• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpguide olika flygplatser

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Besökte Lissabons flygplats nyligen, fanns en AD för Omega, Hublot, Breitling etc - "Masters of time". Fick ett bra pris på Speedy (3050 €) men tyvärr han jag inte genomföra köpet då jag hade en flight att passa. Priset var inkl. moms (jag frågade två gånger).

Personalen var mycket trevlig och relativt kunnig.
 

The lord

Audemars
Om man handlar på schipol hos gassan kan man räkna med att man fått bättre pris där än hemma i butik, eller måste man ha kolla vad varje klocka kostar här hemma?
 

Johan_K

Omega
2-Faktor
Köpte en Explorer II hos Gassan på Schiphol i början av Juni och det va ju helt klart billigare än hemma, fick betala 6157 Euro för den där och i den kursen som va just då så blev det ca 58500 kr. Listpris på den är ju typ 72000 kr.
Men tyvärr hade jag lite brådis till mitt plan så det fick gå undan och när jag kom hem och packade upp såg jag att manualen jag fått med var till en Explorer I istället så helt plötsligt var inte mitt fullset längre komplett.. Har nu haft mailkontakt med dem sedan dess men ännu inte fått min rätta manual.
Kontentan av det hela är att priset är kanon där men ha inte för bråttom utan ha tid att kontrollera att allt stämmer.
 

Johan_K

Omega
2-Faktor
Handla vad? Man får ju inte veta vad som finns inne, om jag förstått saken rätt.
Nej du får helt enkelt titta in och se om det finns nåt du vill ha eller inte. Mellanlandade på både ner och uppvägen från Rom på Schiphol och vägen ner fanns inte så mycket som jag tyckte var intressant men på hemresan hittade jag min Explorer II och dessutom fanns där en 116613LN för 10250 Euro där som jag va grymt sugen på med..
 

MrSnok

Breitling
Vill bara dela med mig av prisuppgift på Explorer 1 från Gassan:
"
Model name: Rolex Explorer I

Reference number: 214270

Retail price: 6,000 Euro

Tax free price: 4,958 Euro
"
 

relhok

Omega
Mailade Gassan om en Rolex 114200 med silvertavla.
Fick besked om att den skulle kosta 4700 euro, vilket är högre än svenskt listpris enl. Rolex hemsida.
Har någon varit med om detta tidigare? Det känns minst sagt märkligt.
 

Zingo

Rolex
Mailade Gassan om en Rolex 114200 med silvertavla.
Fick besked om att den skulle kosta 4700 euro, vilket är högre än svenskt listpris enl. Rolex hemsida.
Har någon varit med om detta tidigare? Det känns minst sagt märkligt.
Misstänker att du har fått priset från butiken i stan, inte butikerna på flygplatsen.
 

niclashill

Cartier
Hur många sportrolex kan man räkna med finns på lager på Gassans flygplatsbutiker? Nya ståldaytonan antar jag är kört, och att SD 116600 blir svårt?
 
Halloj,
Hade vägarna förbi Schipol idag, checkade status på 114060 och svarta GMT:n, tyvärr fanns ingen av dem i lager för närvarande :(
Som insane nämner tror jag att de har sea-dwellern inne, fanns en i fönstret iaf.
 

relhok

Omega
Mailade Gassan om en Rolex 114200 med silvertavla.
Fick besked om att den skulle kosta 4700 euro, vilket är högre än svenskt listpris enl. Rolex hemsida.
Har någon varit med om detta tidigare? Det känns minst sagt märkligt.
Efter mycket mailande fram och tillbaka gällde priset jag fått i butiken i stan. På Schipol skulle den kosta 3884 euro.
Tyvärr kunde dom inte ta några beställningar till flygplatsens butik(!?) men sa att den garanterat skulle finnas inne.
Igår när en god vän skulle handla åt mig hade dom naturligtvis inte den ändå. Skit.
 

McFly

Cartier
Jag mellanlandade i Doha, Qatar när jag flög hem ifrån Asien i förra veckan. Tog en sväng in på Rolex butik och noterade att en GMT Master II 116710LN listade cirka 63 000 kr där i jämförelse med 75 800 kr i Sverige. Bra deal ändå.

De hade dock tämligen svårt att ta mig på allvar då jag hade en G-Shock på armen!
 

Tsson

Breitling
Jag mellanlandade i Doha, Qatar när jag flög hem ifrån Asien i förra veckan. Tog en sväng in på Rolex butik och noterade att en GMT Master II 116710LN listade cirka 63 000 kr där i jämförelse med 75 800 kr i Sverige. Bra deal ändå.

De hade dock tämligen svårt att ta mig på allvar då jag hade en G-Shock på armen!
såg du om dom hade daytonan till försäljning?
 
Topp