Vet du vad som skiljer i Rolex 'moderna' vitguld?Rolex vitguld behöver inte rhoderas, det håller lystern. Detta gäller nyare modeller, äldre typ 1803 behöver fortfarande rhoderas för att hålla lystern.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet du vad som skiljer i Rolex 'moderna' vitguld?Rolex vitguld behöver inte rhoderas, det håller lystern. Detta gäller nyare modeller, äldre typ 1803 behöver fortfarande rhoderas för att hålla lystern.
Precis. Vitguld brukar vara 14 eller 16k. Guld är ju mjukt så därför ballanserar man med andra grundämnen.
Om Rolex har 18k i sina klockor vet jag dock ej.
Svårt att tro det då allt vitguld var rhoderat tidigare och det är själva rhoderingen som är känslig för repor, men nu finns som sagt andra metoder att få det vitt tex som Rolex gör det, sen är ju även roséguld en legering räknas inte det heller då?
Vitguldsklocka känns extremt opraktiskt utifrån infon ovan.
Fint forum du länkar till... Angående beläggning eller inte är jag lite kluven. Hade velat klyva en modern vitguldare från Rolex.Nej, jag tycker även det är lite kackigt. vilka andra metoder är det rolex använder?
edit-
hittade ett forum där en viss forummedlem lär vara medlem. Har googlat efter alternativ. Men vet ju inte var metoden jag söker efter heter. Men mm det fanns "andra sätt" så är det ju om onekligen intressant.
http://www.aurumforum.se/nyheter/smycken-juveler/27/rodinering-av-vitguld-ett-nodvandigt-ont
Vi får väl se![]()
Förr i tiden var ju vitguld innehållande nickel bla men nu är det väl (om jag minns rätt) Palladium istället, vilket gör att folk måste sköta om bl a sina vigselringar för de mörknar.
Är det bara jag som ser 95% gulguld?Ingen rhodinering, tycker
Om du behöver moraliskt stöd för att köpa en vitgulds DD är jag på Rob inom 7 min dag som natt.Vi får väl se![]()
Tack!Om du behöver moraliskt stöd för att köpa en vitgulds DD är jag på Rob inom 7 min dag som natt.![]()
Om du behöver moraliskt stöd för att köpa en vitgulds DD är jag på Rob inom 7 min dag som natt.![]()
Behövde bara några timmars betänketid!Vad skulle han ha för nytta av dig din velpotta?![]()
Behövde bara några timmars betänketid!![]()
Ska bli spontanare nästa gång!!Precis, velpotta!
Ska bli spontanare nästa gång!!![]()