Skadligt eller ej med rökning...Folk är så oansvariga!
Snart hittar de väl på att rökning är skadligt.....
Jag är mest tacksam att du valde det "påståendet" före håriga händer av onani
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skadligt eller ej med rökning...Folk är så oansvariga!
Källa på olagligheten?Flera gånger per dag ser man här på forumet folk som postar bilder på sin klocka samtidigt som man kör bil. Det är inte annat än livsfarligt. Det måste ta ett slut - KS ska inte vara en av anledningarna till att det dör cirka 250 personer i Sveriges trafik per år. Tänk på att om du kör i 40 km/h och tar ett foto vilket tar cirka fem sekunder så transporteras du 55 meter helt utan kontroll. Dels är det mot lagen att hålla på med mobilen medan du kör, men framförallt så riskerar du din och andras säkerhet.
Ta ditt ansvar som bilförare och gör trafiken lite säkrare genom att sluta med dessa bilder.
Är tyvärr bara olagligt om polisen anser att det påverkar din körning. Kan du hantera det så verkar det alltså som det är alltså fritt fram, vilket är helknasigt så klart.Flera gånger per dag ser man här på forumet folk som postar bilder på sin klocka samtidigt som man kör bil. Det är inte annat än livsfarligt. Det måste ta ett slut - KS ska inte vara en av anledningarna till att det dör cirka 250 personer i Sveriges trafik per år. Tänk på att om du kör i 40 km/h och tar ett foto vilket tar cirka fem sekunder så transporteras du 55 meter helt utan kontroll. Dels är det mot lagen att hålla på med mobilen medan du kör, men framförallt så riskerar du din och andras säkerhet.
Ta ditt ansvar som bilförare och gör trafiken lite säkrare genom att sluta med dessa bilder.
http://www.transportstyrelsen.se/gl...estrafik/produkter/slutarattsurfa_a5_webb.pdfKälla på olagligheten?
Flera gånger per dag ser man här på forumet folk som postar bilder på sin klocka samtidigt som man kör bil. Det är inte annat än livsfarligt. Det måste ta ett slut - KS ska inte vara en av anledningarna till att det dör cirka 250 personer i Sveriges trafik per år. Tänk på att om du kör i 40 km/h och tar ett foto vilket tar cirka fem sekunder så transporteras du 55 meter helt utan kontroll. Dels är det mot lagen att hålla på med mobilen medan du kör, men framförallt så riskerar du din och andras säkerhet.
Brukar ju inte leka barn på 70+ vägarna direkt...Tänkte precis samma. Det är ju inte mer okej att köra på ett lekande barn om man är ensam i bilen tex
Dagens mest korkade kommentar - grattis!Brukar ju inte leka barn på 70+ vägarna direkt...
Tack. Nä men ärligt. Visst inte superbra att pilla på telefonen men folk gör allt möjligt dumt i bilen. Om jag tar en bild på klockan när jag kör på en tom 70 sträcka tycker inte jag det är några problem.Dagens mest korkade kommentar - grattis!
Flera gånger per dag ser man här på forumet folk som postar bilder på sin klocka samtidigt som man kör bil. Det är inte annat än livsfarligt. Det måste ta ett slut - KS ska inte vara en av anledningarna till att det dör cirka 250 personer i Sveriges trafik per år. Tänk på att om du kör i 40 km/h och tar ett foto vilket tar cirka fem sekunder så transporteras du 55 meter helt utan kontroll. Dels är det mot lagen att hålla på med mobilen medan du kör, men framförallt så riskerar du din och andras säkerhet.
Vilda djur, då? Ett vuxet vildsvin tar emot rätt bra i 70, eller 70+ om man tittar på många av bilderna.Tack. Nä men ärligt. Visst inte superbra att pilla på telefonen men folk gör allt möjligt dumt i bilen. Om jag tar en bild på klockan när jag kör på en tom 70 sträcka tycker inte jag det är några problem.
Jo visst, risken finns. Där jag kör är risken liten för det men vet inte vad andra tar för risker när de fotar.Vilda djur, då? Ett vuxet vildsvin tar emot rätt bra i 70, eller 70+ om man tittar på många av bilderna.
Jag håller inte med.
Fibblandet gör jag med ett öga på vägen och själva fotandet tar 1 till 1,5 sek, dvs 11-17 meter i 40 km/h, fortfarande utan att blunda för omgivningen.
Naturligtvis fotar man på en väg där man inte har någon trafikant precis framför sig eller korsningar eller lekande barn i närheten.
Själv blir jag sur gubbe på ungdomar som gör wheelies på sina moppar i trafiken. Även om alla hittills har kört väldigt rakt och fint så muttrar jag för mig själv. Kanske obefogat.
Ni kan inte hålla med om att det är bättre att INTE fota klockan/göra annat än att göra det?Jo visst, risken finns. Där jag kör är risken liten för det men vet inte vad andra tar för risker när de fotar.
Jo. Kanske fotot någon enstaka gång i rullning men annars endast stillastående. Håller med om att det är onödigt att göra annat än att köra bilenNi kan inte hålla med om att det är bättre att INTE fota klockan/göra annat än att göra det?
Har hört talas om en uppåt landet men har inte träffat honom så vetefan om jag tror på't.Finns det öht någon förutom mig som inte äger en bil ?
Har hört talas om en uppåt landet men har inte träffat honom så vetefan om jag tror på't.
Folk är så oansvariga!
Ni två får härmed dagens:har själv fotat när bilen är i rullning.
Dock brukar jag aldrig använda mobil med passagerare i bilen.
E man ensam i bilen....Go for it