• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kaffe - Nördnivå

Den här tråden hade jag missat, kul med fler nördar! ☕
Jag har sakta jobbat mig uppåt i maskiner och kvarnar och försökt hitta en kompakt men kompetent setup.
Så här ser det ut idag:
20251031_131212.jpg

På bilden:
  • ECM Mechanica VI Slim
  • Eureka Mignon Zero
  • Normcore 58,5 Calibrated Tamper
  • Motta 58,5mm Leveler
  • Timemore Black Mirror Nano
  • Subminimal Subscale
Kul, du tar det här på allvar! Fina grejer!

Jag har sakta jobbat mig uppåt i maskiner och kvarnar och försökt hitta en kompakt men kompetent setup.
Så här ser det ut idag:
20251031_131212.jpg

På bilden:
  • ECM Mechanica VI Slim
  • Eureka Mignon Zero
  • Motta 58,5mm Leveler
  • Subminimal Subscale
Påminner om min svärfars setup. Kul! Själv har jag kört manuell bryggning sen 08/09 men har börjat bli mer sugen på espresso den senaste tiden. Isåfall tar jag nog över svärfars gamla enklare maskin och ser om det är ngt jag kommer använda hemma.

Så här ser det ut idag:
20251031_131212.jpg

På bilden:
  • ECM Mechanica VI Slim
  • Eureka Mignon Zero
  • Motta 58,5mm Leveler
  • Subminimal Subscale
Snyggt! Gillar kvalitetskänslan i ECMs maskiner. Började med en Cafelat Robot och kikat på att byta till en Puristika eller Mechanica, men det blir inte av :)

Fattigmansespresso med aeropressen. Inget som den äkta varan men man får en distinkt liten kopp kaffe ändå.
FullSizeRender_VSCO.jpeg
Fellow Prismo? Brukar köra aeropress när jag är ute med motorcykeln, smidig att ta med och rengöra.

Snyggt! Gillar kvalitetskänslan i ECMs maskiner. Började med en Cafelat Robot och kikat på att byta till en Puristika eller Mechanica, men det blir inte av :)

Fellow Prismo? Brukar köra aeropress när jag är ute med motorcykeln, smidig att ta med och rengöra.
Ja precis. Fick det filtret i födelsedagspresent av frugan för några år sen. Men är först den här hösten jag börjat använda den frekvent. Trevligt att växla från bryggkaffe emellanåt. Och som du säger. Perfekt att ta med aeropressen ut om man är ute på tur. Motorcykeln för dig. Skogen för mig.

Ja precis. Fick det filtret i födelsedagspresent av frugan för några år sen. Men är först den här hösten jag börjat använda den frekvent. Trevligt att växla från bryggkaffe emellanåt. Och som du säger. Perfekt att ta med aeropressen ut om man är ute på tur. Motorcykeln för dig. Skogen för mig.
Bra present :) Har varit sugen på att köpa och testa, men kaffeskåpet är fullt :D
Hur skiljer det sig i smak från vanlig aeropress tycker du?

Tillbaka
Topp