• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kaffe - Nördnivå

Vad är det i kannan då? 😋
Tråkkaffe från Willys innan jag ska gå på det här
IMG_1044.jpeg

Blev med en Rocket Appartamento och en Rocket Faustinokvarn nyligen. Detta blir första maskinen jag äger själv så jag är ganska grön på området. Har fått allt att fungera men tycker att creman blir väldigt klen överlag. Har testat ha kvarnen inställd på olika lägen och den står på 1 för närvarande. Tycker dock att den maler ganska grovt. Färska bönor osv. Någon som har några teorier eller tips?

Jag fick en första kaffemaskin i present nyligen. DeLonghi Magnifica Start ECAM220.60.B

Helt ny värld, osäker på en sak. Även när jag väljer vanligt kaffe gör den först en skvätt kaffe följt av vatten ser det ut som. Jag trodde det skulle vara en konstant ström kaffe men jag googlade lite och det kanske är så baristor gör en kaffe americano? Espresso + vatten

Någon som har andra tips och tricks att tänka på? Följt manualen ang vattenhårdhet osv.

1000030397.jpg

Blev med en Rocket Appartamento och en Rocket Faustinokvarn nyligen. Detta blir första maskinen jag äger själv så jag är ganska grön på området. Har fått allt att fungera men tycker att creman blir väldigt klen överlag. Har testat ha kvarnen inställd på olika lägen och den står på 1 för närvarande. Tycker dock att den maler ganska grovt. Färska bönor osv. Någon som har några teorier eller tips?
Vad får du för tider på ett skott? Smakar det bra? Surt? Beskt?

Tillbaka
Topp