Tycker den såg fin ut, en av de finaste jag sett till helheten.Mjo. Gillade den och den lilla Movadon. Men skicket känns inte riktigt där. Lumet ser småtråkigt ut på WT.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker den såg fin ut, en av de finaste jag sett till helheten.Mjo. Gillade den och den lilla Movadon. Men skicket känns inte riktigt där. Lumet ser småtråkigt ut på WT.
Jag hade stört mig.Tycker den såg fin ut, en av de finaste jag sett till helheten.
Jag har inte så bra koll på Rolex priserna men tycker en del annat vintage gick ganska billigt?
Tex 18k Constellation i mkt bra skick som klubbades för 23,5k
Omega, Watches - Item no 1 723 527
OMEGA, Constellation, Chronometer, s.c. "Pie-Pan", Cal 551, Serial no. 20641460, Ref no. BA 167.0005, Case no. 167.005-6, men´s wristwatch, 34 mm, 18K gold, self winding, plastic crystal, engraving, leather strap, approx 1963.www.kaplans.se
Girard Perregaux med valjoux 72 klubbad för 14k
Girard-Perregaux, Watches - Item no 1 723 538
GIRARD-PERREGAUX, chronograph, men´s wristwatch, 34 mm, Cal Valjoux 72 (GXM), Case no. 170039, steel, manual winding, plastic crystal, Cordura strap, approx 1950, box.www.kaplans.se
Tissot worldtimern som förutom lysmassan såg väldigt fin ut som klubbades för 30k.
Men fan asså World timern. Kul klocka med kul funktioner men vad är priset egentligen? @theargonaut sålde väl sin på forumet för under 30’? Folk säger att det är värda si och så och ”borde” vara värda mer än 30’ men vad går de för egentligen?Jag har inte så bra koll på Rolex priserna men tycker en del annat vintage gick ganska billigt?
Tex 18k Constellation i mkt bra skick som klubbades för 23,5k
Omega, Watches - Item no 1 723 527
OMEGA, Constellation, Chronometer, s.c. "Pie-Pan", Cal 551, Serial no. 20641460, Ref no. BA 167.0005, Case no. 167.005-6, men´s wristwatch, 34 mm, 18K gold, self winding, plastic crystal, engraving, leather strap, approx 1963.www.kaplans.se
Girard Perregaux med valjoux 72 klubbad för 14k
Girard-Perregaux, Watches - Item no 1 723 538
GIRARD-PERREGAUX, chronograph, men´s wristwatch, 34 mm, Cal Valjoux 72 (GXM), Case no. 170039, steel, manual winding, plastic crystal, Cordura strap, approx 1950, box.www.kaplans.se
Tissot worldtimern som förutom lysmassan såg väldigt fin ut som klubbades för 30k.
Vad menar du? Tycker du den blev dyr?Men fan asså World timern. Kul klocka med kul funktioner men vad är priset egentligen? @theargonaut sålde väl sin på forumet för under 30’? Folk säger att det är värda si och så och ”borde” vara värda mer än 30’ men vad går de för egentligen?
Håller med @ANALOGUE att de framförallt säljs få av dem och speciellt i bra skick, sen har jag nog inte sett någon säljas för dyrare än 36k heller.Men fan asså World timern. Kul klocka med kul funktioner men vad är priset egentligen? @theargonaut sålde väl sin på forumet för under 30’? Folk säger att det är värda si och så och ”borde” vara värda mer än 30’ men vad går de för egentligen?
Nej, precis det jag menar? Svårt att säga ett pris och vad de ”ska” kosta. Så svårt att säga om något är prisvärt eller dyrt när de inte säljs så ofta.Vad menar du? Tycker du den blev dyr?
Inte så lätt att säga vad de säljs för med så ovanliga klockor... 29 för den på forumet men skicket lämnade mkt att önska. 36 för den på kaplans. Prisvärt tycker jag. Sett ex annonseras runt 50.
Jag tror de ligger från 25 för risiga ex upp över 50 för mkt bra ex.
Jag tycker de är prisvärda och skulle aldrig ens tänka tanken att sälja för 50
Precis det jag menar. Så svårt att avgöra vad som är bra/dåligt pris för dem.Håller med @ANALOGUE att de framförallt säljs få av dem och speciellt i bra skick, sen har jag nog inte sett någon säljas för dyrare än 36k heller.
Då var inte den på Kaplans perfekt heller men väldigt bra förutom lysmassan som hade lite att önskat.
Jag tror säkert det går att hitta dåliga exemplar för 20k men samtidigt inte omöjligt att riktigt bra exemplar säljs för 40k.
Håller med om AP:n. Grym för 13k.Håller med om den senare. Sen gick Heuer Bund, Omega 321 från -53, Omega Marine, Omega RAF och vintage AP i 18k billigt med. Den senare gick för 13k, riktigt bra jämfört med tex Constellation.
En del dyra pjäser men en jag verkligen inte fattar är VC:n. 84k innan prov, och för inte så länge sen kunde man köpa en motsvarande krono för 70 hos handlare.
Tycker man kan ha en åsikt om prisvärde utan att ha så mkt statistik. Prisvärde är i min värld inte nödvändigtvis samma som billig. För 36k i det skicket tycker jag det är en prisvärd klocka.Nej, precis det jag menar? Svårt att säga ett pris och vad de ”ska” kosta. Så svårt att säga om något är prisvärt eller dyrt när de inte säljs så ofta.
Sen blir ju du lite part i målet när du kallar dem prisvärda?
Självklart kan man ha det. Jag menade bara att de är svåra att prissätta, för att så få säljs. Menade inte att du försökte dra igång ett ”pris-race” på klockan. Menade mer att det man äger och tycker om, kan göra det svårare att se någots reella värde istället för ens sentimentala värde.Tycker man kan ha en åsikt om prisvärde utan att ha så mkt statistik. Prisvärde är i min värld inte nödvändigtvis samma som billig. För 36k i det skicket tycker jag det är en prisvärd klocka.
Och jämfört med den på ks är 36 billigt. Men den kan ju varit dyr också... Men det tror jag för visso inte.
Prisvärd klocka generellt för 36k och om den på KS var korrekt prissatt anser jag den på Kaplans billig.
Eller menar du att du inte håller med?
Personligen bryr jag mig inte om modellen kostar 10 och 50k då jag inte kommer sälja oavsett, så partisk kanske jag är, men har inget intresse av att försöka inflatera priset.
Ja, det var billigt, jag vet inte hur många gånger jag tittat på den när den låg på k&S. Visarna är ju allt annat än kul, hade inte funkat för migFörvånad att Heuer Bund inte går högre. Creddigt märke, snygg och Militaria.
Aha, så det är den långköraren.Ja, det var billigt, jag vet inte hur många gånger jag tittat på den när den låg på k&S. Visarna är ju allt annat än kul, hade inte funkat för mig
(och säkert andra).
Yes.Aha, så det är den långköraren.
Hade alla dagar i veckan betalat 50 för en riktigt fin Tissot Worldtimer. Jag tycker Kaplans gick för ungefär det man kunde förvänta sig.
Då var vi två som kollade. Pengabrist gjorde att jag inte slog till då jag inte bryr mig så mycket om skicket på visarna faktiskt. Har ganska mycket överseende kring skick när det kommer till militära ur.Ja, det var billigt, jag vet inte hur många gånger jag tittat på den när den låg på k&S. Visarna är ju allt annat än kul, hade inte funkat för mig
(och säkert andra).