• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kaplans Klockkvalitet Lördag 13/11 2021

Någon som köpte något?

Är Navin äntligen på väg upp i pris?
C3276327-C6BF-4935-9819-298EAB843C8B.png

Ganska prisvärd jämfört med övriga DD
4CF1DCD8-D48C-42FB-BAB9-3E3AC0342ED7.png

Dyra dussin DJs

C6D330D7-5698-45E6-AAD8-452FE7206F8C.png
7DE4118D-0576-4F94-B583-34E568686F82.png
Var med och bjöd på några men klev av när de drog iväg.

Tuff budgivning där 😆 ...men vilket kap va?
Satt ock kikade på den förra veckan men glömde bort som vanligt
Jag kan nog inte påstå att jag överbetalade i alla fall :) Jag la ett bud på 15k när jag såg den för nån dag sedan och tänkte att jaja, den går väl för kanske 17-18 men tänk om... och tänk om inträffade :)

• Like
Reactions: v0n
Jag kan nog inte påstå att jag överbetalade i alla fall :) Jag la ett bud på 15k när jag såg den för nån dag sedan och tänkte att jaja, den går väl för kanske 17-18 men tänk om... och tänk om inträffade :)
Ibland ska man ha flyt 👍🏼
En -67 professionell är inte kattpiss, tror nog den hade inbringat det dubbla internationellt. Ska du restaurera eller behålla som den är om man får fråga?

Ibland ska man ha flyt 👍🏼
En -67 professionell är inte kattpiss, tror nog den hade inbringat det dubbla internationellt. Ska du restaurera eller behålla som den är om man får fråga?
Inte det dubbla men möjligen en tia till kanske :) Tänker du på visaren avseende restaurering eller var det något annat?
Jag brukar försöka låta bli, dels för att jag själv inte kan och dels för att jag inte heller känner till någon jag riktigt litar på då jag sedan innan har haft rätt dåliga erfarenheter av renovering. Dock finns det två duktiga på Doxa inom EU som jag nog tror att jag skulle kunna skicka till.. Men jag föredrar att låta det vara orört och så får den landa tillsammans med de andra tjockisarna så det blir nog att behålla.. Dock börjar räkningarna för husbygget att trilla in så vem vet vad som händer på sikt :)

1636881499617.png

OwmJMeL.jpg

oJZOHsE.jpg

wVSFXyz.jpg

Inte det dubbla men möjligen en tia till kanske :) Tänker du på visaren avseende restaurering eller var det något annat?
Jag brukar försöka låta bli, dels för att jag själv inte kan och dels för att jag inte heller känner till någon jag riktigt litar på då jag sedan innan har haft rätt dåliga erfarenheter av renovering. Dock finns det två duktiga på Doxa inom EU som jag nog tror att jag skulle kunna skicka till.. Men jag föredrar att låta det vara orört och så får den landa tillsammans med de andra tjockisarna så det blir nog att behålla.. Dock börjar räkningarna för husbygget att trilla in så vem vet vad som händer på sikt :)

1636881499617.png

OwmJMeL.jpg

oJZOHsE.jpg

wVSFXyz.jpg
hehe vet ju att du sitter på ett gäng charmtroll redan * dregel * ❤
Tänkte nog mest på lite mindre ingrepp som lysmassan på sekundvisaren och kanske fylla i vridringsinlägget? Tycker liksom du att grejerna gör sig minst lika bra orört så en smaksak såklart 🙂

hehe vet ju att du sitter på ett gäng charmtroll redan * dregel * ❤
Tänkte nog mest på lite mindre ingrepp som lysmassan på sekundvisaren och kanske fylla i vridringsinlägget? Tycker liksom du att grejerna gör sig minst lika bra orört så en smaksak såklart 🙂
Vi får se, men jag tror jag kommer låta den vara som den är. Dock kommer den och min svarttavlade Doxa att få åka in på service direkt när den landar.

1636881499617.png

OwmJMeL.jpg

oJZOHsE.jpg

wVSFXyz.jpg
Grattis! En av de roligare i auktionen.

Nej men var med sent på några stycken.

De uppger att de satte nytt rekord men det måste väl vara de tunga pjäserna (Lange, Patek mfl.) som bidragit till det eller?
Totalen var säkert bra. De sålde många dyra hajpklockor. Man är bra nyfiken på att veta vem som betalar sånna här pengar för rätt så tråkiga och standardmässiga klockor? Och kanske mest nyfiken varför? För pengar är värdelösa eller för att man köper på spek? Tänk om man visste. :)

Tillbaka
Topp