Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Med en modern speedy har du ju 26 meter till godo. Det är ruggigt mycket marginal. Jag vet inte hur jag ska beskriva det, kanske som bromsstäcka med en bil eller nåt.Kul att höra, verkligen, och inte mer än rimligt.
Jag har dock inte hört Omega eller någon handlare säga samma sak, med SMP:n är jag säker. Den har klarat både dusch, hopp ner i plurret och över 3 meters djup....
Helt Rätt!Köp den ena. Tröttna. Sälj. Köp den andra.
Ni som rekommenderar Seamastern baserat på att den tål bad osv, hur mycket badar ni med era klockor?
Dessutom, vem väljer klocka på praktiska skäl när ni ändå bara lever helt ordinära kontorsliv de flesta av er (inklusive mig själv)?
Testa båda klockorna och köp den du inte kan glömma.
Typ. Aldrig
Men visst tål Seamastern lite mer stryk (dörrkarms-bumpar) än Speedyn?
När jag valde min SMP så var en stor del att den tålde vatten då jag alltid utsätter mina klockor för vatten och där även dykning till ca.40m djup. Sen har designen alltid tilltalat mig lite mer, trotts att jag även älskar speedyn!Ni som rekommenderar Seamastern baserat på att den tål bad osv, hur mycket badar ni med era klockor?
Dessutom, vem väljer klocka på praktiska skäl när ni ändå bara lever helt ordinära kontorsliv de flesta av er (inklusive mig själv)?
Det där är en smaksak, speciellt om man använder klockan varje dag. Jag älskar att dra upp min Panerai dagligen.
Dyker, badar och lever ett ganska tooligt utomhusliv så prioriterar alltid praktiskt. Vi/du vet ju ingenting om TS livsstil (även om din teori säkert stämmer).Ni som rekommenderar Seamastern baserat på att den tål bad osv, hur mycket badar ni med era klockor?
Absolut medhåll. Att börja dagen med att dra upp klockan blir snart en trevlig morgonritual, ett sätt att starta dagen med lite lugn och kontemplation.![]()
Hehe många tydligen men många vill ju köpa igen så det låter som ett säkert val!Jag vill tacka alla som kom in och delade sina tankar och råd. Vilken av klockorna som kommer att ackvireras är ganska solklart. En tidigare kommentar sa köp en tröttna på den, sälj och köp den ena, så jag kör på det. (Men vem skulle kunna tröttna på en speedmaster)
Tackar!
Jag har gjort det. Men jag svänger i frågan.Jag vill tacka alla som kom in och delade sina tankar och råd. Vilken av klockorna som kommer att ackvireras är ganska solklart. En tidigare kommentar sa köp en tröttna på den, sälj och köp den ena, så jag kör på det. (Men vem skulle kunna tröttna på en speedmaster)
Tackar!