• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpguide olika flygplatser

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Bromma Stockholm Airport
Suger. All shopping är omgjort till bänkar i corona syfte. Å andra sidan har väl ingen någonsin handlat något där ändå. Och klockor har det ju inte funnits. Fast fina Breitling displays i vanlig flygar-anda finns lite här och var, som det ska vara.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Bromma Stockholm Airport
Suger. All shopping är omgjort till bänkar i corona syfte. Å andra sidan har väl ingen någonsin handlat något där ändå. Och klockor har det ju inte funnits. Fast fina Breitling displays i vanlig flygar-anda finns lite här och var, som det ska vara.
Fortsättning följer, inte ens breitling klockor har de kvar i taket.
20220806_142221.jpg

Se hur missnöjd damen är över f.d. taxfree delen. Tillochmed pressbyrån är stängd idag
20220806_142454.jpg
 

wilson5

Omega
Är det ofta "bättre priser" på flygplatser inom Europa eller är det mest att det finns ett större fysiskt utbud (på de stora flygplatserna?)
 

Simpatico

Rolex
Var förbi väldigt hastigt idag på Shipol och det fanns gott om stålrolex i montrarna tom Sub med och utan datum, dock ej stål pepsi. Hyfsat utbud av Omega, IWC m.fl var bara inne i en affär.
Tydligen så säljs inte MoonSwatch på flygplatsen enligt säljare på Swatch affären.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Var förbi väldigt hastigt idag på Shipol och det fanns gott om stålrolex i montrarna tom Sub med och utan datum, dock ej stål pepsi. Hyfsat utbud av Omega, IWC m.fl var bara inne i en affär.
Tydligen så säljs inte MoonSwatch på flygplatsen enligt säljare på Swatch affären.
Säker på att det inte bara var visningsex Rolex? Var inne i en butik i malmö nyligen och de hade visningsex i montrar med hade stängt alla väntelistor…
 

wilson5

Omega
Var förbi väldigt hastigt idag på Shipol och det fanns gott om stålrolex i montrarna tom Sub med och utan datum, dock ej stål pepsi. Hyfsat utbud av Omega, IWC m.fl var bara inne i en affär.
Tydligen så säljs inte MoonSwatch på flygplatsen enligt säljare på Swatch affären.
Jag frågade på flygplatsen i Prague som sålde swatch om de hade moonswatch. Efter en blick med rullande ögon fick jag ett kort "No". Det var nog inte första gången hon fick den frågan 😅
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Galet lite i montrarna på Changi men det som fanns var till salu. Rolex butiken i Sydney hade en del men alla populära modeller var exhibition only. Samma sak i Paris.
Edit: alla butiker hade ett överflöd av Tudor Royal och Style.
 
Senast ändrad:

wilson5

Omega
Galet lite i montrarna på Changi men det som fanns var till salu. Rolex butiken i Sydney hade en del men alla populära modeller var exhibition only. Samma sak i Paris.
Var precis på flygplatsen i Zürich. Stort utbud (kanske inte så konstigt) men frågade inte vilka som var tillsalu eller utställningsex. Dock såldes två breitlingklockor under de korta minuter jag var där.
 

Capital

Cartier
När jag mellanlandade i Frankfurt var jag inne i butiken som sålde Rolex och de sa att de fick in stål modellerna ibland och att de inte jobba med väntelistor utan när de fick in någon modell så satte de ut de i montrarna och det var det first come first served som gällde.
 

E.Z.

Panerai
Var precis på flygplatsen i Zürich. Stort utbud (kanske inte så konstigt) men frågade inte vilka som var tillsalu eller utställningsex. Dock såldes två breitlingklockor under de korta minuter jag var där.

Var i Zurich för två veckor sedan - flertalet klockbutiker (inkl Swatch Store med MoonSwatch), välfyllt och behagligt. Allt som fanns i montrarna var till salu vad jag förstod undantaget Rolex. Tycker Zurich är en riktigt trevlig flygplats generellt och utöver klockbutikerna
 

wilson5

Omega
Var i Zurich för två veckor sedan - flertalet klockbutiker (inkl Swatch Store med MoonSwatch), välfyllt och behagligt. Allt som fanns i montrarna var till salu vad jag förstod undantaget Rolex. Tycker Zurich är en riktigt trevlig flygplats generellt och utöver klockbutikerna
Ja, mellanlandar ofta i Zürich om jag ska vidare ut i Europa. Om man har möjlighet så testa loungen (star alliance) en av de bästa loungerna i Europa enligt mig
Har varit i ett 10-tal men riktigt bra kvalitet på både mat, dryck och faciliteter🙂
 

Seiko.

Omega
Om man lyckas hitta en rolex i butik på flygplats, och de kostar mycket mer andrahand än i butik, vad stoppar folk från att bara köpa dom på flygplatser och sedan sälja på ebay och liknande?
 

mrcasual

Omega
2-Faktor
Var i Zurich för två veckor sedan - flertalet klockbutiker (inkl Swatch Store med MoonSwatch), välfyllt och behagligt. Allt som fanns i montrarna var till salu vad jag förstod undantaget Rolex. Tycker Zurich är en riktigt trevlig flygplats generellt och utöver klockbutikerna
Var förbi Zürich nyligen och Swatchbutiken hade inga MoonSwatch till salu trots packade montrar
 

Doctordann

Breitling
Va i Paris cdg flygplats ville höra om någon stål Rolex kunde göras tillgänglig, säljaren berättar att om jag handlar skit jag inte vill ha regelbundet så kan jag möjligen då en rootbeer efter ett tag. Låter ju lovande
 

Klockarol

Omega
2-Faktor
Bra initiativ!

Heathrow, London:
Heathrow är SORT och uppdelat i 5 olika terminaler.

Terminal 5 innehåller en Omega pop up store, samt en klockaffär med märkena Tag haur, JLC, IWC, Omega, Longines, Bell and Ross, Blancpain, Breitling mm. Utbudet är sammantaget bra, men alla märken tillhandahåller absolut inte alla sina modeller.

Båda butikerna har väldigt bra service från trevlig personal, men verkar inte ha särskilt kunnig personal utifrån min kunskapsnivå. De erbjuder Tax free handel även om du inte ska resa ut ur Europa. De klockmärken som finns på Heathrow, men på andra terminaler, kan skickas till terminal 5 vid intresse. Detta tar dock cirka en timma.
Är de valutorna som styr priset eller är de generellt billigare med klockor i detta fall london?
 
Topp