• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpguide olika flygplatser

På flygplatsen eller i HK? Det finns sjukt bra utbud i HK om du tar dig in i stan. Finns ett par trådar om det om du söker.

Ursäkta otydligheten! På flygplatsen tänkte jag i första hand, har ett par timmar som kommer spenderas där i januari. Trådar kring stadens utbud uppskattas också då jag ska på en längre visit i mars.
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Kan jag göra! Flyger förvisso från Vitória till São Paulo, och är inte säker på hur mycket tid jag har där. Tror priserna ligger högt här. Utan att ha kollat.
 

Size

Omega
Ska flyga till Singapore i veckan. Någon som har erfarenheter därifrån om klockpriser etc? Finns det några kap?
 

skipjack

Breitling
2-Faktor
Heathrow terminal 5
Det var väl rätt bra deal??
BDB95E44-B78F-4C7C-A3AB-5308731B064E.jpeg
Aningen sent kanske. Men om du är sugen på en 300 Master, så blev jag erbjuden att köpa för 41' på Franks Ur, i Stockholm.
 

Zingo

Rolex
Geneves flygplats, tomt i Rolex butiken förutom de vanliga (DJ, DJ41, Milgauss, Explorer, Explorer II och Daytona (ädelmetal ej keramisk).
 

Sajmon88

Omega
Någon som vet om Moskvas flygplats har något kul i klockväg :)? Mellanlandar där och en ny Rolle hade kanske varit på plats :)
 

Rulle

Audemars
Geneves flygplats, tomt i Rolex butiken förutom de vanliga (DJ, DJ41, Milgauss, Explorer, Explorer II och Daytona (ädelmetal ej keramisk).
airwatchcenter som har rolexbutiken är super att ha och göra med!
bara att maila dom så lägger dom undan en klocka till en direkt när dom får den om den inte finns i lager..
 

Rulle

Audemars
spenderade nån timme på att vänta på ett flyg på roms fiumicino flygplats..
löste mig till att där finns en rolex butik på själva ikke eu delen i avgångshallen och att dom drar av 22% (tax-free) !
tex så listar BLNR 8300 euro i italien vilket ju blir cirkus 6474 euro efter taxfree avdraget! så flyger man till ikke schengenländer från fiumicino så kan det ju vara värt att höra av sig toll rolexbutiken i god tid så kanske man kan lägga undan det man är ute efter!
 

El_Piloto

Breitling
Kan upplysa om att Oslo AirPort kanske man inte skall köpa sin klocka, litet utbud och dyrt...
527eed9ed2a03e52c6deefe6d940285d.jpg

02f97725b607abf89453888475c4d42f.jpg

1ef1f5ca32c70adf5e3fa5a3912fe44e.jpg

26854fc0104796c489a656a4b733fc67.jpg

Har själv arbetat på Oslos flygplats tidigare. Ska nämna att man kan få 20% taxfree avdrag direkt i kassan om man har sin hemvist utanför Norden + ytterligare 10% ifall man jobbar på flygplatsen/SAS/Norwegian. 30% rabatt är alltid en bra deal! Men som sagt, utbudet är begränsat!
 

Flightattendant

Breitling
Hur är det på HKT i Phuket? har sett JLC där i alla fall vad jag kan minnas. Tror även jag såg en Rolex och en Omega skylt på håll. Hann tyvärr inte utforska så jag blev tvungen att förbereda planet inför avgång.
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som vet om Moskvas flygplats har något kul i klockväg :)? Mellanlandar där och en ny Rolle hade kanske varit på plats :)
Lite sent nu men iaf, gissar att det är Sheremetyevo du dunkar in på?
Skralt, men går att beställa dock, men ändå dyrt. Men prutbart :) tydligt som korvspad...nä jag tror du gör bättre fynd någon annan
annanstans...det är kontentan
 

Hirtius

Cartier
2-Faktor
Hur är det på HKT i Phuket? har sett JLC där i alla fall vad jag kan minnas. Tror även jag såg en Rolex och en Omega skylt på håll. Hann tyvärr inte utforska så jag blev tvungen att förbereda planet inför avgång.
Jag är på HKT i detta nu. Det finns en liten butik med Omega, JLC, IWC, Tag och Rolex (tyvärr ingen ståldaytona ;)). Det finns ytterligare en butik med Longines, Hamilton och diverse övriga märken.
 

Rulle

Audemars
Någon som vet om Moskvas flygplats har något kul i klockväg :)? Mellanlandar där och en ny Rolle hade kanske varit på plats :)
Lite sent nu men iaf, gissar att det är Sheremetyevo du dunkar in på?
Skralt, men går att beställa dock, men ändå dyrt. Men prutbart :) tydligt som korvspad...nä jag tror du gör bättre fynd någon annan
annanstans...det är kontentan

Mellanlandade där idag och tyckte faktiskt där var bra priser på saker och ting!

Alla priser stod i euro.
Som.ett exempel så låg omega smpc på 3200 euro sen blev jag direkt erbjuden 20% på det priset...
Frågade i vilken valuta priserna var på och fick som svar
-euro and i will give you 20% of that price.
Fick feelingen av att det nog gick och pruta lite till om man hade varit en seriös köpare!



Finns två mer seriösa renodlade klockbutiker i den internationella terminalen
Sen fanns där en affär som sålde JLC och hublot bland annat!
Men tyvärr ingen rolexbutik!
 
Topp