• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpguide olika flygplatser

Zingo

Rolex
Addis Abeba
Vad säger man.. Kanske inte för den lyxiga känslan man shoppar här!? :D
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

knvb

Breitling
hej på er. är sugen på att köpa en:
TAG HEUER CARRERA
Calibre 1887
Automatic Chronograph
43 MM
REF: CAR2A10.BA0799

åker till kaststaden om 6 veckor. någon som har någon prisuppfattning där ifrån? (randen är relativt låg just nu) Åker via schipol (amsterdam) med.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det är som vanligt, var där förra veckan och pundet står väl runt 11sek. Förstod det på jänkarna att pundet förlorat mer mot dollarn än mot kronan
 

Aquila

Breitling
Är det någon som har koll på Seoul/Sydkorea.
Tackar på förhand
Var i ICN förra helgen.
I huvudterminalen har de åtminstone en separat omega butik samt en större som har Rolex tudor jlc hublot zenith iwc tag longines och jag tror ett par andra märken. Utbudet varierar bland märkena, men överlag rätt ok utbud och priser runt 9-18% lägre än listpris i Sverige med nuvarande växelkurs, på de få modeller jag hann kolla på. Finns även en till Rolex butik i concourse.
 

Noxin

Omega
Från igår på Heathrow, terminal 5. Känner mig nästan lite dum men har även en fråga.

Säljaren sade att man kunde få det lägre priset även om jag flyger inom EU. Jag trodde det var det som var så speciellt med Schipol? Eller är jag bara förvirrad och missar något uppenbart?
IMG_0611.JPG
IMG_0612.JPG
IMG_0619.JPG
IMG_0620.JPG
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Från igår på Heathrow, terminal 5. Känner mig nästan lite dum men har även en fråga.

Säljaren sade att man kunde få det lägre priset även om jag flyger inom EU. Jag trodde det var det som var så speciellt med Schipol? Eller är jag bara förvirrad och missar något uppenbart?
IMG_0611.JPG
IMG_0612.JPG
IMG_0619.JPG
IMG_0620.JPG
Det är korrekt som säljaren sa, det är ett liknanade upplägg även på Heathrow gällande momsen, gäller i stort sett på alla varor inte bara klockor.
 

Noxin

Omega
Det är korrekt som säljaren sa, det är ett liknanade upplägg även på Heathrow gällande momsen, gäller i stort sett på alla varor inte bara klockor.
Ok! Jag trodde att Schipol var unika på den fronten. De kanske är lite billigare ändå, läste tidigare i tråden att de skall ha någon deal med Rolex om att alltid ha lägst pris i Europa? I vilket fall är ju Heathrow inte alls så dumt alternativ, får hoppas att punden går ned lite till :)
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Ok! Jag trodde att Schipol var unika på den fronten. De kanske är lite billigare ändå, läste tidigare i tråden att de skall ha någon deal med Rolex om att alltid ha lägst pris i Europa? I vilket fall är ju Heathrow inte alls så dumt alternativ, får hoppas att punden går ned lite till :)
Nja någon sådan deal har jag svårt att tro att Rolex skulle ha med Gassan. Hur som helst så är det bra priser på både Schiphol och Heathrow, kan man dessutom tajma det med bra valutakurs så kan man göra en riktigt bra affär.
 

Noxin

Omega
Nja någon sådan deal har jag svårt att tro att Rolex skulle ha med Gassan. Hur som helst så är det bra priser på både Schiphol och Heathrow, kan man dessutom tajma det med bra valutakurs så kan man göra en riktigt bra affär.
Ok! Så kontentan är Heathrow & Schipol är det som gäller om man skall flyga inom EU i alla fall? Inte så dumt när Punden är låg indeed.
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Ok! Så kontentan är Heathrow & Schipol är det som gäller om man skall flyga inom EU i alla fall? Inte så dumt när Punden är låg indeed.
En liten klarificering kan kanske vara på sin plats här. På Heathrow måste man betala fullpris på Rolex och Tudor om man flyger inom EU. Övriga märken får man det skattefria priset på även inom EU. Detta enligt en väldigt trevlig dam i Watches of Switzerland i terminal 5 i morse. Jag klämde på en Tudor Black Bay 36 som de hade inne och skattefria priset ligger på 1616£ (med länk). Blev ingen affär dock, flög inom EU och har dessutom velat i flera månader men lutar mot att köpa någon Rolex istället.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
En liten klarificering kan kanske vara på sin plats här. På Heathrow måste man betala fullpris på Rolex och Tudor om man flyger inom EU. Övriga märken får man det skattefria priset på även inom EU. Detta enligt en väldigt trevlig dam i Watches of Switzerland i terminal 5 i morse. Jag klämde på en Tudor Black Bay 36 som de hade inne och skattefria priset ligger på 1616£ (med länk). Blev ingen affär dock, flög inom EU och har dessutom velat i flera månader men lutar mot att köpa någon Rolex istället.
Då måste dom gjort om det nyligen för så har det inte alltid varit.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Hej Allesammans!
Är det någon som har tidigare erfarenhet av JR/Watch Co som finns på Melbournes flygplats terminal T2?
Jag har bokat Australienresa över nyår och tänkte starta det nya året med inköp av en Tudor BB. Är det lönsamt att köpa det i Australien eller är det lättare att få ner priset på en sådan "billig" klocka hos en svensk AD?
 

