• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kaplans klockkvaliten 16 maj 2020

Ja helt sjukt. Följde denna då jag nyss köpte en fin. Denna var hårt polerad och tokrasslig länk (3/10)
Gick för mer än 67k..:eek:
Screenshot_20200516_135101.jpg
Screenshot_20200516_135051.jpg
Men är den så otroligt dålig? Tvätta upp den och sätt på en mindre äcklig länk så tror jag att den är helt okej. Priset är fortfarande högt men jag vet inte om den är så dålig som du får det att låta.

Men är den så otroligt dålig? Tvätta upp den och sätt på en mindre äcklig länk så tror jag att den är helt okej. Priset är fortfarande högt men jag vet inte om den är så dålig som du får det att låta.

Absolut, service och länkbyte så blir den säkert okej (även fast boetten är för rund för min smak), men det är ju minst 10tkr till?

Ok kke inte. Jg betalade 56 för min i mkt bättre skick för några veckor sedan så i min värld var det dyrt men har inte så bra koll

Absolut, service och länkbyte så blir den säkert okej (även fast boetten är för rund för min smak), men det är ju minst 10tkr till?
Fasningarna ser original ut för mig och kronskyddet är tjockt. Nedre högra luggen ser lite udda ut framifrån men från sidan ser den bättre ut.

Fasningarna ser original ut för mig och kronskyddet är tjockt. Nedre högra luggen ser lite udda ut framifrån men från sidan ser den bättre ut.
Har inte sett dne irl men på bilderna ser den rätt mkt polerad ut tkr jag.
Min som kke är lite polerad är ju mkt skarpare
IMG_20200508_100009.jpg

Helt annat slitage. Jag säger bara att jag inte tyckte den var lika dålig som du beskrev. Hårt polerad är något helt annat i min värld.
Ok. Kke var slarvig men den är hur som ganska rund. Och definitivt inte i det skick som i min värld motiverar 67 Lök.
Men visst överdrev jag kke.

Samtidigt så hade du knappast varit jublande glad som säljare när du satt där med dina 67k för en fin CB.
Nä, rätt stor skillnad. Dyrt eller billigt beroende på om man är säljare eller köpare. Nu tror jag iofs att det är närmare 7% än 15% säljarprovision.

Nä, rätt stor skillnad. Dyrt eller billigt beroende på om man är säljare eller köpare. Nu tror jag iofs att det är närmare 7% än 15% säljarprovision.
Oförhandlat så är det 15%. 67 eller 73 känns oavsett vad rätt så klent. Även om jag aldrig riktigt förstått varför CB ska kosta mycket mer än en HF.

Oförhandlat så är det 15%. 67 eller 73 känns oavsett vad rätt så klent. Även om jag aldrig riktigt förstått varför CB ska kosta mycket mer än en HF.
Runt 75 är väl hyfsat rimligt. Förstår inte heller CB premium men tycker det har börjat jämna ut sig lite mot HF faktiskt. Tar en fin HF över en mindre fin CB any day. Angående säljaravgiften så är min erfarenhet att det är en rätt lätt förhandling.

• Like
Reactions: Per
Tillbaka
Topp