FlipSwede
Guld
Blir väl snuskigt dyrt I GB?Är de valutorna som styr priset eller är de generellt billigare med klockor i detta fall london?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blir väl snuskigt dyrt I GB?Är de valutorna som styr priset eller är de generellt billigare med klockor i detta fall london?
Ah så är nog fallet i dagsläget.Blir väl snuskigt dyrt I GB?
Taxfree inom EU finns ju inte kvar.Ah så är nog fallet i dagsläget.
Men generellt på flygplatser ”taxfree” är det fördelaktigt att handla klockor på flygplatser?![]()
Var inte ett undantag utan butikerna gav resenärerna inom EU samma prisTaxfree inom EU finns ju inte kvar.
Schiphol har eller iallfall hade något konstigt undantag.
Men menar du utanför EU så ska du ju betala korretka införselavgifter om du inte ämnar ägna dig åt kriminiell aktivitet.
Så inte tror jag det är/blir många spänn billigare än valfri rea hemma.
För någon rolig Rolex et al lär du inte hitta
Så kanske det var.Var inte ett undantag utan butikerna gav resenärerna inom EU samma pris
Alltså så fick resenärerna tax-free avdraget som ren rabatt helt enkel
Tror allt har att göra med tur idag...Känns väl som tiderna när man kunde göra fynd på flygplatser är förbi sen länge?
Absolut, kanske blir snäppet billigare än att köpa klockan du vill ha grått dock?Tror allt har att göra med tur idag...
Gassan på Schiphol sätter ut de dom får i montrarna och saker säljs snabbt där
Blir nog en hel del spontanköp hos dom
Med tanke på kronans värde just nu så blir det svårt att göra klipp utomlands![]()
Tyvärr känns det så.Känns väl som tiderna när man kunde göra fynd på flygplatser är förbi sen länge?
Tyvärr känns det så.
Så klart har jag inte varit på alla flygplatser i världen men sist i Doha var det faktiskt dyrare att handla hos Gucci, Hermès et al än här i Sverige.
Samma när jag kollade en Cartier Tank i Helsingfors som blev några tusenlappar dyrare efter konvertering till SEK.
Då känns de enklare att håll koll på hemmaplanTaxfree inom EU finns ju inte kvar.
Schiphol har eller iallfall hade något konstigt undantag.
Men menar du utanför EU så ska du ju betala korretka införselavgifter om du inte ämnar ägna dig åt kriminiell aktivitet.
Så inte tror jag det är/blir många spänn billigare än valfri rea hemma.
För någon rolig Rolex et al lär du inte hitta
Garanterat mer än någon eftersom butiken existerar och hyror på flygplatser brukar vara,åt det dyrare hållet.Är det ngn som lyckats köpa en rolex på en flygplats låt säga de senaste 10åren?
Såklart är det så, oavsett intressant att höra om ngn hade lyckan med sig..Garanterat mer än någon eftersom butiken existerar och hyror på flygplatser brukar vara,åt det dyrare hållet.
Att Du Jag och förmodligen I stort sett alla övriga,som frekventerar detta forum enbart erbjuds PM damklockor vid förfrågan är irrelevant.
Om du ska till USA så kommer du ju kunna dra den engelska skatten från listprisetHallå!
Hur är det nu igen..
Jag kommer åka över Atlanten via london i veckan.
Finns det något värde att kika på klocka på Heathrow? Eller kommer jag likväl behöva betala ev skatter etc samt en kass krona så det i princip blir dyrare att köpa där?
GB ger inte TaxFree for Tourists sedan årsskiftet,eller om det var förra årsskiftet.Om du ska till USA så kommer du ju kunna dra den engelska skatten från listpriset
Sen vad du gör med klockan när du landar på flygplatsen i Sverige är ju upp till dig!
Fast frågan är om inte du kan göra större klipp hos gårhandlare i staterna än vad du kan på heathrow...
Alltså även på flygplatser?GB ger inte TaxFree for Tourists sedan årsskiftet,eller om det var förra årsskiftet.
Så dubbel moms alltså
Som jag fattar det ja.Alltså även på flygplatser?
Det var lite snålt av england
Är du inte säker på att det bara innefattar turister som reser "inom EU"?Som jag fattar det ja.
Men därmed inte sagt att det inte är "Duty Free Prices" dvs rabatterat men inkl VAT.
Nej icke!Är du inte säker på att det bara innefattar turister som reser "inom EU"?
vi kan ju inte lyfta engelska skatten i butikerna än eftersom allt inte är klart ännu efter brexit....
turister utanför EU får ju lov att handla tax-free iallafall
Sikket skit land england har blivit ! HahaNej icke!
Bara om du kan få butiken att leverera till din hemadress verkar det gå att få "TaxFree"
![]()
Say goodbye to UK tax refunds: Here's how travellers can still shop tax-free and save — Wevat
Although tax refunds are no longer available for international visitors in the UK, there are still exciting options to explore. From trying tax-free shipping services offered by renowned department stores like Selfridges, to travelling across the border to neighboring countries like France and gettiwww.wevat.com
Blivit?Sikket skit land england har blivit ! Haha
Vilken är de bästa bilhandlaren att köpa en bil ifrån?Vilken är den bästa flygplatsen ni köpt en klocka från?
Vad för klocka är du ute efter?Vilken är den bästa flygplatsen ni köpt en klocka från?
Frågan är om det ens finns en flygplats som säljer en Rolex till vanliga resenärer?
Vad har ni för erfarenhet?
Är själv på jakt efter en 116613LB men är extremt svårt att få via AD.