• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kötider, tillgänglighet, mm.

Stort grattis till en fin klocka! Lägg gärna upp en bild tillsammans med dagstidningen:)
Ska också lägga upp lite bilder på min nya Hulk och BLNR som jag fick hem från sv ad i förra månaden så fort jag kommer hem från min Zanzibar resa:)
Grymt ju! Tyvärr ingen dagstidning hemma men lyckades ta denna bild trots motljus o_O
Rolex-GMT-Master-II-GMTMasterII-BaselWorld-2018-Pepsi-aBlogtoWatch-4.jpg

Senast ändrad:
Kan du inte lägga upp fler bilder? Gärna i lite olika vinklar så man får se den. Finns knappt några på forumet därav intresset :)
Här kommer lite bilder till. Den är snyggare i verkligheten. Länken är verkligen cool.

Bilagor

• 20180711_181648.jpg
    20180711_181648.jpg
    124.8 KB · Visningar: 38
  • 20180711_181652.jpg
    20180711_181652.jpg
    106.8 KB · Visningar: 37
  • 20180711_181701.jpg
    20180711_181701.jpg
    106.2 KB · Visningar: 34
Hej,

Jag har, för ett tag sedan, lyckats komma in på väntelistor till Rolex 116610LN hos en av huvudstadens tre AD, samt på väntelistan till hulken 116610LV på en annan. Det känns ju fint förvisso, men de var ju oerhört knapphändiga i att uppge några som helst leveranstider. SubC Date (LN) kunde man dock säga att chanserna var väldigt goda att jag skulle få en innan sommaren -19.

Ni som har stått längre på dessa väntelistor kan ni sprida lite ljus på detta, vad ska jag räkna med för dessa två modeller? Vad gäller Daytona i stål (116500LN) så har jag inte lyckats ö.h.t. att få en förnimmelse till öppning att sätta upp mig på den väntelistan. Den lär jag nog köpa från gråhandlare eller någon på forumet.

För övrigt har jag dels själv, dels via bekanta lyckats stoppa in huvudet i Rolex AD för att fråga om någon av dessa ur (bara sedan förra fredagen) i Paris, Amsterdam, Munchen, London - och budskapet från alla är detsamma, en fnysning, ett skratt, skakar på huvudet osv.... Jobbigt läge känner jag...

Någon som vet om det finns en Omega handlare i Stockholm som kan tänkas ha både Speedmaster 005 och 006 hemma?

Senast ändrad:
Har gått och blivit lite sugen på en ny SeaDweller 126600; är det någon som vet om det är (lång) kötid på dem? Ser att det finns en del på C24 en bit under list så borde kanske inte va supersvårt att få tag på en. Ska försöka ta mig till AD i veckan och höra med dem, men hade varit intressant om någon har nån aning redan nu.

Har gått och blivit lite sugen på en ny SeaDweller 126600; är det någon som vet om det är (lång) kötid på dem? Ser att det finns en del på C24 en bit under list så borde kanske inte va supersvårt att få tag på en. Ska försöka ta mig till AD i veckan och höra med dem, men hade varit intressant om någon har nån aning redan nu.
Beror ju mest på tidigare köphistorik hos ADn. Om du inte har någon är det nog svårt att hamna på ”listan”...

Ledsen för bump av tråd men tyckte den var mest relevant.

Hur lång är kötiden ungefär för en Explorer 1 nuförtiden?

Tillbaka
Topp