset.
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Ok, så JFK är alltså dyrare än AD i Sverige med nuvarande växelkurs. Kastar väl ett öga när jag landar i alla fall, så får vi se om det blir någon shopping på vägen hem. Men nu kan jag ju ställa förhoppningarna på lämpligt låga nivåer. Tackar!
 

Jooiie

Omega
Även Washington (IAD) hade rätt tråkiga priser. Kollade på en Speedy Hesalite, $6250 list. På det kunde jag få 10% genom någon kampanj, gjorde inget större försök att pruta.
 
Topp