Ronnie
Silver
För oansvarigt folk, absolut. I mitt fall, nej. Jag är bra på att inte utsätta andra för fara.Ni kan inte hålla med om att det är bättre att INTE fota klockan/göra annat än att göra det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För oansvarigt folk, absolut. I mitt fall, nej. Jag är bra på att inte utsätta andra för fara.Ni kan inte hålla med om att det är bättre att INTE fota klockan/göra annat än att göra det?
Men kom igenFör oansvarigt folk, absolut. I mitt fall, nej. Jag är bra på att inte utsätta andra för fara.
Har en nära vän som jobbar med att utveckla autopilot för bilar. Han säger att man absolut inte kan lita på dessa. I dagens läge är det endast en extra säkerhet. Men inget du kan lita på till 100%. Du själv är den yttersta säkerheten och således kan du ju inte lita på att bilen ska göra jobbet.Finns inget ställe som ger lika perfekt foto-ljus som i bilen, men självklart ska man stå still.
Eller ha autopiloten inkopplad om bilen är begåvad med det.
Lika självklart som ingen här inne kollar SMS eller slår ett telefonnummer medan man kör, eller hur?
Säger inte att man kan lita på det, men har man kört/åkt en tessla med autopilot kan man fundera över huruvida man kan ödsla någon sekund på att ta ett WS eller inte.Har en nära vän som jobbar med att utveckla autopilot för bilar. Han säger att man absolut inte kan lita på dessa. I dagens läge är det endast en extra säkerhet. Men inget du kan lita på till 100%. Du själv är den yttersta säkerheten och således kan du ju inte lita på att bilen ska göra jobbet.
Nu kanske du var ironisk i det du skrev, jag hoppas det. Men folk tror faktiskt på att dom kan använda bilens autopilot som broms och avståndsmätare till bilen framför - lita aldrig på det.
Det funkar 2/3 gånger. Men den där 3 gången då?...Säger inte att man kan lita på det, men har man kört/åkt en tessla med autopilot kan man fundera över huruvida man kan ödsla någon sekund på att ta ett WS eller inte.
Ja, jag har gjort det. Nej, jag slutar nu!
Har bara åkt en gång...Det funkar 2/3 gånger. Men den där 3 gången då?...
Verkligen! Och om X år kommer dom dessutom vara mycket mer pålitliga.Har bara åkt en gång...
skämt och sido, självkörande bilar är imponerande. Hade dock en vw med linjeföljare o adaptiv farthållare. Linjeföljaren funkade ca 75%...
Som sagt, inga fler car-shots!
Japp, gasar förbi flera stycken dagligen på den relativt korta vägen hem. Ser man en vinglandes bil är det 9/10 en med mobil i nyllet. Och hen kör ofta i +100km/h. Gärna i mittfilen också.. min teori är att det är för att dom ska ha "vingelsvängrum".Ser dagligen hur folk vinglar fram på motorvägen och de har alla blicken riktad ned på en skärm eller något annat.
Själv sitter jag i en buss så jag både kan surfa och låta mig förvånas över hur lite fokus en del har på trafiken när de kör.Japp, gasar förbi flera stycken dagligen på den relativt korta vägen hem. Ser man en vinglandes bil är det 9/10 en med mobil i nyllet. Och hen kör i +100km/h. Gärna i mittfilen också.. min teori är att det är för att dom ska ha "vingelyta".
Ah, det har man ju funderat över länge. Men hellre det än att folk tar kort när de kör.Så när man står fast bakom ett rödljus som slagit om till grönt för en minut sen utan att nån rör på sig, sitter det alltså en KS-are i bilen framför och tar WS?
Är du 41 som du skrivit i din profil, eller har du skrivit fel på 14? Genuin fråga.För oansvarigt folk, absolut. I mitt fall, nej. Jag är bra på att inte utsätta andra för fara.
Har en nära vän som jobbar med att utveckla autopilot för bilar. Han säger att man absolut inte kan lita på dessa. I dagens läge är det endast en extra säkerhet. Men inget du kan lita på till 100%. Du själv är den yttersta säkerheten och således kan du ju inte lita på att bilen ska göra jobbet.
Nu kanske du var ironisk i det du skrev, jag hoppas det. Men folk tror faktiskt på att dom kan använda bilens autopilot som broms och avståndsmätare till bilen framför - lita aldrig på det.
Så när man står fast bakom ett rödljus som slagit om till grönt för en minut sen utan att nån rör på sig, sitter det alltså en KS-are i bilen framför och tar WS?
Finns det öht någon förutom mig som inte äger en bil ?
Eller så stannar man bilen på lämpligt ställe...
Kom igen, 2/3?? Skulle vilja påstå att autopilot på en Tesla är mycket säkrare än snittföraren. Antingen är din kompis väldigt dålig på att utveckla mjukvara, eller så är det ett stort glapp i er kommunikation.Det funkar 2/3 gånger. Men den där 3 gången då?...
Och ja, nej jag är själv skyldig så sitter inte och kastar skit på er. Ja - det är kast som fan. Ska inte heller göra om det!
Ville bara med mina inlägg påpeka att autopilot inte är så pålitligt som det det kan tros..
För det första menade nog inte @Triumf att det verkligen är 2/3 gånger, utan förmodligen användes det mer som ett exempel.Kom igen, 2/3?? Skulle vilja påstå att autopilot på en Tesla är mycket säkrare än snittföraren. Antingen är din kompis väldigt dålig på att utveckla mjukvara, eller så är det ett stort glapp i er kommunikation.
Tesla hade i oktober förra året kommit upp i 222m mils i ackumelerad körning (Och är nu uppe i över 1,5 miljarder), där det skett 1 crasch med dödlig utgång som berodde på autopiloten. Jämförelsevis så sker i USA en olycka med dödlig utgång i snitt varje 94m miles. Självklart är detta en alldeles för liten urvalsgrupp för att kunna säga något definitivt om huruvida autopilot är mer säker än en mänsklig förare, men 2/3 är bara skämtsamt, snarare 9999999/10000000
Som jag skrev så är urvalsgruppen för liten för att säga något definitivt, så är medveten om att statistiken blir lite missvisande. Mitt exempel var mer för att förminska riskerna med autopilot.För det första menade nog inte @Triumf att det verkligen är 2/3 gånger, utan förmodligen användes det mer som ett exempel.
Sen är ditt sätt att använda din statistik ganska intressant...
Flera gånger per dag ser man här på forumet folk som postar bilder på sin klocka samtidigt som man kör bil. Det är inte annat än livsfarligt. Det måste ta ett slut - KS ska inte vara en av anledningarna till att det dör cirka 250 personer i Sveriges trafik per år. Tänk på att om du kör i 40 km/h och tar ett foto vilket tar cirka fem sekunder så transporteras du 55 meter helt utan kontroll. Dels är det mot lagen att hålla på med mobilen medan du kör, men framförallt så riskerar du din och andras säkerhet.
Ta ditt ansvar som bilförare och gör trafiken lite säkrare genom att sluta med dessa bilder.
Jo jag förstod det, fast att den klarat de klarat 222m miles (eller 1.5 miljarde miles), på en (eller flera?) bilar säger ju ingenting om hur autopiloten agerar eller klarar sig vid eventuella händelser?Som jag skrev så är urvalsgruppen för liten för att säga något definitivt, så är medveten om att statistiken blir lite missvisande. Mitt exempel var mer för att förminska riskerna med autopilot.