• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpguide olika flygplatser

Jackee

Omega
Var på Gatwick idag och där kostade den klassiska Speedmaster Moonwatch ca 30k SEK med dagens valutakurs. Tydligen så skulle de höja priset på alla Omegor på måndag med minst 5%, ännu mer på klockor med guld.
 

iavj

Breitling
Jag var på Gassan i måndags och hämtade upp en Datejust. Mycket trevligt bemötande. Mailade och sa att jag var intresserad av en 116234. Tyvärr hade de inte en inne just då, men några dagar senare svarade de att de fått in en och reserverade den till mig.

Åkte både dit och hem med Norwegian och kom in på B-gaterna (Lounge 1) och åkte från D-gate (Lounge 2). Var med andra ord inte något problem att ta sig till Gassan. Antar att det beror lite på när man flyger. Gassan hjälpte till och kolla var flighten skulle komma in, innan jag bokade.

Tog lite bilder på vad som fanns i butiken:
 

Bilagor

  • IMG_4153.JPG
    IMG_4153.JPG
    109.9 KB · Visningar: 605
  • IMG_4154.JPG
    IMG_4154.JPG
    132.8 KB · Visningar: 588
  • IMG_4155.JPG
    IMG_4155.JPG
    101 KB · Visningar: 582
  • IMG_4156.JPG
    IMG_4156.JPG
    109.6 KB · Visningar: 591
Senast ändrad:
Jag var på Gassan i måndags och hämtade upp en Datejust. Mycket trevligt bemötande. Mailade och sa att jag var intresserad av en 116234. Tyvärr hade de inte en inne just då, men några dagar senare svarade de att de fått in en och reserverade den till mig.

Åkte både dit och hem med Norwegian och kom in på B-gaterna (Lounge 1) och åkte från D-gate (Lounge 2). Var med andra ord inte något problem att ta sig till Gassan. Antar att det beror lite på när man flyger. Gassan hjälpte till och kolla var flighten skulle komma in, innan jag bokade.

Tog lite bilder på vad som fanns i butiken:


Ser knappt priser på dem där guld Rolex... jag antar att man kan pruta ner priset :) verkar inte så poppis
 

iavj

Breitling
Om det är Submarinern så låg den på 10289 euro :) Tror alla priserna hos Gassan ligger på 16% under listpris. De säljer som sagt till samma pris som som om det hade varit tax-free, även inom EU. Min låg på ca 71100 kr i Sverige och fick den för 6115 euro.
 
Om det är Submarinern så låg den på 10289 euro :) Tror alla priserna hos Gassan ligger på 16% under listpris. De säljer som sagt till samma pris som som om det hade varit tax-free, även inom EU. Min låg på ca 71100 kr i Sverige och fick den för 6115 euro.


Skojar du, Submariner för 10289€? Fan dyrare än Deep Sea
 
Man kan väl konstatera att det är på eftertraktade sportrollar som normalt är svåra att få rabatt på som den stora skillnaden uppstår. De verkar dock vara aningens dålig tillgång på men man kan ju ha tur. På övrigt sortiment finns det ju normalt prutmån på hos AD här hemma och då blir väl skillnaden försumbar.
Om det inte går att pruta på Gassans priser och sedan få skatten avdragen trots att man åker inom EU?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Man kan väl konstatera att det är på eftertraktade sportrollar som normalt är svåra att få rabatt på som den stora skillnaden uppstår. De verkar dock vara aningens dålig tillgång på men man kan ju ha tur. På övrigt sortiment finns det ju normalt prutmån på hos AD här hemma och då blir väl skillnaden försumbar.
Om det inte går att pruta på Gassans priser och sedan få skatten avdragen trots att man åker inom EU?
Schiphol har lite speciella regler. I praktiken betalar man ingen moms(mervärdesskatt) även om man reser inom EU. Läs här: https://www.schiphol.nl/en/page/taxfree-discounts/
 

Number 6

Omega
Gassan förra veckan: Speedmaster Hesalit (311.30.42.30.01.005) kostade €3553
Letar efter en sådan nu men slog inte till
 

Djstrahl

Omega
Liten uppdatering om lager statusen hos Gassan. De hade en del day-date, datejust osv, men alla populära modeller som submariner, gmt och Daytona va slut. Jag fråga lite mer för att fiska om hur många de brukar ha inne, men de svara bara "Alla populära modeller är alltid slutsålda". Nu vet jag inte om de faktiskt va helt slut eller om de hade reserverat någon till någon annan. De hade i alla fall inga roliga modeller till mig. :(
 