Noxin

Omega
En liten klarificering kan kanske vara på sin plats här. På Heathrow måste man betala fullpris på Rolex och Tudor om man flyger inom EU. Övriga märken får man det skattefria priset på även inom EU. Detta enligt en väldigt trevlig dam i Watches of Switzerland i terminal 5 i morse. Jag klämde på en Tudor Black Bay 36 som de hade inne och skattefria priset ligger på 1616£ (med länk). Blev ingen affär dock, flög inom EU och har dessutom velat i flera månader men lutar mot att köpa någon Rolex istället.
Så kan det mycket väl vara även om det låter lite konstigt? Varför skulle det vara olika deal för olika märken. Det var i Rolexaffären de sade till mig att det gällde även inom EU vilket ledde till min första fråga här i tråden. Mystiken tätnar... :)
 

Noxin

Omega
Är för övrigt i Singapore nu, En 116234 med jubilee kostar 59k SEK. Var inne i två Rolexaffärer här och fick samma pris i båda. 59k SEK efter "In store rabatt" samt att man kan dra av 5,5% VAT på flygplatsen tydligen. Inte fullt lika bra som på Heathrow med andra ord, men ganska nära.
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Så kan det mycket väl vara även om det låter lite konstigt? Varför skulle det vara olika deal för olika märken. Det var i Rolexaffären de sade till mig att det gällde även inom EU vilket ledde till min första fråga här i tråden. Mystiken tätnar... :)
Ok, detta är faktiskt ganska mystiskt. Dock förstår jag nog att olika märken kan ha olika policy ifall Heathrows princip är samma som schipol dvs att det billigare priset inte är skattefritt utan rabatterat med samma procent som skatten. Då har säkerligen rolex etc rätt att säga att de inte vill erbjuda någon rabatt inom EU.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Från igår på Heathrow, terminal 5. Känner mig nästan lite dum men har även en fråga.

Säljaren sade att man kunde få det lägre priset även om jag flyger inom EU. Jag trodde det var det som var så speciellt med Schipol? Eller är jag bara förvirrad och missar något uppenbart?
IMG_0611.JPG
IMG_0612.JPG
IMG_0619.JPG
IMG_0620.JPG

Var på Heathrow förra veckan och fick samma besked, lägre priset gäller även inom EU. Var enormt nära att slå till på en Jaeger Deep sea eller en Omega dark side of the moon men fick ångest och lugnade mig. Verkar dock som det är vettigt att handla på Heathrow. Väldigt trevlig personal i de klockaffärerna jag var i.
 

Noxin

Omega
Ok, detta är faktiskt ganska mystiskt. Dock förstår jag nog att olika märken kan ha olika policy ifall Heathrows princip är samma som schipol dvs att det billigare priset inte är skattefritt utan rabatterat med samma procent som skatten. Då har säkerligen rolex etc rätt att säga att de inte vill erbjuda någon rabatt inom EU.
Möjligt indeed, jag får helt enkelt dubbelkolla om två veckor igen då jag skall förbi Heathrow och då kan jag fråga ut dem på både "Watches of Switzerland" samt Rolexaffären, to be continued! :)
 

Noxin

Omega
Var på Heathrow förra veckan och fick samma besked, lägre priset gäller även inom EU. Var enormt nära att slå till på en Jaeger Deep sea eller en Omega dark side of the moon men fick ångest och lugnade mig. Verkar dock som det är vettigt att handla på Heathrow. Väldigt trevlig personal i de klockaffärerna jag var i.
De var väldigt trevliga indeed. Ställde du samma fråga i Rolexaffären eller endast på den andra där de hade ett gäng olika fina märken?

Folk som var där i Sommras när Pundet var riktigt lågt lär ha gjort några riktiga klipp, typ begagnatpriser här på KS fast för nya klockor!
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
De var väldigt trevliga indeed. Ställde du samma fråga i Rolexaffären eller endast på den andra där de hade ett gäng olika fina märken?

Folk som var där i Sommras när Pundet var riktigt lågt lär ha gjort några riktiga klipp, typ begagnatpriser här på KS fast för nya klockor!

Nu när jag tänker på det frågade jag inte om EU priser osv i Rolex affären, de hade inget kul inne. De nämnde att de hade ganska stor omsättning på klockor och de "vanliga" modellerna som Sub, Explorer osv ofta var svårt att bara gå in och köpa över disk. Det gick dock bra att beställa.

Jag funderar starkt på att flyga dit och plocka ut en Jaeger för strax över 70000 sek. Tyckte det var ett bra pris. Dark side of the moon med nya viklåset på spännet kostade samma. Runt 6900 pund har jag för mig.
 
Topp