StrawberryFields
Sir Notalot
Rolex - för dom som skiter i jantelagen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha ja det är ju så jäkla sant som många i tråden säger, ingen förutom såna som oss bryr sig det minsta om vilka klockor folk har.. eller snarare ser inte skillnaden![]()
Det där är en grav missuppfattning. Folk må tro att en Rolex kostar 200' eller tycka det är rent vansinne att de kostar 60'. Men förvånansvärt många ser en Rolex på armen. En JLC te.x. glider nästan alltid under radarn. En (Norsk)kollega har en PP som han aldrig får kommentarer om men hans DJ har flera gånger nämnts av folk.
Jag gjorde en högst ovetenskaplig undersökning bland bekanta och bekantas bekanta. Ingen trodde att en klocka var så dyr, 116710 runt 20 och rose Aquan 30-40. När jag bad en herre att verkligen dra till så sade han 70.. Tilläggas bör att denne herre går alltid i fejkklockor och ändå visste han inte vad orginalen kosta. För vanliga människor är 10 tkr för en klocka dåraktigt mycket pengar..
det där är så jävla sant. jag vill aldrig säga vad mina klockor kostar, men någon gång när någon tjatat om att få veta och sedan fått det har dom alltid tappat hakan. men allt handlar ju om personliga preferenser. kan tänka mig dina vänners blickar när du förklarar prislappen på PP'n....
Helt dum i huvudet säger de...
det där är så jävla sant. jag vill aldrig säga vad mina klockor kostar, men någon gång när någon tjatat om att få veta och sedan fått det har dom alltid tappat hakan. men allt handlar ju om personliga preferenser. kan tänka mig dina vänners blickar när du förklarar prislappen på PP'n....
Vi köper en för 40k. Vi servar den var 7e år för 7k - då har vi 1k/år i driftskostnad. Vi räknar 3% räntekostnad för finansieringen oavsett vi lånar eller har pengarna redan så kostar det ju i utebliven ränteintäkt eller i räntekostnad. Det blir 1200 x 0,7 i skatteeffekt - säg 1k där också för finansieringen. Att amortera ett ev lån är att spara. Vi är optimister och tror att klockan håller inflationen stången så vi skriver inte av nåt. Så ca 6;. per dag kostar det att äga en R. Och då har du klockan kvar efter 20 år (jaja - en del har det) och då ligger du bättre till än han som har hela källaren full med gamla kvällstidningar eller han som hade dyraste TV abbonnemanget trots att han inte hann se alla kanaler. Slutsats - att äga en R är inte särskilt exklusivt - snarast alldagligt.![]()
Nu har jag guld. Fel guld. Kommer få lika många kommenterar som vanligt = noll.Orka vara ängslig. Orka vara jante. Orka vara anti-jante. Jag har aldrig fått kommentarer av okända om mina klockor, vilket bara tyder på en sak. Jag har för lite guld.
Nejdå. Rätt guld. Har suttit och kollat vitguldsrolexar på chrono24... Det kanske smittar...Nu har jag guld. Fel guld. Kommer få lika många kommenterar som vanligt = noll.![]()
Heeheheeeee bara att köra med sms lån!!!Har du råd? KÖÖÖÖÖR!
Har du inte råd? KÖÖÖÖÖÖÖR!
Nejdå. Rätt guld. Har suttit och kollat vitguldsrolexar på chrono24... Det kanske smittar...
Apropå det: kan vem som helst ha en guldklocka?
A
Som vissa påpekat så kommer det inte på tal att låna till en klocka, en Rolex (eller annan "lyxkonsumtion" tycker jag ska betalas cash) annars får man köpa något man har råd med
Nejdå. Rätt guld. Har suttit och kollat vitguldsrolexar på chrono24... Det kanske smittar...
Apropå det: kan vem som helst ha en guldklocka?
A
Känner igen testet, i Skövdebutiken blinkar man först tre gånger därefter en brakfjärt, sen får man handla vad man vill t o m rolex!Nej alla kan inte bära Rolex. Detta på grund av ett genetisk fel hos vissa människor på jorden. Man vet inte helt säker varför det är så men enligt de insatta så kan det bero på att man måste ha varit rik i sina tre tidigare liv, själv tror jag inte riktigt på den teorin.
Tydligen blir man ganska sjuk om man bär en Rolex och tillhör de som varigt fattiga i sina tre tidigare liv. De får oftast bära en Omega eller nått billigare alternativ.
Min rekommendation är att du går in till en AD och viskar lite tyst och försiktigt att du vill
göra Rolextestet och blinka tre gånger med ditt vänster öga.
Lycka till, jag håller tummarna!
/John R
Jag gjorde en högst ovetenskaplig undersökning bland bekanta och bekantas bekanta. Ingen trodde att en klocka var så dyr, 116710 runt 20 och rose Aquan 30-40. När jag bad en herre att verkligen dra till så sade han 70.. Tilläggas bör att denne herre går alltid i fejkklockor och ändå visste han inte vad orginalen kosta. För vanliga människor är 10 tkr för en klocka dåraktigt mycket pengar..