Jodisalt

Rolex
Åkte med syrran och svåger till Amsterdam och besökte Gassan på väg hem till Sverige. Hade sneglat på en Tudor Heritage BB 36mm och en Rolex Explorer. Kvinnan som jobbar där var väldigt trevlig och hjälpsam. De hade inga Tudor BB36 ute i butik så hon fick hämta ett ex från lagret.
Min svåger som är holländare började fråga lite om klockan och pris (på holländska) varpå hon säger: "om ni köper klockan idag så kan jag ge er ett bra pris"
1900 euro ville hon ha för Tudor BB36 med länkarmband. Det tycker jag var ett riktigt bra pris.
Sjukt nöjd med Gassan och deras kundbemötande.
 

TomGanks

Panerai
Jag har bestämt mig för att slå till på en Speedmaster Hesalit (311.30.42.30.01.005), kikade på den på Schiphol i mars och ska flyga förbi där i Juli igen. Även i mars var priset, €3553. Jag undrar pris som en del andra är det benhårt listpris på Schipol hos Gassan eller har någon lyckats snacka ner några Euro?
 

Rulle

Audemars
Jag har bestämt mig för att slå till på en Speedmaster Hesalit (311.30.42.30.01.005), kikade på den på Schiphol i mars och ska flyga förbi där i Juli igen. Även i mars var priset, €3553. Jag undrar pris som en del andra är det benhårt listpris på Schipol hos Gassan eller har någon lyckats snacka ner några Euro?

Annars bara kolla upp de bästa priset på c24 å sen bara maila acejewelers i amsterdam så lär dom matcha det rätt lätt och så skeppsr do hem klockan till dig i priset! Ace är så klart ad för omega...
 

DAJAB

Omega
2-Faktor
Åkte med syrran och svåger till Amsterdam och besökte Gassan på väg hem till Sverige. Hade sneglat på en Tudor Heritage BB 36mm och en Rolex Explorer. Kvinnan som jobbar där var väldigt trevlig och hjälpsam. De hade inga Tudor BB36 ute i butik så hon fick hämta ett ex från lagret.
Min svåger som är holländare började fråga lite om klockan och pris (på holländska) varpå hon säger: "om ni köper klockan idag så kan jag ge er ett bra pris"
1900 euro ville hon ha för Tudor BB36 med länkarmband. Det tycker jag var ett riktigt bra pris.
Sjukt nöjd med Gassan och deras kundbemötande.
Det var ett sjukt bra pris!
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
En fråga till er som köper/köpt klockor för lite större summor på flygplatser - hur gör ni med betalningen?
Jag har 50k som limit tror jag på mitt Visa. Iofs kan jag ju höja tillfälligt om jag vill - är det så ni gör eller har ni en konstant högre limit och tillräckligt med deg på kontot?
 

Rulle

Audemars
En fråga till er som köper/köpt klockor för lite större summor på flygplatser - hur gör ni med betalningen?
Jag har 50k som limit tror jag på mitt Visa. Iofs kan jag ju höja tillfälligt om jag vill - är det så ni gör eller har ni en konstant högre limit och tillräckligt med deg på kontot?

Vissa ställen gpr det fint att höra av sig till innan och göra en banköverföring till !
Så är det bara att kasta upp passet när man är där så fpr man sin klocka !
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vissa ställen gpr det fint att höra av sig till innan och göra en banköverföring till !
Så är det bara att kasta upp passet när man är där så fpr man sin klocka !
Absolut - men det förutsätter ju att man bestämt sig innan. Jag tänker mer på när man springer på DEN klockan utan att vara förberedd?
 

Hirtius

Cartier
2-Faktor
Absolut - men det förutsätter ju att man bestämt sig innan. Jag tänker mer på när man springer på DEN klockan utan att vara förberedd?
Om du ett vanligt bankkort (debitkort) och inte ett kreditkort så brukar det väl inte vara någon limit? Då är det väl bara att se till att ha tillräckligt med pengar på just det kontot som är kopplat till kontot.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Om du ett vanligt bankkort (debitkort) och inte ett kreditkort så brukar det väl inte vara någon limit? Då är det väl bara att se till att ha tillräckligt med pengar på just det kontot som är kopplat till kontot.
Har för mig att mitt betalkort (Visa) har en limit. När jag köpte bil senast så betalade jag med kortet och då hade vi lagt in en tillfälligt högre limit på 400k.
 
Topp