Vicnic
Basic
Googla så ser du skillnaden, annars är det enligt följande:Hahaha inte? Jag är vilse i den här djungeln, teach me master!!
Sluten snörning = oxfords
Öppen snörning = derbys
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Googla så ser du skillnaden, annars är det enligt följande:Hahaha inte? Jag är vilse i den här djungeln, teach me master!!
Funkar det med typ samma mönster på slips och näsduk?
![]()
Tack! Mitt exempel då?Anser mig inte vara expert men tror att grundtipset är att försöka få olika storlek på mönster. Lika stora/små rutor på både slips och näsduk ser lite för välmatchat ut men om fyrkanternas storlek skiljer sig åt så blir det coolt... Typ. Gäller även om man blandar mönster
Vi alla har varit därHahaha inte? Jag är vilse i den här djungeln, teach me master!!
Hehe ja inte lätt men tack för förklaringenVi alla har varit där![]()
Snörskor?Hehe ja inte lätt men tack för förklaringen
Men finns det ett samlingsord för både oxfords samt derbys? I fall där det kvittar ifall det är öppen eller sluten snörning.
Färgkombon fungerar alldeles utmärk. Strumpor eller inte avgörs av sammanhang och årstid.Hur tror ni det fungerar med Ljusa beige chinos och dessa skor?
Jag tänker att man kör mörkblå kavaj, ljusblå skjorta, ljusa chinos och dessa skor. Fungerar det eller kommer det kännas för nerklätt / konstigt med skor som dessa?
Dessutom, ska man köra med eller utan strumpor? Några synpunkter på det?
![]()
Jag brukar spela den på piano. Fantastiskt bra.Ofta när jag läser i denna tråd så kan jag inte låta bli att associera till sången Jazzgossen. Så bra, så bra.
Vad kul. Vi kan ordna en KS-soarè. Du spelar och jag sjunger.Jag brukar spela den på piano. Fantastiskt bra.
En Oxford har i min värld en tvärgående söm bakom tårna. Det är väl inte snörningen som gör skon till en Oxford?Vi alla har varit där
![]()
Nä, det är en cap-toe. Finns i båda modellerna men vanligast som Oxford.En Oxford har i min värld en tvärgående söm bakom tårna. Det är väl inte snörningen som gör skon till en Oxford?
Det var det jävligaste.Nä, det är en cap-toe. Finns i båda modellerna men vanligast som Oxford.
Har tyvärr ingen input gällande din fråga men återkoppla gärna med resultatSka sy upp ett par handskar imorgon på Hestra. Materialet blir peccary men jag kan inte bestämma om jag ska ha ofodrade eller något tunt foder. De första blir ju lite mer begränsade gällande kyla men samtidigt kanske känslan av ett par perfekt passande handskar blir större. Åsikter?
Jag hade valt något tunt foder. Det är ju ändå ett par vantar, de ska ju värma så mycket som möjligtSka sy upp ett par handskar imorgon på Hestra. Materialet blir peccary men jag kan inte bestämma om jag ska ha ofodrade eller något tunt foder. De första blir ju lite mer begränsade gällande kyla men samtidigt kanske känslan av ett par perfekt passande handskar blir större. Åsikter?
Hade gjort ett par utan foder! Ett tips är att lyssna på Stiljournalens podcast "Hatt bär man bara på maskerad", de talar en del om Hestras där.Ska sy upp ett par handskar imorgon på Hestra. Materialet blir peccary men jag kan inte bestämma om jag ska ha ofodrade eller något tunt foder. De första blir ju lite mer begränsade gällande kyla men samtidigt kanske känslan av ett par perfekt passande handskar blir större. Åsikter?
Jag hade valt något tunt foder. Det är ju ändå ett par vantar, de ska ju värma så mycket som möjligt![]()
Hade gjort ett par utan foder! Ett tips är att lyssna på Stiljournalens podcast "Hatt bär man bara på maskerad", de talar en del om Hestras där.
Jag har ett par ofodrade handskar i ljus skinn. Använder dem hela hösten, tills det börjar bli minusgrader då får man ta fram de fodrade. Perfekta nu inom kort när det börjar bli kyligt på morgonarna. Sen gillar jag när det sitter tajt mot handen så om jag skulle sy upp en bespoke handske så skulle det klart vara utan foder.Kan tillägga att jag i övrigt har ett par fodrade handskar i mörk lammnappa med foder. Ska höra på plats om råd. Laddar hem podden genast. Tack!
Någon som äger ett par ofodrade handskar som kan delge hur varma dessa är?
Kanske skapar en tråd om processen med skräddarsydda handskar med lite bilder framöver.
Än är sommaren inte över.
![]()
Snyggt! Vad är det för jacka?
Fan vad avundsjuk jag blir på er som bär upp dubbelknäppt, själv ser jag ut såhär så fort jag testar![]()
Har en kavaj och har testat kostym. Tajta byxor. Smala ben. Tajta överarmar. Ganska fina tyger tycker jag. Gillar dom men skulle säga att OJ är bättre.Uppdaterar min egen fråga
Någon som har testat tailoring club från Brothers? Deras kostymer
Känner att det är dags för 1-2 nya kostymer
Har idag 5 jag varvar mellan och alla kreativt nog från OJ
Är det någon som har testat gabuccis egna linje? håller mig gärna under 7k ink 1 par extra byxor så det är kanske svårt