Att swiss-texten inte syns är mest troligt pga det kupade glaset. Även om det skulle vara något dolt så är det inget jag skulle oroa mig över iom tavlan har märkningen och ser korrekt ut.Ja det är detta jag talar om och tror att vi kan vara överens om att ytan ej är svårtillgänglig och att den såg ej ut så när den lämnade fabrik.
Finns egentligen bara 2 orsaker till att värma upp guld i en boett antingen för att tillföra massa eller för att sammanfoga.
Varför detta är gjort vet jag och för att kunna resonera om det måste man hantera uret,
Som olaa påpekade så syns ej Swiss i någon fotovinkel och uret är begåvat med 3 synliga stämplar.
Det är inte konstigt att ifrågasätta uret med tillgänglig info framför allt inte när det ej framgår i beskrivning.
Finns det någon som arbetar som guldsmed eller boettmakare på detta forum så vore det intressant att ta del av deras åsikter.
Tack för konstruktivt inlägg
På samma sätt som man kan fundera över andra skador kan man fundera kring denna. Då klockan i övrigt ser bra ut så är det en none-issue för mig. Ingen vet vad som har hänt. Som tur är så spelar det ingen roll såvida man inte stör sig på att insidan av baklocket har en något bubblig yta. Vi pratar trots allt om gamla klockor. I detta fall en guldklocka för 10-15k.