• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Har sökt som en tok efter en klassisk vinterrock, enkelknäppt med tre knappar. Känns som att varenda märke och kedja har minst 400st olika modeller, vilket gör det svårare för mig. Skulle föredra en Mörkgrå men mörkblå eller svart kan också fungera. Min budget är rätt begränsad, men är beredd att sätta ungefär 1500-2500kr, om jag inte hittar något får jag nöja mig med min duffel.

Edit* Söker en rock som är modell kortare, får gärna sluta ovanför knät.

Referensbild:
0409850001_0_6.jpg

Tacksam för hjälp!

Har en sån här och är mycket nöjd med den:
http://www.elganso.com/en/men/coats/abrigo-aspen-pa-o-marino.html

Jag kan ärligt talat inte släppa hur jävla töntigt det är med att man "måste" ha svarta skor till kostym. Jag är konservativ när det kommer till passform, och tycker att det ska vara klassiskt och sobert. Men att man ska ha svarta skor till t.ex mörkblå kostym är i min värld helt uppåt väggarna, det är alltid snyggare med mörkbrunt.

Jag kan ärligt talat inte släppa hur jävla töntigt det är med att man "måste" ha svarta skor till kostym. Jag är konservativ när det kommer till passform, och tycker att det ska vara klassiskt och sobert. Men att man ska ha svarta skor till t.ex mörkblå kostym är i min värld helt uppåt väggarna, det är alltid snyggare med mörkbrunt.
Nej.

• Like
Reactions: ZQT
Vem har påstått att man "måste" något?

Tycker att svart är sobert och snyggare. Har man mörkblå kostym så gäller det bara att ha mörkblåa strumpor men annars är svarta skor oerhört snyggt till allt!

Är det inte precis detta som är charmen med stil? Att vi har olika smak? :)

Skulle vilja påstå att det beror på nyansen i kostymen, ju mörkare kostym, desto snyggare blir det med svarta skor. Så har man en hedgefond-blå suit så är det givet att man har bruna skor.

Jag är sugen på en M-65:a annars, verkar stökigt med storlekarna dock. Men köpte ju en rock av dig @christian-h så passar den dig så passar den säkert mig. Dra ett PM om det inte är någon före i kön:)

Frågade en trader-polare om det där med att hela byrån gapade "brown shoes" och han sa: "verkligen inte omöjligt, vi kör 'Brian leaving early' om nån går tidigare".
(jag):-vad är "Brian leaving early"?
Han:

Sen berättade han en story om en ny kille som hamnade i hissen med en chef som påtalade hans bruna skor varpå killen svarade:
-etiketten säger faktiskt att bruna skor är ok till klockan 18.
(chefen): -"Och vad fan får dig att tro att du ska härifrån innan dess"?
*ridå*

Haha fan va grymt. Nästan lite wolf of wall street stämning på vissa av personalen.

Hur tror ni det fungerar med Ljusa beige chinos och dessa skor?
Jag tänker att man kör mörkblå kavaj, ljusblå skjorta, ljusa chinos och dessa skor. Fungerar det eller kommer det kännas för nerklätt / konstigt med skor som dessa?

Dessutom, ska man köra med eller utan strumpor? Några synpunkter på det?

cl032-church-shoes_0.jpg

Jag tänker att man kör mörkblå kavaj, ljusblå skjorta, ljusa chinos och dessa skor. Fungerar det eller kommer det kännas för nerklätt / konstigt med skor som dessa?

cl032-church-shoes_0.jpg
I vilket sammanhang?

cl032-church-shoes_0.jpg

Jag undviker strumpor i alla lägen jag kan. Med det sagt - i dessa hade jag absolut haft strumpor.

cl032-church-shoes_0.jpg

Det låter som en extremt klassisk outfit både beträffande material, färg och plagg. Omöjligt att göra fel så länge du inte dyker upp på en tillställning med annan klädkod.

Tillbaka
Topp