• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kaffe - Nördnivå

Tack för inputs. Timemore låg närmast till inköp. Tyckte även den var snyggast rent estetiskt men föll på att det verkade lite omständigt att göra rent och byta malskivor.

Efter mycket googlade och youtubande föll det för en DF64. Var lite osäker mot singel grinder, men finner det som en härlig process som att dra upp en speedy på morgonen.
Hade lite strul med att malskivorna inte var korrekt linjerade men det har jag löst så nu börjar jag bli nöjd, gillar också trädetaljerna mellan kvarnen och maskinen.

1000028486.jpg
Snyggt! DF64an ska vara väldigt kompetent :)

Är det någon som har prövat en Rocket appartamento tca?
Sugen på att uppgradera från min Gaggia classic pro till något som är lite stabilare i temperaturen och ger bättre ånga.

Min förra kaffevåg pajjade. Försöker hitt ny men känns väldigt överdrivet när ”allt” kostar över 500kr för en våg. Det är ju inte jättekomplicerad produkt. Kaffe-hypen som drivit på priserna? Har ni något tips som är prisvärd? Ska ha till min V60.

Min förra kaffevåg pajjade. Försöker hitt ny men känns väldigt överdrivet när ”allt” kostar över 500kr för en våg. Det är ju inte jättekomplicerad produkt. Kaffe-hypen som drivit på priserna? Har ni något tips som är prisvärd? Ska ha till min V60.
Är väldigt nöjd med min Hario. Kostar runt 700 kr men är lätt värt det enligt mig. Använder den även till bakning.

Jag köpte en no name våg på Amazon för typ 260:- för 5 år sedan.
Den har fungerat kanon, och gör det än idag. Kör V60 bryggning varje dag.

Var inne och kikade och den modellen jag har finns inte kvar, men denna ser exakt lika dan ut.

3KG/0.1G Electronic LCD Digital Kitchen Food Scale Drip Coffee Weighing with Timer (Green Backlight) https://amzn.eu/d/2QkAZro

Jag har hade en dyr våg i 9 år men som också la av nu i vår. Då köpte jag en billig för typ 120:- på Ali. Funkar bra än så länge

Tänkte börja använda mitt fellow espressofilter till aeropressen. Idag gjorde jag på Lykkes blandning happiness. Söt och trevlig. Behöver kanske ha lite grövre matning för jag fick m igenom lite sump. Alternativt inte pressa igenom aeropressen när vattnet gått klart
IMG_1391.jpeg

Tillbaka
Topp