• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan någon gå och köpa vitgulds DDn?

Mr Chance

Kalmar
Som svar på frågan i rubriken: Jajamän! Vilken fakturaadress ska jag ange?

;)

Seriöst, hade det varit ballt om någon på forumet skaffade en, hade blivit en fin uppställning.
 

vekktah

Cartier
Svårt att tro det då allt vitguld var rhoderat tidigare och det är själva rhoderingen som är känslig för repor, men nu finns som sagt andra metoder att få det vitt tex som Rolex gör det, sen är ju även roséguld en legering räknas inte det heller då?

Nej, jag tycker även det är lite kackigt. vilka andra metoder är det rolex använder?

edit-
hittade ett forum där en viss forummedlem lär vara medlem. Har googlat efter alternativ. Men vet ju inte var metoden jag söker efter heter. Men mm det fanns "andra sätt" så är det ju om onekligen intressant.
http://www.aurumforum.se/nyheter/smycken-juveler/27/rodinering-av-vitguld-ett-nodvandigt-ont
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nej, jag tycker även det är lite kackigt. vilka andra metoder är det rolex använder?

edit-
hittade ett forum där en viss forummedlem lär vara medlem. Har googlat efter alternativ. Men vet ju inte var metoden jag söker efter heter. Men mm det fanns "andra sätt" så är det ju om onekligen intressant.
http://www.aurumforum.se/nyheter/smycken-juveler/27/rodinering-av-vitguld-ett-nodvandigt-ont
Fint forum du länkar till... Angående beläggning eller inte är jag lite kluven. Hade velat klyva en modern vitguldare från Rolex.
 

David

Bödeln
Förr i tiden var ju vitguld innehållande nickel bla men nu är det väl (om jag minns rätt) Palladium istället, vilket gör att folk måste sköta om bl a sina vigselringar för de mörknar.

Ingen rhodinering, tycker det lirar finfint.

20110306-Ring.jpg
 
Topp