• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kassaskåp med nyckel eller kodlås?

Rey

Rolex
Har inget särskilt själv då värdet av samlingen inte kan anses värd det, är jag bortrest är klockorna som är av vikt med.

Tjejens syster äger en gammal prästgård, där har de ett rum som klarar en brand (var viktigt då det fanns mycket viktiga dokument back in the day hos prästerna) och där är nog ett ypperligt ställe att låsa in lite klockor om de nu skulle haft intresset :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
I dag kom det! :)

image-jpeg.347438
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Dem med kodlås har ofta även nyckel. Jag har lagt nyckeln på något smart ställe som jag inte längre har koll på. Gav det en halv dags letande för några månader sedan men jag var för smart för mitt eget bästa tydligen.
OT men påminner om när jag drog hem en tvivelaktig brud något år sedan från krogen. Gömde mobil, nycklar och plånbok i lägenheten när vi kom hem. (Fräsch brud men lite.. Tvivelaktig personlighet alltså)

Letade HELA dagen tills jag hittade dom igen
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
OT men påminner om när jag drog hem en tvivelaktig brud något år sedan från krogen. Gömde mobil, nycklar och plånbok i lägenheten när vi kom hem. (Fräsch brud men lite.. Tvivelaktig personlighet alltså)

Letade HELA dagen tills jag hittade dom igen
Haha, du är lite motsägelsefull. Fräsch i samma mening som tvivelaktig, drog hem och krogen :cigar: Låter snarare som en högmilare än en lågmilare om vi ska dra parallellen till bilar :p


För att gå on topic... Vet någon ifall vapenskåp vanligtvis hål på baksidan eller undersidan så man kan dra in en elkabel?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor

Zingo

Rolex
Haha, du är lite motsägelsefull. Fräsch i samma mening som tvivelaktig, drog hem och krogen :cigar: Låter snarare som en högmilare än en lågmilare om vi ska dra parallellen till bilar :p


För att gå on topic... Vet någon ifall vapenskåp vanligtvis hål på baksidan eller undersidan så man kan dra in en elkabel?
"Min kompis" vapenskåp har hål för bultning både under och bak. Tror att det är det vanliga.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Haha, du är lite motsägelsefull. Fräsch i samma mening som tvivelaktig, drog hem och krogen :cigar: Låter snarare som en högmilare än en lågmilare om vi ska dra parallellen till bilar :p


För att gå on topic... Vet någon ifall vapenskåp vanligtvis hål på baksidan eller undersidan så man kan dra in en elkabel?
Ett ganska enkelt ingrepp att borra ett eget hål, då kan man dessutom välja storlek själv
 

POO

Panerai
Ett skåp på 93 pannor är perfekt för den seriöse inbrottstjuven, då slipper hen packa värdesakerna själv. Är liksom redan klart.
 
Topp