• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpguide olika flygplatser

E.Z.

Panerai
Var i Frankfurt för några veckor sedan. Inga av de heta modellerna från Tudor inne då iaf, dvs BB58 eller GMT'n. En hörna med några nedsatta Omegor dock, kan vara värt att spana in!

Hur är Frankfurt flygplats generellt med roliga märken? Och jag undrar alla märken FÖRUTOM Rolex för det vet vi svaret på redan.
 

Rulle

Audemars
flög från hanedas intenationella flygplats härom veckan och har bara bra saker att säga om den!

bra priser på både mat och dricka innanför säkerhetskontrollen också!

rolex,omega, och dom vanliga tag, heuer mm och en hel del japanska märken!

bra priser på rolex rent allmänt men inget sportstål
 

D.Draper

Breitling
Riktigt nice guide !:)
Själv så tycker jag om Schiphol, Amsterdam...fick känna och klämma på diverse klockor utan konstigheter:happyhappy:
 

Aviation

Omega
Som upplysning rekommenderar jag inte Ndolas flygplats i Zambia. Utbudet motsvara bagageutlämningen. Trevligt bemötande, kan ha funnits någon quartz dinga liggandes i lost and found.
Omega på JNB va dock väldigt trevliga o lät en prova allt som fanns i butiken:)
Screenshot_20191220-190158__01.jpg
 

K.M.W

Breitling
Besökte Frankfurts flygplats förra veckan. Tomt på Rolex förutom några Date Just tvåton..finns två butiker men samma kedja förstod jag det som, besökte bara den ena men damen som jobbade sa att utbudet i den andra vara i samma nivå.
 

Hirtius

Cartier
2-Faktor
Är det någon som har koll på hur det ser ut på Heathrow? Är främst intresserad av en DJ41 med vitguldsbezel.
 

Vvagenas

Breitling
Hej!
Ny på klocksnack... hoppar på tråden ( finns risk att någon nämt detta nyss)
Va på Heathrow förra veckan! Stor besvikelse halvfull Rolex butik med enbart datejust, den andra butiken watches of switzerland hade enligt mitt otränade öga bra sortiment på både panerai samt omega!
 

errare

Omega
08D070D6-A43A-40C3-8641-21A297DBD89B.jpeg
4171CCB3-B0EA-4822-91DA-4CB45D0F29BE.jpeg
401D85C0-CEB7-44FD-B70C-5A17CB053AC0.jpeg
215EF14C-5A9F-4879-BA93-47A7CA85F93D.jpeg
CPH Airport, stort utbud av Cartier, JLC (som försäljaren lyckades rätta mig på :banghead:) och Omega främst! Även longines.

Hade de flesta Omegorna men passade på att testa några... samt några santos!

Priserna kan jag inte säga mycket om, danska kronan var lite dryg i huvet...

Mycket trevlig försäljare,
Bidrar med lite miniatyrbilder, så jag inte fyller upp en hel sida.
 

Bilagor

  • 8B543C46-81CC-4487-BC58-8B09B19B0598.jpeg
    8B543C46-81CC-4487-BC58-8B09B19B0598.jpeg
    301.5 KB · Visningar: 39
  • 31AA3F55-93C4-45FB-B2B4-4039A5BB22CB.jpeg
    31AA3F55-93C4-45FB-B2B4-4039A5BB22CB.jpeg
    318.3 KB · Visningar: 45

Makkanxd

Rolex
Utbudet i Qatar var ganska bra. Gott om omega, longines, tag heuer osv. Ska väl finnas rolex också men jag hittade inte? Letade iofs inte överdrivet mycket heller. Hublot var på väg att öppna en ny butik också såg jag.

ang prisarna, jag kollade på två klockor och fick 10% utan att ens fråga om priset så det finns kanske mer att göra där. En 43mm omega planet ocean skulle de ha 49k för på länk. En 41mm keramisk tag heuer aquaracer låg på 16k. Men somsagt gick säkert att få ner det mer om man ville :)
CA2BA530-706F-4A0F-BB49-7DAB904A5255.jpeg
1B366BF5-1367-4879-B583-9F5223387F16.jpeg
 

R38148

Cartier
2-Faktor
flög från hanedas intenationella flygplats härom veckan och har bara bra saker att säga om den!

bra priser på både mat och dricka innanför säkerhetskontrollen också!

rolex,omega, och dom vanliga tag, heuer mm och en hel del japanska märken!

bra priser på rolex rent allmänt men inget sportstål
Ska till Japan senare i år. Kan du säga något om priser i förhållande till listpriser i Sverige på t.ex. Rolex?
 

Hirtius

Cartier
2-Faktor
Terminal 3 på Heathrow var dammsuget på mycket. De hade nyligen fått påfyllning men de enda DJ41 som fanns var tvåton (det fanns en med diatavla i en annan terminal).
 

Schantzer

Omega
2-Faktor
Kan rekommendera klockaffären i terminal T1 Internattional på Frankfurts flygplats, det är det enda stället jag har lyckats pruta på en SINN klocka!
 
...talande tystnad i den här tråden. Kan man hoppas på att flygplatsbutikerna kommer att sitta med fulla lager när flygandet drar i gång på riktigt. "Steelrush" till hubbarna :)
 
Topp