• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpguide olika flygplatser

Var på Gassan idag och kikade i vanlig ordning.
Passerar Schiphol varje vecka men ingen sport Rolex i stål idag inte...
GMT'n i G/S som sågs på bild ovan var även den såld men YM fanns kvar :)

Hur ser köpläget ut på flygplatserna nere i Asien? Hong kong, Peking.. kan man göra några klipp där eller skiter de sig när man ska betala moms och man betalar samma pris som här i slutändan?

Har fundering på att köpa en vanlig "Batman "
I London eftersom de fortfarande har låga listpriser samt att pundet tappat rejält sista året...
Hur kan man få tag på listpriset för de olika länderna ?

Hur ser köpläget ut på flygplatserna nere i Asien? Hong kong, Peking.. kan man göra några klipp där eller skiter de sig när man ska betala moms och man betalar samma pris som här i slutändan?
flygplats HK helt meningslöst då hela HK är skattefri zone. oftast bättre priser, möjlighet till rabatt och utbud i affärer inne i stan.
Nytt= sikta på Kowloon.
Beggat = sikta på Monkok eller new territories områdena, där de har många små butiker med beg. främst Rolex...

flygplats HK helt meningslöst då hela HK är skattefri zone. oftast bättre priser, möjlighet till rabatt och utbud i affärer inne i stan.
Nytt= sikta på Kowloon.
Beggat = sikta på Monkok eller new territories områdena, där de har många små butiker med beg. främst Rolex...
Grymt, tack!
Men priserna jag förhandlar fram där kan jag lägga på 25% för att då få ut de totala jag kommer betala?

Grymt, tack!
Men priserna jag förhandlar fram där kan jag lägga på 25% för att då få ut de totala jag kommer betala?
Kom igen nu, du har ju varit här ett tag. Allt som tas över gränsen till Sverige (dock ej inom EU) ska enligt lag momsas med 25%, det vet du ju. Men det sker ju inte per automatik.

En dag tidigare var det tydligen öppet.
Liiiite irriterande ändå.
Ingen aning om vilka märken eller vad de sålde ut, de höll på att lägga ner de sista klockorna i boxarna.

Prag flygplats, för någon vecka sedan.
IMG_1589.JPG

Kan man se någonstans vad som finns inne på olika flygplatser eller är det till att åka ner och chansa på att man hittar något köpvärt? Kanske är olika från ställe till ställe?

Kan man se någonstans vad som finns inne på olika flygplatser eller är det till att åka ner och chansa på att man hittar något köpvärt? Kanske är olika från ställe till ställe?

Snackar vi gassan på schipol så beror det på vad man är ute efter !
Allt rolex som inte räknas in i sportkategorin går att maila och förbetala för senare hämtning resten läggs inte undan till första gångsköpare tyvärr !

Sprang igenom Gassan idag, dock var det mycket klent utbud på Sport-varianter, mest guldguld och mest Datejust. En vitgulds Daytona såg jag, extremt snygg. Och en gulguld YachtMaster med Oysterflex.

Kom igen nu, du har ju varit här ett tag. Allt som tas över gränsen till Sverige (dock ej inom EU) ska enligt lag momsas med 25%, det vet du ju. Men det sker ju inte per automatik.

Om man skulle köpa en klocka för låt sig 25.000USD i USA.
Skulle man verkligen våga chansa på att inte tulla den?

En klocka (t.e.x en i roséguld) väcker ju en del uppmärksamhet på bandet.
Och flyga in med 25000usd kontakt gör man ju troligtvis inte, så elektroniska spår på utlandsaffären finns och kan tydligt upptäckas (Skatteverket, Tullen eller vad det nu är)

Vad är risken? Tar dom klockan? Eller får man "bara" betala tull och moms?
Är det någon risk? Eller är det så gråhandlare gör konstant? (Handlar i Dubai & USA o säljer billigt i Sverige)

Majoriteteten av klockorna på Chrono24 i riktigt bra pris är ju Dubai, USA & Asien typ...

Tillbaka
Topp