• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

kan denna presidentlänk vara äkta?

Johndoe, jag läste länken om distansuktionsköp, de verkar hänvisa till företaget som lämnat in varan och anlitat Kaplans där i sista stycket?
 
Jag har lyckats köpa två olika DD med länk som ej varit orginal Rolex men ändå med rolexkrona på Claspen och stämplar för at försöka likna en orginal, så jag antar att det cirkulerar en del länkar som försöker likna orginal Rolex men ej är det. På chrono så har jag sett många DD där claspen ser misstänkt ut, men dem kanske bara är hårt polerade. Nästa DD får bli en ganska ny årsmodell och med bra dokumentation så jag slipper dessa problem =)
 

JohnDoe

Rolex
Johndoe, jag läste länken om distansuktionsköp, de verkar hänvisa till företaget som lämnat in varan och anlitat Kaplans där i sista stycket?
Jo det verkar som det är sefina man får reklamera till men att distansköpslagen gäller. Frågan är hur de löser det med kaplans provision.... Klurigt. Under alla omständigheter så får du häva enligt distansköpslagen. Börja med att ringa kaplans och säg att du vill häva och att du vill ha ett skriftligt besked (mail) där de förklarar steg för steg hur du ska häva och vem som betalar tillbaka vad. Då kan inte kaplans o sefina skylla på varandra tills tiden går ut.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Klockan är nu återlämnad och pengarna är tillbaka på kontot :) Jakten på DD fortsätter =)
Grattis, men vem skrev intyget? Du skall ha bra otur om du redan stött på två falska länkar, har inte varit mycket premium över guldvärdet på DD-länkar. Du vet att det finns en del olika varianter av länkar förmodar jag?
 
Ja klart otur med två falska. Denna länk var dock en del detaljer som syntes helt fel. Specielt infästningen mot klockan från ändlänken. Bosse på klocksamlarföreningen.
 
Länken var så slapp att jag var glad att den ej var orginal, ska inte impulsköpa osett igen! Har hittat en 2008 på chrono som ser bra ut.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja klart otur med två falska. Denna länk var dock en del detaljer som syntes helt fel. Specielt infästningen mot klockan från ändlänken. Bosse på klocksamlarföreningen.
Du har inte bild på detta? Har ingen aning vem Bosse är, vilket jag inte heller behöver så klart, men vad har han för värderingslicens eller merit? Varför jag är så på är för att jag inte är helt övertyga om att den är falsk och är den det vore det trevligt om man kan lära sig känna igen dem.
 

JohnDoe

Rolex
Hittade den här på nätet när jag googlade lite på rolex aftermarket bracelet florentin
Fanns massor av liknande aftermarket länkar.
image.png
 
@Aurum , det är han som har klockmässan nu på lördag i sthlm. Jag har tyvärr ingen bild på de. Kom på att jag borde tagit bild på den men då hade jag redan lämnat bort den . Jag har dock aldrig sett den typen av fäste på en rolex.
 
@Aurum på andra bilden ser du nästan hela den del jag menar, spännet, man såg hela nippeln i stort sett i glipan, det syns dock ej helt på bilden men du kan ändå kolla där och göra dig en uppfattning =)
 
Topp