tommysalom
Basic
Hej alla klocknördar där ute!!
jag är verkligen sugen på en TT klocka.
Jag har hittat några som jag verkligen gillar men jag kan inte bestämma mig för vilken?Dem är i olika prisklass men ganska lika varandra tekniskt det är kvarts ut men Longines går även att få med atomatiskt ur.
Detta blir min första riktiga klocka som jag har tänkt att bära i många år. Tidigare har jag bara haft olika "märkes klockor".
Jag skulle gärna vilja ha svar på varför man skall välja den dyraste eller om någon av dem andra märkena anses vara likvärdiga i kvalitet och rykte, och sedan undrar jag över andra handsvärdet på dem olika om några år om man nu vill sälja. Om det ens finns något på dessa klockor
Det skall bli skit skoj att höra vad ni tycker
Kom gärna med förslag om det finns andra liknande klockor.
Med vänlig hälsning, Tommy
TAG HeuerFormula 1 Blå/Stål Ø41 mm WAZ1120.BB0879
Ca 14.400kr uret.se
LonginesHydroConquest Blå/Gulguldtonat stål Ø41 mm
L3.740.3.96.7 Ca 8.000kr uret.se med atomatiskt ur ca 12.000kr chrono24.se
Bulova Marine Star Chronograph Two Tone Navy 98B230 4.700kr klockmaster
VictorinoxMaverick Blå/Gulguldtonat stål Ø43 mm
249079 ca 5.300kr uret.se
jag är verkligen sugen på en TT klocka.
Jag har hittat några som jag verkligen gillar men jag kan inte bestämma mig för vilken?Dem är i olika prisklass men ganska lika varandra tekniskt det är kvarts ut men Longines går även att få med atomatiskt ur.
Detta blir min första riktiga klocka som jag har tänkt att bära i många år. Tidigare har jag bara haft olika "märkes klockor".
Jag skulle gärna vilja ha svar på varför man skall välja den dyraste eller om någon av dem andra märkena anses vara likvärdiga i kvalitet och rykte, och sedan undrar jag över andra handsvärdet på dem olika om några år om man nu vill sälja. Om det ens finns något på dessa klockor
Det skall bli skit skoj att höra vad ni tycker
Kom gärna med förslag om det finns andra liknande klockor.
Med vänlig hälsning, Tommy
TAG HeuerFormula 1 Blå/Stål Ø41 mm WAZ1120.BB0879
Ca 14.400kr uret.se
LonginesHydroConquest Blå/Gulguldtonat stål Ø41 mm
L3.740.3.96.7 Ca 8.000kr uret.se med atomatiskt ur ca 12.000kr chrono24.se
Bulova Marine Star Chronograph Two Tone Navy 98B230 4.700kr klockmaster
VictorinoxMaverick Blå/Gulguldtonat stål Ø43 mm
249079 ca 5.300kr uret.se